vytisknout velikost písma Hyundai Ioniq Electric je zatiaľ skôr sklamaním. Prejde totiž len 169 km

Hyundai Ioniq Electric je zatiaľ skôr sklamaním. Prejde totiž len 169 km

Na nedávnej tlačovej konferencii Hyundai sľuboval príchod modelu Ioniq a svoje sľuby odprevadil aj odvážnymi tvrdeniami. Hybridné prevedenie pôjde tvrdo po Toyote Prius, elektrická verzia údajne prekoná svojím dojazdom väčšinu podobných súperov. Podľa prvých informácií priamo z Kórey to ale zatiaľ skôr vyzerá na menšie sklamanie.

Hyundai na svojich kórejských stránkach už zverejnil základné fakty o modeli Ioniq Electric. Ten používa elektromotor s výkonom 88 kW, maximálna rýchlosť je 150 km a batérie majú kapacitu 28 kWh, čo by malo automobilu vystačiť na prejdenie maximálne 169 km. Pôvodne však Hyundai sľuboval dojazd 250 km. Je ale kľudne možné, že európska verzia dostane lepšie akumulátory a že nakoniec naozaj ponúkne cez 200 kilometrov na jedno nabitie.

Hyundai Ioniq dorazí na Slovensko tento rok na jeseň. Ako prváý bude k dispozícii hybridná verzia kombinujúca motor 1.6 GDI a elektromotor s výkonom 32 kW. Hyundai Ioniq Electric príde čoskoro potom. Budúci rok sa objaví ešte tretí variant, ktorým je plug-in hybrid.

ioniq.jpg
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY