vytisknout velikost písma Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera
Zoznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogaléria

Kórejská automobilka Hyundai sa v Ženeve prezentuje štúdiou crossoveru menom Hyundai Intrado. Má neobvyklú konštrukciu karosérie, neobvyklý pohon a dizajn, ktorý by sa mohol čoskoro objaviť na produkčnom modeli.

Základ karosérie tvorí rám, ktorého jednotlivé diely vznikli navrstvením karbónu na základ z elastického penového materiálu. Vonkajšie opláštenie je tvorené panelmi z odľahčenej ocele.

Hyundai Intrado-1.JPGHyundai Intrado-10.JPGHyundai Intrado-11.JPG
Hyundai Intrado-15.JPGHyundai Intrado-2.JPGHyundai Intrado-3.JPGOceľová karoséria je upevnená na karbónovom ráme, vyrobenom novou technológiou

Zdrojom hnacej sily pre Hyundai Intrado sú palivové články, ktoré nabíjajú batérie s kapacitou 36 kWh. Jedna nádrž medzi zadnými kolesami a druhá pod zadnými sedadlami pojmú dohromady 100 litrov vodíka.

Možno ešte pozoruhodnejšie než konštrukcia Hyundaiu Intrado je ale jeho vzhľad. Peter Schreyer, ktorý kedysi zbehol od Audi k značke Kia a dnes je prezidentom celej Hyundai Motor Group, navrhol kompaktný crossover s vertikálnou prednou časťou, výrazne širokým postojom a nízkym presklením. Znovu tak dokázal, že proporcie skrátka robiť vie.

Tlačové komuniké Hyundai všemožne naznačuje, že model veľmi podobného vzhľadu by sme mohli čoskoro vidieť v sériovej výrobe. Intrado je podľa automobilky "viac ako len štylistické cvičenie" a je "relevantné pre zákazníkov". Hyundai ix35 je aj napriek nedávnemu faceliftu už celkom fúzatý model...

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil aj samotný Hyundai Motor.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY