vytisknout velikost písma Hyundai Ioniq Electric je zatiaľ skôr sklamaním. Prejde totiž len 169 km

Hyundai Ioniq Electric je zatiaľ skôr sklamaním. Prejde totiž len 169 km

Na nedávnej tlačovej konferencii Hyundai sľuboval príchod modelu Ioniq a svoje sľuby odprevadil aj odvážnymi tvrdeniami. Hybridné prevedenie pôjde tvrdo po Toyote Prius, elektrická verzia údajne prekoná svojím dojazdom väčšinu podobných súperov. Podľa prvých informácií priamo z Kórey to ale zatiaľ skôr vyzerá na menšie sklamanie.

Hyundai na svojich kórejských stránkach už zverejnil základné fakty o modeli Ioniq Electric. Ten používa elektromotor s výkonom 88 kW, maximálna rýchlosť je 150 km a batérie majú kapacitu 28 kWh, čo by malo automobilu vystačiť na prejdenie maximálne 169 km. Pôvodne však Hyundai sľuboval dojazd 250 km. Je ale kľudne možné, že európska verzia dostane lepšie akumulátory a že nakoniec naozaj ponúkne cez 200 kilometrov na jedno nabitie.

Hyundai Ioniq dorazí na Slovensko tento rok na jeseň. Ako prváý bude k dispozícii hybridná verzia kombinujúca motor 1.6 GDI a elektromotor s výkonom 32 kW. Hyundai Ioniq Electric príde čoskoro potom. Budúci rok sa objaví ešte tretí variant, ktorým je plug-in hybrid.

ioniq.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY