vytisknout velikost písma Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera
Zoznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogaléria

Kórejská automobilka Hyundai sa v Ženeve prezentuje štúdiou crossoveru menom Hyundai Intrado. Má neobvyklú konštrukciu karosérie, neobvyklý pohon a dizajn, ktorý by sa mohol čoskoro objaviť na produkčnom modeli.

Základ karosérie tvorí rám, ktorého jednotlivé diely vznikli navrstvením karbónu na základ z elastického penového materiálu. Vonkajšie opláštenie je tvorené panelmi z odľahčenej ocele.

Hyundai Intrado-1.JPGHyundai Intrado-10.JPGHyundai Intrado-11.JPG
Hyundai Intrado-15.JPGHyundai Intrado-2.JPGHyundai Intrado-3.JPGOceľová karoséria je upevnená na karbónovom ráme, vyrobenom novou technológiou

Zdrojom hnacej sily pre Hyundai Intrado sú palivové články, ktoré nabíjajú batérie s kapacitou 36 kWh. Jedna nádrž medzi zadnými kolesami a druhá pod zadnými sedadlami pojmú dohromady 100 litrov vodíka.

Možno ešte pozoruhodnejšie než konštrukcia Hyundaiu Intrado je ale jeho vzhľad. Peter Schreyer, ktorý kedysi zbehol od Audi k značke Kia a dnes je prezidentom celej Hyundai Motor Group, navrhol kompaktný crossover s vertikálnou prednou časťou, výrazne širokým postojom a nízkym presklením. Znovu tak dokázal, že proporcie skrátka robiť vie.

Tlačové komuniké Hyundai všemožne naznačuje, že model veľmi podobného vzhľadu by sme mohli čoskoro vidieť v sériovej výrobe. Intrado je podľa automobilky "viac ako len štylistické cvičenie" a je "relevantné pre zákazníkov". Hyundai ix35 je aj napriek nedávnemu faceliftu už celkom fúzatý model...

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil aj samotný Hyundai Motor.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY