vytisknout velikost písma Hyundai Ioniq Electric je zatiaľ skôr sklamaním. Prejde totiž len 169 km

Hyundai Ioniq Electric je zatiaľ skôr sklamaním. Prejde totiž len 169 km

Na nedávnej tlačovej konferencii Hyundai sľuboval príchod modelu Ioniq a svoje sľuby odprevadil aj odvážnymi tvrdeniami. Hybridné prevedenie pôjde tvrdo po Toyote Prius, elektrická verzia údajne prekoná svojím dojazdom väčšinu podobných súperov. Podľa prvých informácií priamo z Kórey to ale zatiaľ skôr vyzerá na menšie sklamanie.

Hyundai na svojich kórejských stránkach už zverejnil základné fakty o modeli Ioniq Electric. Ten používa elektromotor s výkonom 88 kW, maximálna rýchlosť je 150 km a batérie majú kapacitu 28 kWh, čo by malo automobilu vystačiť na prejdenie maximálne 169 km. Pôvodne však Hyundai sľuboval dojazd 250 km. Je ale kľudne možné, že európska verzia dostane lepšie akumulátory a že nakoniec naozaj ponúkne cez 200 kilometrov na jedno nabitie.

Hyundai Ioniq dorazí na Slovensko tento rok na jeseň. Ako prváý bude k dispozícii hybridná verzia kombinujúca motor 1.6 GDI a elektromotor s výkonom 32 kW. Hyundai Ioniq Electric príde čoskoro potom. Budúci rok sa objaví ešte tretí variant, ktorým je plug-in hybrid.

ioniq.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY