vytisknout velikost písma Hyundai i10: Väčší, priestrannejší a krajší

Kórejská značka priviezla do Frankfurtu novú generáciu modelu, ktorý bude v SR súperiť hlavne so Škodou Citigo.
Hyundai i10: Väčší, priestrannejší a krajší

Navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v Európe pre európskych zákazníkov, tak hovorí Hyundai o novom modeli i10. Nie je to náhoda. Sebavedomá a rastúca kórejská značka sa snaží všemožne zdôrazňovať, že rozumie potrebám lokálnych trhov. Ostatne na Slovensku o tom vieme svoje.

97605699.jpg99375831.jpgUnknown.jpegTvary aj konštrukcia nového Hyundai i10 sa rodili v Európe

Novú generáciu vyvíjali v nemeckom Rüsselsheime, odkiaľ prišla aj druhá generácia i30 spolu so sesterským Ceed. Hyundai cituje prieskum, podľa ktorého je dizajn rozhodujúcim faktorom pre 31 percent európskych zákazníkov, a tvária sa, že je na súboj s kľúčovými súpermi dobre pripravený. Prečo nie. Nové i10 nemožno uprieť, že má európskemu oku lahodiace proporcie s krátkymi prevismi a priaznivým pomerom výšky k dĺžke a šírke.

Nová generácia i10 bude o 80 mm dlhšia a o výrazných 65 mm širšia, ale o 40 mm nižšia ako súčasný model. Odklon od praktických "krabicových" proporcií nepochybne vychádza zo snahy o lepšiu aerodynamiku a tým aj nižšiu udávanú spotrebu. Podobného trendu sme boli nedávno svedkami aj v iných segmentoch.

Priestor pre batožinu činí 252 litrov (o jeden liter viac ako pri Škode Citigo) a Hyundai sľubuje aj najlepší priestor pre nohy v celom segmente. O päť milimetrov predĺžený rázvor náprav spolu s novým umiestnením tlmičov by mali prispieť k istejšej ovládateľnosti a lepšiemu komfortu odpruženia. Oficiálne komuniké uvádza "zážitok z jazdy blízky štandardu vozidiel segmentu B".

Vyšší podiel vysokopevnostnej ocele v konštrukcii karosérie znamená vyššiu torznú tuhosť a lepšiu ochranu cestujúcich pri zachovaní alebo dokonca znížení hmotnosti. V prípade novej i10 dosahuje jej podiel 29,2%.

V ponuke motorov sa žiadna revolúcia neodohrala. Zákazníci sa budú rozhodovať medzi dvoma zážihovými jednotkami z konštrukčného radu Kappa.

Trojvalec s objemom 998 cm3 sľubuje najvyšší výkon 66 koní v 5500 min-1 a krútiaci moment 94 Nm v 3500 min-1. K dispozícii bude aj továrnenská prestavba na LPG. Štvorvalec dáva z objemu 1248 cm3 87 koní v 6000 min-1 a 120 Nm v 4000 min-1. Hyundai počíta s tým, že si ho zvolí asi 40 percent všetkých záujemcov o i10.

Vedľa päťstupňovej ručne radenej prevodovky ponúkne automobilka aj automat, avšak iba štvorstupňový.

Hyundai v tlačovom oznámení sľubuje výbavu a funkcie z vyšších segmentov, konkrétne vyhrievaný (!) kožený volant, alebo tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Sériovo dodávaný elektronický stabilizačný systém aj stropné airbagy by mali novému Hyundai i10 pomôcť k výbornému výsledku v hodnotení Euro NCAP.

Výrobu novej i10 dostal na starosť závod v tureckom Izmit, ktorý bol vlani modernizovaný investíciami vo výške 475 miliónov eur.

 

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY