vytisknout velikost písma Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis je limuzína najvyššej triedy, ktorá sa - zatiaľ v Ázii a Amerike - bije o zákazníkov so zavedenými luxusnými sedanmi najmä nemeckých značiek. Tomu zodpovedá aj jej technika. Hyundai predvádza moderné asistenčné technológie modelu Genesis svojim americkým zákazníkom prostredníctvom kampane Blind Test Drive (testovacia jazda naslepo).

V trojici videí postupne uvidíte, že Hyundai Genesis dokáže zastaviť pred prekážkou; sám sa udrží v pruhu vymedzenom vodorovným značením; a upozorní vodiča, ak sa pri cúvaní blíži zo strany iné vozidlo - alebo kontajner.

Bezpečnosť nie je sexi

Moderná elektronika v súčasných autách môže byť naozaj prínosná, a to nielen pre neskúsených či roztržitých vodičov. Problém je v tom, že nie je sexi. Automobilky sa preto pokúšajú hľadať spôsoby, ako predstaviť potenciál asistenčných systémov verejnosti zaujímavým a zároveň názorným spôsobom.

Svojho času si získal veľa pozornosti Ford reklamou, v ktorej nechal Focus automaticky zaparkovať na okraji výškovej budovy a prípadné prvenstvo nikdy nevydrží dlho - konkurencia začne ponúkať podobný systém maximálne už o niekoľko mesiacov.

Systémy, ktoré predstavuje Hyundai v novej kampani, tiež nie sú žiadnou horúcou novinkou. Technológia autonómneho brzdenia pred prekážkou sa pomaly stáva povinnou výbavou nových áut; systém udržiavania v jazdnom pruhu mal napríklad Lexus LS už pred rokmi; a upozornenie na vozidlá blížiace sa zo strany pri cúvaní "vie" mať okrem iného Range Rover Evoque.

Technický vývoj v kombinácii so sprísňovaním regulácii skrátka spôsobuje, že autá sú stále viac podobné - technikou, výbavou, funkciami aj jazdným prejavom. K naozajstnému odlíšeniu sa od konkurencie tak už zostáva vlastne len dizajn, štandardná výbava a cena. Na tých sa ale zaujímavá reklamná komunikácia stavia ťažko...

Systém autonómneho brzdenia pred prekážkou

Systém samočinného udržovania v jazdnom pruhu

Systém upozornenia na vozidlá prichádzajúce zo strany

Zdroj: Autoblog

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY