vytisknout velikost písma Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera
Zoznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogaléria

Kórejská automobilka Hyundai sa v Ženeve prezentuje štúdiou crossoveru menom Hyundai Intrado. Má neobvyklú konštrukciu karosérie, neobvyklý pohon a dizajn, ktorý by sa mohol čoskoro objaviť na produkčnom modeli.

Základ karosérie tvorí rám, ktorého jednotlivé diely vznikli navrstvením karbónu na základ z elastického penového materiálu. Vonkajšie opláštenie je tvorené panelmi z odľahčenej ocele.

Hyundai Intrado-1.JPGHyundai Intrado-10.JPGHyundai Intrado-11.JPG
Hyundai Intrado-15.JPGHyundai Intrado-2.JPGHyundai Intrado-3.JPGOceľová karoséria je upevnená na karbónovom ráme, vyrobenom novou technológiou

Zdrojom hnacej sily pre Hyundai Intrado sú palivové články, ktoré nabíjajú batérie s kapacitou 36 kWh. Jedna nádrž medzi zadnými kolesami a druhá pod zadnými sedadlami pojmú dohromady 100 litrov vodíka.

Možno ešte pozoruhodnejšie než konštrukcia Hyundaiu Intrado je ale jeho vzhľad. Peter Schreyer, ktorý kedysi zbehol od Audi k značke Kia a dnes je prezidentom celej Hyundai Motor Group, navrhol kompaktný crossover s vertikálnou prednou časťou, výrazne širokým postojom a nízkym presklením. Znovu tak dokázal, že proporcie skrátka robiť vie.

Tlačové komuniké Hyundai všemožne naznačuje, že model veľmi podobného vzhľadu by sme mohli čoskoro vidieť v sériovej výrobe. Intrado je podľa automobilky "viac ako len štylistické cvičenie" a je "relevantné pre zákazníkov". Hyundai ix35 je aj napriek nedávnemu faceliftu už celkom fúzatý model...

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil aj samotný Hyundai Motor.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY