vytisknout velikost písma Hyundai i10: Väčší, priestrannejší a krajší

Kórejská značka priviezla do Frankfurtu novú generáciu modelu, ktorý bude v SR súperiť hlavne so Škodou Citigo.
Hyundai i10: Väčší, priestrannejší a krajší

Navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v Európe pre európskych zákazníkov, tak hovorí Hyundai o novom modeli i10. Nie je to náhoda. Sebavedomá a rastúca kórejská značka sa snaží všemožne zdôrazňovať, že rozumie potrebám lokálnych trhov. Ostatne na Slovensku o tom vieme svoje.

97605699.jpg99375831.jpgUnknown.jpegTvary aj konštrukcia nového Hyundai i10 sa rodili v Európe

Novú generáciu vyvíjali v nemeckom Rüsselsheime, odkiaľ prišla aj druhá generácia i30 spolu so sesterským Ceed. Hyundai cituje prieskum, podľa ktorého je dizajn rozhodujúcim faktorom pre 31 percent európskych zákazníkov, a tvária sa, že je na súboj s kľúčovými súpermi dobre pripravený. Prečo nie. Nové i10 nemožno uprieť, že má európskemu oku lahodiace proporcie s krátkymi prevismi a priaznivým pomerom výšky k dĺžke a šírke.

Nová generácia i10 bude o 80 mm dlhšia a o výrazných 65 mm širšia, ale o 40 mm nižšia ako súčasný model. Odklon od praktických "krabicových" proporcií nepochybne vychádza zo snahy o lepšiu aerodynamiku a tým aj nižšiu udávanú spotrebu. Podobného trendu sme boli nedávno svedkami aj v iných segmentoch.

Priestor pre batožinu činí 252 litrov (o jeden liter viac ako pri Škode Citigo) a Hyundai sľubuje aj najlepší priestor pre nohy v celom segmente. O päť milimetrov predĺžený rázvor náprav spolu s novým umiestnením tlmičov by mali prispieť k istejšej ovládateľnosti a lepšiemu komfortu odpruženia. Oficiálne komuniké uvádza "zážitok z jazdy blízky štandardu vozidiel segmentu B".

Vyšší podiel vysokopevnostnej ocele v konštrukcii karosérie znamená vyššiu torznú tuhosť a lepšiu ochranu cestujúcich pri zachovaní alebo dokonca znížení hmotnosti. V prípade novej i10 dosahuje jej podiel 29,2%.

V ponuke motorov sa žiadna revolúcia neodohrala. Zákazníci sa budú rozhodovať medzi dvoma zážihovými jednotkami z konštrukčného radu Kappa.

Trojvalec s objemom 998 cm3 sľubuje najvyšší výkon 66 koní v 5500 min-1 a krútiaci moment 94 Nm v 3500 min-1. K dispozícii bude aj továrnenská prestavba na LPG. Štvorvalec dáva z objemu 1248 cm3 87 koní v 6000 min-1 a 120 Nm v 4000 min-1. Hyundai počíta s tým, že si ho zvolí asi 40 percent všetkých záujemcov o i10.

Vedľa päťstupňovej ručne radenej prevodovky ponúkne automobilka aj automat, avšak iba štvorstupňový.

Hyundai v tlačovom oznámení sľubuje výbavu a funkcie z vyšších segmentov, konkrétne vyhrievaný (!) kožený volant, alebo tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Sériovo dodávaný elektronický stabilizačný systém aj stropné airbagy by mali novému Hyundai i10 pomôcť k výbornému výsledku v hodnotení Euro NCAP.

Výrobu novej i10 dostal na starosť závod v tureckom Izmit, ktorý bol vlani modernizovaný investíciami vo výške 475 miliónov eur.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY