vytisknout velikost písma Hyundai i30 tretej generácie odtajnený, pozrite si prvé fotky

Kórejská automobilka Hyundai odhalila v nemeckom Frankfurte nad Mohanom novú generáciu hatchbacku Hyundai i30. V porovnaní s doterajším modelom má najnovšia i30 úhľadnejší, konzervatívny vzhľad, ktorý sa viac približuje európskemu vkusu.
Hyundai i30 tretej generácie odtajnený, pozrite si prvé fotky

Konštrukčne sa najnovšie i30 nevymyká doterajšej línii. Potešiteľné je, že na rozdiel od väčšiny konkurentov sa Hyundai drží viacprvkovej zadnej nápravy, ktorú napríklad skupina VW montuje v kompaktnom segmente len k výkonnejším motorizáciam a mnohí konkurenti ju nemajú vôbec. Hyundai tvrdí, že v rámci vývoja nového modelu i30 najazdili technici 480 kôl na Severnej slučke Nürburgringu.

Hyundai-i30-2017-2-630x420.jpgHyundai-i30-2017-3.jpgHyundai-i30-2017-4.jpg

Základom ponuky motorizácií má byť atmosferická 1.4 MPI. Hyundai však dá zákazníkom na výber aj novú preplňovanú tisícštyristovku a tri varianty dieselu 1.6 CRDi. Pre i30 bude novinkou aj preplňovaný trojvalec 1,0 l, ktorý sesterská Kia už montuje do modelu Ceed. (Rovnakú koncepciu má aj motor v nedávno testované Octavii 1.0 TSI.)

Hyundai-i30-2017.jpgHyundai-i30-2017-5.jpgHyundai-i30-2017-6.jpg

Na mieste premiéry nového Hyundai i30 máme svojho spravodajcu. Podrobnejšie informácie o tretej generácii i30 spolu s rozsiahlejšou galériou nájdete na našom webe už čoskoro. Zatiaľ sa môžete pozrieť na prvé fotografie priamo z miesta konania statickej premiéry.

Oficiálna výstavná premiéra nového Hyundai i30 sa odohrá na autosalóne v Paríži.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY