vytisknout velikost písma Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis predvádza dramatickým spôsobom svoje asistenčné systémy

Hyundai Genesis je limuzína najvyššej triedy, ktorá sa - zatiaľ v Ázii a Amerike - bije o zákazníkov so zavedenými luxusnými sedanmi najmä nemeckých značiek. Tomu zodpovedá aj jej technika. Hyundai predvádza moderné asistenčné technológie modelu Genesis svojim americkým zákazníkom prostredníctvom kampane Blind Test Drive (testovacia jazda naslepo).

V trojici videí postupne uvidíte, že Hyundai Genesis dokáže zastaviť pred prekážkou; sám sa udrží v pruhu vymedzenom vodorovným značením; a upozorní vodiča, ak sa pri cúvaní blíži zo strany iné vozidlo - alebo kontajner.

Bezpečnosť nie je sexi

Moderná elektronika v súčasných autách môže byť naozaj prínosná, a to nielen pre neskúsených či roztržitých vodičov. Problém je v tom, že nie je sexi. Automobilky sa preto pokúšajú hľadať spôsoby, ako predstaviť potenciál asistenčných systémov verejnosti zaujímavým a zároveň názorným spôsobom.

Svojho času si získal veľa pozornosti Ford reklamou, v ktorej nechal Focus automaticky zaparkovať na okraji výškovej budovy a prípadné prvenstvo nikdy nevydrží dlho - konkurencia začne ponúkať podobný systém maximálne už o niekoľko mesiacov.

Systémy, ktoré predstavuje Hyundai v novej kampani, tiež nie sú žiadnou horúcou novinkou. Technológia autonómneho brzdenia pred prekážkou sa pomaly stáva povinnou výbavou nových áut; systém udržiavania v jazdnom pruhu mal napríklad Lexus LS už pred rokmi; a upozornenie na vozidlá blížiace sa zo strany pri cúvaní "vie" mať okrem iného Range Rover Evoque.

Technický vývoj v kombinácii so sprísňovaním regulácii skrátka spôsobuje, že autá sú stále viac podobné - technikou, výbavou, funkciami aj jazdným prejavom. K naozajstnému odlíšeniu sa od konkurencie tak už zostáva vlastne len dizajn, štandardná výbava a cena. Na tých sa ale zaujímavá reklamná komunikácia stavia ťažko...

Systém autonómneho brzdenia pred prekážkou

Systém samočinného udržovania v jazdnom pruhu

Systém upozornenia na vozidlá prichádzajúce zo strany

Zdroj: Autoblog

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY