vytisknout velikost písma Hyundai i20 kompletne predstavený. Urobí problém novej Škode Fabia?

Hyundai i20 kompletne predstavený. Urobí problém novej Škode Fabia?

Hyundai dnes zverejnil skicu trojdverovej verzie modelu i20. Tá ale v podstate nič nehovorí, omnoho zaujímavejšie je oproti tomu kompletné odhalenie základného päťdverového hatchbacku.

Nová generácia i20 stojí na novej platforme, je nižšia, širšia, dlhšie a pre posádku priestrannejšia. Na dĺžku vozidlo meria 4035 mm, široké je 1734 mm, vysoké 1747 mm a rázvor dostal hodnotu 2570 mm. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa teda bavíme o náraste 40 mm na dĺžku, 24 mm na šírku a 45 mm u rázvoru. Výška je naopak nižšia o šestnásť milimetrov. Čo sa ďalších rozmerov týka, predný previs zostal rovnaký (815 mm), zadný sa skrátil o päť milimetrov na 650 mm. Súčiniteľ odporu vzduchu činí 0,30 (odstupujúci verzia mala 0,32).

Hyundai v poslednej dobe nikdy nemal problém so sebavedomými vyhláseniami a platí to aj o novej i20. Tá by mala byť veľmi priestranná, tlačová správa dokonca o tomto modeli hovorí ako o aute, kam sa vzadu bez problému usadia tri osoby. Dôvodom je okrem iného väčší rázvor.

Za pozornosť však stojí fakt, že sa v tlačovej správe dočítate o tom, ako narástol priestor pre hlavu vpredu (+33 mm), pre nohy (+24 mm) alebo pre ramená (+15 mm), o rozdieloch v druhej rade ale tlačová správa mlčí. Pre nohy je vzadu k dispozícii 794 mm, šírka v úrovni ramien činí 1350 mm.

Kufor zvládne v základnom usporiadaní 326 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa dostaneme na 1042 litrov. Zákazníci budú môcť siahnuť aj po plne vybavených verziách osadených vyhrievaným volantom, navigáciou a ďalšími bezpečnostnými prvkami typu asistencia pre jazdu v pruhoch.

hyundai i20_16.jpghyundai i20_17.jpghyundai i20_18.jpg

Paleta motorizácií zahŕňa päť položiek. Základom je štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,25 litra. Vo svojej slabšej verzii ponúkne 55 kW a 122 Nm, silnejšie prevedenie vyprodukuje 62 kW a 122 Nm. Vrcholom bude tisícštyristovka s parametrami 74 kW a 134 Nm. Tá ako najrýchlejšia v ponuke zvládne stovku za 11,6 s a maximálnu rýchlosť 184 km/h. Kto túži po dieseli, tem môže siahnuť po trojvalci 1,1 l (55 kW, 180 Nm) alebo štvorvalci 1,4 l (66 kW, 240 Nm).

Okrem benzínových motorov s objemom 1,25 litra sú všetky ostatné jednotky kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Základné zážihové štvorvalce majú päťstupňový manuál. U benzínovej tisícštyristovky môžete ako alternatívu zvoliť štvorstupňový automat.

Hyundai i20 bol údajne ladený pre Európu a v európskych podmienkach. Počas testov sa vozidlo pozrelo do nadmorskej výšky 2500 mnm, respektíve vyskúšalo teploty od -35°C do +40°C. Novinka by mala byť pohodlnejšia než predchodca, zároveň ale ponúkne (vraj) zaujímavé jazdné zážitky. Uvidíme, čo predvedie v teste.

Premiéra prebehne v Paríži, ešte v októbri potom odštartuje v tureckom Izmite výroba a ešte v novembri sa nový Hyundai i20 začne v Európe predávať. Ako to bude s trojdverovou verziou, o tom pomerne podrobná tlačová správa nič nehovorí.

Hyundai i20 je tretím modelom zo stratégie "Product Momentum 2017". Podľa tohto programu má kórejská automobilka do roku 2017 postupne uviesť 22 nových modelov. Evidentne sa na nás chystá veľká kórejská ofenzíva.

20_coupe.jpg hyundai i20_22.jpghyundai i20_14.jpghyundai i20_10.jpghyundai i20_08.jpghyundai i20_09.jpghyundai i20_01.jpghyundai i20_11.jpghyundai i20_12.jpghyundai i20_13.jpghyundai i20_15.jpghyundai i20_19.jpghyundai i20_20.jpghyundai i20_21.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY