vytisknout velikost písma Hyundai Grand Santa Fe k nám dorazí až budúci rok

Hyundai Grand Santa Fe k nám dorazí až budúci rok

Kto si pamätá ženevský autosalón, ten určite dobre vie, že Hyundai vtedy predstavil modernizovanú verziu ix35 a väčší variant modelu Santa Fe. Kým prvá novinka aktuálne vstupuje na slovenský trh, na Grand Santa Fe, ktoré nahradí v ponuke staršie ix55, si ešte chvíľu budeme musieť počkať.

Nové veľké SUV vyrábané v kórejskom Ulsane sa údajne stretlo s pozitívnym prijatím na domácom a americkom trhu, pričom výroba tak úplne nestíha uspokojiť aktuálny dopyt. Slovenskí a českí zákazníci sa preto nedočkajú už teraz na jeseň, ale začiatkom budúceho roka. Sluší sa však podotknúť, že v susednom Nemecku sa Grand Santa Fe už predáva.

Ako asi viete, Grand Santa Fe nedostane pod kapotu na rozdiel od svojho predchodcu šesťvalcový motor, čo je trochu škoda. Dôvody sú prosté a predovšetkým veľmi tradičné, emisné limity. Štvorvalec aktuálne použitý v Santa Fe a pripravený na normu Euro 6 by museli prepracovať tak, aby dané limity splnil, a to sa automobilke jednoducho neoplatí.

Grand Santa Fe dorazí na trh s tretím radom sedadiel v rámci štandardnej výbavy. Po začatí predaja sa prestane ponúkať klasické Santa Fe v sedemmiestnom prevedení, všetci prípadní záujemcovia budú smerovať ku kúpe väčšej (a úprimne povedané z pohľadu vzadu sediacich cestujúcich i zmysluplnejšej) verzie. Na výber bude prevedenie 2 +3 +2 a šesťmiestne 2 +2 +2. Odhadovať cenový odstup v porovnaní so Santa Fe je zatiaľ ešte predčasné.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY