vytisknout velikost písma Hyundai i30 má 2 nové verzie: N cieli na Focus ST, Fastback na Octaviu

Hyundai predstavil ďalšie dve verzie radu i30. Ako prvé príde športové i30 N, nasledovať bude verzia so splývavou zadnou časťou pomenovaná ako Fastback. Hyundai i30 N ponúkne maximálne 275 koní, na pohon všetkých kolies nedošlo. Fastback sa bude zo začiatku predávať len s benzínovými motormi, diesel dorazí neskôr. Hyundai i30 N sa začne v Nošoviciach vyrábať v septembri, výroba i30 Fastback odštartuje v decembri.
Hyundai i30 má 2 nové verzie: N cieli na Focus ST, Fastback na Octaviu

Tento rok je pre automobilku Hyundai na novinky veľmi bohatý. Najprv dorazila na trh nová generácia hatchbacku i30, potom nasledovalo kombi, svojej premiéry už sa dočkalo aj malé SUV Kona a dnes automobilka ukázala ďalšie dve varianty modelu i30 - športové i30 N a verzia so splývajúcou zadnou časťou pomenovanou ako Fastback.

Ako prvý z týchto dvoch nováčikov dorazí na trh športová verzia. Hyundai už pred časom oznámil, že jej výroba odštartuje v Nošoviciach počas septembra. Aj Fastback sa bude vyrábať v Českej republike, štart produkcie tohto variantu je plánovaný na december. Obe autá sa zaručene predstavia na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte.

Hyundai i30 N: 275 koní, manuál a samosvor

Ostrá i30 N je vôbec prvým športovým automobilom vyvinutým pod taktovkou divízie N. Ako základ poslúžil hatchback, ten však prešiel radom zmien. Iné sú napríklad nárazníky, nechýba strešný spojler, iné kolesá s veľkosťou až devätnásť palcov, dve koncovky výfuku alebo športové sedadlá v interiéri. To hlavné sa ale týka pohonu.

Hyundai i30 N dostal zážihový preplňovaný štvorvalec 2.0 T-GDI dostupný v dvoch variantoch. Tá slabšia ponúkne 184 kW (250 k), prevedenie Performance potom 202 kW (275 k). V oboch prípadoch motor disponuje vrcholom krútiaceho momentu 353 Nm. Cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku je poháňaná iba predná náprava. Tlačová správa sľubuje aj prítomnosť elektronicky riadeného predného diferenciálu.

Športová kórejská novinka prirodzene dostala aj prepracovaný podvozok. Verzia N ponúkne adaptívne tlmiče, pričom ich nastavenie sa mení podľa požiadavky vodiča. Ten si môže vybrať jeden z piatich rôznych režimov, a to vrátane režimu N Custom, kde budete mať uloženú vlastnú kombináciu nastavenia jednotlivých prvkov. O patričný zvuk sa postará výfuk s aktívnou klapkou a generátor zvuku v interiéri.

173538436659675ac9bee83.jpg

Hyundai sľubuje veľmi zaujímavé jazdné vlastnosti dané okrem iného tiež dôkladným testovaním na Nürburgringu, kde nová i30 N ubehla zhruba desaťtisíc kilometrov. Pokiaľ ide o dynamiku, slabší variant sa rozbehne z nuly na 100 km/h (za prispenia systému Launch Control) za 6,4 s, i30 N s paketom Performance je o tri desatiny sekundy rýchlejší. Najvyššia rýchlosť je v oboch prípadoch 250 km/h.

Hyundai i30 Fastback: Nie je to liftback, ale kupé

Vôbec prvýkrát dostáva rad i30 tiež tretiu karosársku variantu so splývavou zadnou časťou. Podľa zaužívaných zvyklostí ide o liftback s výklopnou zadnou časťou auta, no Hyundai použil označenie Fastback, aby zdôraznil zameranie na štýlovú stránku veci. Oproti hatchbacku je táto novinka nižšia. A to ako výškou strechy, tak výškou podvozku. Zároveň sa karoséria natiahla o 115 mm. Hyundai samotný hovorí o variante i30 Fastback ako o päťdverovom kupé.

Okrem praktickejšej karosérie v porovnaní s hatchbackom, športovejšie ladeného podvozku a niekoľkých ďalších detailov už všetko poznáme z predchádzajúcich verzií, a to vrátane motorov. Tie budú pre začiatok len zážihové. Na výber dostanete litrový preplňovaný trojvalec (88 kW/130 k) a preplňovanú tisícštyristovku s výkonom 103 kW (140 k). Neskôr sa v ponuke objaví ešte vznetový štvorvalec 1.6 CRDi naladený na 100 kW. Štandardom bude manuálna prevodovka, alternatívou sedemstupňový automat.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY