vytisknout velikost písma Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis je limuzína najvyššej triedy, ktorá sa - zatiaľ v Ázii a Amerike - bije o zákazníkov so zavedenými luxusnými sedanmi najmä nemeckých značiek. Tomu zodpovedá aj jej technika. Hyundai predvádza moderné asistenčné technológie modelu Genesis svojim americkým zákazníkom prostredníctvom kampane Blind Test Drive (testovacia jazda naslepo).

V trojici videí postupne uvidíte, že Hyundai Genesis dokáže zastaviť pred prekážkou; sám sa udrží v pruhu vymedzenom vodorovným značením; a upozorní vodiča, ak sa pri cúvaní blíži zo strany iné vozidlo - alebo kontajner.

Bezpečnosť nie je sexi

Moderná elektronika v súčasných autách môže byť naozaj prínosná, a to nielen pre neskúsených či roztržitých vodičov. Problém je v tom, že nie je sexi. Automobilky sa preto pokúšajú hľadať spôsoby, ako predstaviť potenciál asistenčných systémov verejnosti zaujímavým a zároveň názorným spôsobom.

Svojho času si získal veľa pozornosti Ford reklamou, v ktorej nechal Focus automaticky zaparkovať na okraji výškovej budovy a prípadné prvenstvo nikdy nevydrží dlho - konkurencia začne ponúkať podobný systém maximálne už o niekoľko mesiacov.

Systémy, ktoré predstavuje Hyundai v novej kampani, tiež nie sú žiadnou horúcou novinkou. Technológia autonómneho brzdenia pred prekážkou sa pomaly stáva povinnou výbavou nových áut; systém udržiavania v jazdnom pruhu mal napríklad Lexus LS už pred rokmi; a upozornenie na vozidlá blížiace sa zo strany pri cúvaní "vie" mať okrem iného Range Rover Evoque.

Technický vývoj v kombinácii so sprísňovaním regulácii skrátka spôsobuje, že autá sú stále viac podobné - technikou, výbavou, funkciami aj jazdným prejavom. K naozajstnému odlíšeniu sa od konkurencie tak už zostáva vlastne len dizajn, štandardná výbava a cena. Na tých sa ale zaujímavá reklamná komunikácia stavia ťažko...

Systém autonómneho brzdenia pred prekážkou

Systém samočinného udržovania v jazdnom pruhu

Systém upozornenia na vozidlá prichádzajúce zo strany

Zdroj: Autoblog

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY