vytisknout velikost písma Hyundai i10: Väčší, priestrannejší a krajší

Kórejská značka priviezla do Frankfurtu novú generáciu modelu, ktorý bude v SR súperiť hlavne so Škodou Citigo.
Hyundai i10: Väčší, priestrannejší a krajší

Navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v Európe pre európskych zákazníkov, tak hovorí Hyundai o novom modeli i10. Nie je to náhoda. Sebavedomá a rastúca kórejská značka sa snaží všemožne zdôrazňovať, že rozumie potrebám lokálnych trhov. Ostatne na Slovensku o tom vieme svoje.

97605699.jpg99375831.jpgUnknown.jpegTvary aj konštrukcia nového Hyundai i10 sa rodili v Európe

Novú generáciu vyvíjali v nemeckom Rüsselsheime, odkiaľ prišla aj druhá generácia i30 spolu so sesterským Ceed. Hyundai cituje prieskum, podľa ktorého je dizajn rozhodujúcim faktorom pre 31 percent európskych zákazníkov, a tvária sa, že je na súboj s kľúčovými súpermi dobre pripravený. Prečo nie. Nové i10 nemožno uprieť, že má európskemu oku lahodiace proporcie s krátkymi prevismi a priaznivým pomerom výšky k dĺžke a šírke.

Nová generácia i10 bude o 80 mm dlhšia a o výrazných 65 mm širšia, ale o 40 mm nižšia ako súčasný model. Odklon od praktických "krabicových" proporcií nepochybne vychádza zo snahy o lepšiu aerodynamiku a tým aj nižšiu udávanú spotrebu. Podobného trendu sme boli nedávno svedkami aj v iných segmentoch.

Priestor pre batožinu činí 252 litrov (o jeden liter viac ako pri Škode Citigo) a Hyundai sľubuje aj najlepší priestor pre nohy v celom segmente. O päť milimetrov predĺžený rázvor náprav spolu s novým umiestnením tlmičov by mali prispieť k istejšej ovládateľnosti a lepšiemu komfortu odpruženia. Oficiálne komuniké uvádza "zážitok z jazdy blízky štandardu vozidiel segmentu B".

Vyšší podiel vysokopevnostnej ocele v konštrukcii karosérie znamená vyššiu torznú tuhosť a lepšiu ochranu cestujúcich pri zachovaní alebo dokonca znížení hmotnosti. V prípade novej i10 dosahuje jej podiel 29,2%.

V ponuke motorov sa žiadna revolúcia neodohrala. Zákazníci sa budú rozhodovať medzi dvoma zážihovými jednotkami z konštrukčného radu Kappa.

Trojvalec s objemom 998 cm3 sľubuje najvyšší výkon 66 koní v 5500 min-1 a krútiaci moment 94 Nm v 3500 min-1. K dispozícii bude aj továrnenská prestavba na LPG. Štvorvalec dáva z objemu 1248 cm3 87 koní v 6000 min-1 a 120 Nm v 4000 min-1. Hyundai počíta s tým, že si ho zvolí asi 40 percent všetkých záujemcov o i10.

Vedľa päťstupňovej ručne radenej prevodovky ponúkne automobilka aj automat, avšak iba štvorstupňový.

Hyundai v tlačovom oznámení sľubuje výbavu a funkcie z vyšších segmentov, konkrétne vyhrievaný (!) kožený volant, alebo tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Sériovo dodávaný elektronický stabilizačný systém aj stropné airbagy by mali novému Hyundai i10 pomôcť k výbornému výsledku v hodnotení Euro NCAP.

Výrobu novej i10 dostal na starosť závod v tureckom Izmit, ktorý bol vlani modernizovaný investíciami vo výške 475 miliónov eur.

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY