vytisknout velikost písma Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera

Hyundai Intrado má vodíkový pohon a design od Schreyera
Zoznam kapitol
  1. Hyundai Intrado
  2. Hyundai Intrado: Fotogaléria

Kórejská automobilka Hyundai sa v Ženeve prezentuje štúdiou crossoveru menom Hyundai Intrado. Má neobvyklú konštrukciu karosérie, neobvyklý pohon a dizajn, ktorý by sa mohol čoskoro objaviť na produkčnom modeli.

Základ karosérie tvorí rám, ktorého jednotlivé diely vznikli navrstvením karbónu na základ z elastického penového materiálu. Vonkajšie opláštenie je tvorené panelmi z odľahčenej ocele.

Hyundai Intrado-1.JPGHyundai Intrado-10.JPGHyundai Intrado-11.JPG
Hyundai Intrado-15.JPGHyundai Intrado-2.JPGHyundai Intrado-3.JPGOceľová karoséria je upevnená na karbónovom ráme, vyrobenom novou technológiou

Zdrojom hnacej sily pre Hyundai Intrado sú palivové články, ktoré nabíjajú batérie s kapacitou 36 kWh. Jedna nádrž medzi zadnými kolesami a druhá pod zadnými sedadlami pojmú dohromady 100 litrov vodíka.

Možno ešte pozoruhodnejšie než konštrukcia Hyundaiu Intrado je ale jeho vzhľad. Peter Schreyer, ktorý kedysi zbehol od Audi k značke Kia a dnes je prezidentom celej Hyundai Motor Group, navrhol kompaktný crossover s vertikálnou prednou časťou, výrazne širokým postojom a nízkym presklením. Znovu tak dokázal, že proporcie skrátka robiť vie.

Tlačové komuniké Hyundai všemožne naznačuje, že model veľmi podobného vzhľadu by sme mohli čoskoro vidieť v sériovej výrobe. Intrado je podľa automobilky "viac ako len štylistické cvičenie" a je "relevantné pre zákazníkov". Hyundai ix35 je aj napriek nedávnemu faceliftu už celkom fúzatý model...

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil aj samotný Hyundai Motor.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY