vytisknout velikost písma Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis je limuzína najvyššej triedy, ktorá sa - zatiaľ v Ázii a Amerike - bije o zákazníkov so zavedenými luxusnými sedanmi najmä nemeckých značiek. Tomu zodpovedá aj jej technika. Hyundai predvádza moderné asistenčné technológie modelu Genesis svojim americkým zákazníkom prostredníctvom kampane Blind Test Drive (testovacia jazda naslepo).

V trojici videí postupne uvidíte, že Hyundai Genesis dokáže zastaviť pred prekážkou; sám sa udrží v pruhu vymedzenom vodorovným značením; a upozorní vodiča, ak sa pri cúvaní blíži zo strany iné vozidlo - alebo kontajner.

Bezpečnosť nie je sexi

Moderná elektronika v súčasných autách môže byť naozaj prínosná, a to nielen pre neskúsených či roztržitých vodičov. Problém je v tom, že nie je sexi. Automobilky sa preto pokúšajú hľadať spôsoby, ako predstaviť potenciál asistenčných systémov verejnosti zaujímavým a zároveň názorným spôsobom.

Svojho času si získal veľa pozornosti Ford reklamou, v ktorej nechal Focus automaticky zaparkovať na okraji výškovej budovy a prípadné prvenstvo nikdy nevydrží dlho - konkurencia začne ponúkať podobný systém maximálne už o niekoľko mesiacov.

Systémy, ktoré predstavuje Hyundai v novej kampani, tiež nie sú žiadnou horúcou novinkou. Technológia autonómneho brzdenia pred prekážkou sa pomaly stáva povinnou výbavou nových áut; systém udržiavania v jazdnom pruhu mal napríklad Lexus LS už pred rokmi; a upozornenie na vozidlá blížiace sa zo strany pri cúvaní "vie" mať okrem iného Range Rover Evoque.

Technický vývoj v kombinácii so sprísňovaním regulácii skrátka spôsobuje, že autá sú stále viac podobné - technikou, výbavou, funkciami aj jazdným prejavom. K naozajstnému odlíšeniu sa od konkurencie tak už zostáva vlastne len dizajn, štandardná výbava a cena. Na tých sa ale zaujímavá reklamná komunikácia stavia ťažko...

Systém autonómneho brzdenia pred prekážkou

Systém samočinného udržovania v jazdnom pruhu

Systém upozornenia na vozidlá prichádzajúce zo strany

Zdroj: Autoblog

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY