vytisknout velikost písma Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera
Zoznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogaléria

Kórejská automobilka Hyundai sa v Ženeve prezentuje štúdiou crossoveru menom Hyundai Intrado. Má neobvyklú konštrukciu karosérie, neobvyklý pohon a dizajn, ktorý by sa mohol čoskoro objaviť na produkčnom modeli.

Základ karosérie tvorí rám, ktorého jednotlivé diely vznikli navrstvením karbónu na základ z elastického penového materiálu. Vonkajšie opláštenie je tvorené panelmi z odľahčenej ocele.

Hyundai Intrado-1.JPGHyundai Intrado-10.JPGHyundai Intrado-11.JPG
Hyundai Intrado-15.JPGHyundai Intrado-2.JPGHyundai Intrado-3.JPGOceľová karoséria je upevnená na karbónovom ráme, vyrobenom novou technológiou

Zdrojom hnacej sily pre Hyundai Intrado sú palivové články, ktoré nabíjajú batérie s kapacitou 36 kWh. Jedna nádrž medzi zadnými kolesami a druhá pod zadnými sedadlami pojmú dohromady 100 litrov vodíka.

Možno ešte pozoruhodnejšie než konštrukcia Hyundaiu Intrado je ale jeho vzhľad. Peter Schreyer, ktorý kedysi zbehol od Audi k značke Kia a dnes je prezidentom celej Hyundai Motor Group, navrhol kompaktný crossover s vertikálnou prednou časťou, výrazne širokým postojom a nízkym presklením. Znovu tak dokázal, že proporcie skrátka robiť vie.

Tlačové komuniké Hyundai všemožne naznačuje, že model veľmi podobného vzhľadu by sme mohli čoskoro vidieť v sériovej výrobe. Intrado je podľa automobilky "viac ako len štylistické cvičenie" a je "relevantné pre zákazníkov". Hyundai ix35 je aj napriek nedávnemu faceliftu už celkom fúzatý model...

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil aj samotný Hyundai Motor.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY