vytisknout velikost písma Hyundai Grand Santa Fe k nám dorazí až budúci rok

Hyundai Grand Santa Fe k nám dorazí až budúci rok

Kto si pamätá ženevský autosalón, ten určite dobre vie, že Hyundai vtedy predstavil modernizovanú verziu ix35 a väčší variant modelu Santa Fe. Kým prvá novinka aktuálne vstupuje na slovenský trh, na Grand Santa Fe, ktoré nahradí v ponuke staršie ix55, si ešte chvíľu budeme musieť počkať.

Nové veľké SUV vyrábané v kórejskom Ulsane sa údajne stretlo s pozitívnym prijatím na domácom a americkom trhu, pričom výroba tak úplne nestíha uspokojiť aktuálny dopyt. Slovenskí a českí zákazníci sa preto nedočkajú už teraz na jeseň, ale začiatkom budúceho roka. Sluší sa však podotknúť, že v susednom Nemecku sa Grand Santa Fe už predáva.

Ako asi viete, Grand Santa Fe nedostane pod kapotu na rozdiel od svojho predchodcu šesťvalcový motor, čo je trochu škoda. Dôvody sú prosté a predovšetkým veľmi tradičné, emisné limity. Štvorvalec aktuálne použitý v Santa Fe a pripravený na normu Euro 6 by museli prepracovať tak, aby dané limity splnil, a to sa automobilke jednoducho neoplatí.

Grand Santa Fe dorazí na trh s tretím radom sedadiel v rámci štandardnej výbavy. Po začatí predaja sa prestane ponúkať klasické Santa Fe v sedemmiestnom prevedení, všetci prípadní záujemcovia budú smerovať ku kúpe väčšej (a úprimne povedané z pohľadu vzadu sediacich cestujúcich i zmysluplnejšej) verzie. Na výber bude prevedenie 2 +3 +2 a šesťmiestne 2 +2 +2. Odhadovať cenový odstup v porovnaní so Santa Fe je zatiaľ ešte predčasné.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY