vytisknout velikost písma Hyundai i30 N ukáže aj 250 km/h, ale za 200 sa mu veľmi nechce

Video z akcelerácie naznačuje dynamický potenciál i30 N. Zo 100 na 150 km/h mu to trvá len asi päť sekúnd. V 250 km/h zasiahne obmedzovač rýchlosti.
Hyundai i30 N ukáže aj 250 km/h, ale za 200 sa mu veľmi nechce

Nový Hyundai i30 N určite nieje pomalé auto. V základnom prevedení má jeho preplňovaný dvojliter výkon 250 koní, v silnejšom N Performance dokonca 275 koní. Najvyšší krútiaci moment 353 Nm (378 Nm pri overboost) naznačuje, že pružné zrýchlenie napríklad pri predbiehaní bude tiež slušné.

Jak ukazuje priložené video, z 90 km/h sa na trojku Hyundai i30 N Performace zbiera veľmi ochotne, prísť na diaľnici o vodičák bude pomerne jednoduché. Napriek tomu hatchback logicky narazí na svoje limity pri približne 200 km/h, kedy sa zaradí päťka. Potom už sa mu veľmi zrýchľovať nechce, ale napriek tomu je hodnota 251 km/h na tachometri (a na veľmi dlhej rovinke by asi i30 N ukázalo ešte trochu viac) pri "obyčajnom" hatchbacku pôsobivá.

Iste, kto posudzuje bežná autá optikou Porsche 911 Turbo S, ktoré používa na každodenné jazdenie, asi bude mať trochu skreslené predstavy. Ale zrýchlenie zo 100 na 150 km/h za približne päť sekúnd je určite pekný výsledok.

Z 200 na 250 km/h to potom ale trvá ďalšie zhruba pol minútu. Hyundai i30 N Performance skrátka narazí na svoje aerodynamické a dynamické limity. V dohľadnej dobe sa nám snáď podarí zistiť presné dáta v rámci nášho redakčného testu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY