vytisknout velikost písma Hyundai Genesis: druhá generácia ponúkne až 425 koní a pohon všetkých kolies

Po piatich rokoch dochádza k striedaniu stráží. Značka Hyundai teraz v Soule predstavila druhú generáciu svojho veľkého sedanu.
Hyundai Genesis: druhá generácia ponúkne až 425 koní a pohon všetkých kolies

Ak sa vám z nejakého dôvodu toto auto páči, u nás sa s ním budete stretávať len sporadicky: do Európy sa totiž zrejme opäť dovážať nebude, a keď už, tak len v obmedzených počtoch a len na vybrané trhy. Nový Genesis bude len o niečo menší a lacnejší ako vlajková loď Hyundai Equus a jeho meno bude v našich podmienkach spojené len s prevedením Hyundai Genesis Coupé (v súčasnosti v ponuke slovenského zastúpenia Hyundai k dispozícii nie je).

Hyundai Genesis 2014 01.jpgHyundai Genesis 2014 02.jpgHyundai Genesis 2014 03.jpgHyundai Genesis 2014 05.jpgHyundai Genesis 2014 04.jpgHyundai Genesis 2014 12.jpg
Hyundai Genesis druhej generácie síce nie je vlajkovou loďou značky, ale s modelom Equus si s rozmermi a motorizáciou trúfa...

Už od prvého pohľadu je jasné, že nový Genesis bude naozaj kus auta. Rázvor náprav činí veľkorysých 3 010 mm (je to len o 35 mm menej ako pri modeli Equus a zároveň o 74 mm viac ako pri rovnomennom predchodcovi!), Vozidlo bude 4 990 mm ​​dlhý, bez zrkadiel 1 890 mm ​​široké a 1 480 mm vysoké. Genesis sa zrodil v aktuálnom značkovom štylistickom "fluidnom" jazyku a na prvý pohľad si všimneme celkom jednoducho pojatej masky chladiča a predných svetlometov, ktorých tvarovanie niekomu možno pripomenie BMW 7.

Interiér nového modelu Genesis má byť oproti rovnomennému predchodcovi nielen priestrannejšie, ale aj kvalitnejšie vyvedené a bohatšie vybavené. Ešte dôležitejšie zmenou oproti rade Genesis prvej generácie bude možnosť priplatiť si za pohon všetkých kolies, pričom zadný náhon zostáva štandardom. Zadná náprava má nové, viacprvkové závesy kolies a v ponuke komfortných a bezpečnostných systémov nájdeme všetko od stráženia nechceného opustenia jazdného pruhu (LDWS) po samočinný parkovací asistent (Aspas).

 
Hyundai Genesis 2014 11.jpgHyundai Genesis 2014 08.jpgHyundai Genesis 2014 10.jpgHyundai Genesis 2014 06.jpgHyundai Genesis 2014 09.jpgHyundai Genesis 2014 07.jpg
Ani poňatie interiéru nie je nijak progresívne, avšak ponúknuť má modernú techniku ​​a bohatú ponuku priestoru.

V závislosti na konkrétnom trhu bude nový Hyundai Genesis k dispozicii s štyrmi zážihovými, atmosféricky plnenými vidlicovými motormi. Základom bude V6 Lambda 3,0 l s výkonom 257 koní (189 kW) a krútiacim momentom 303 Nm, nasledujú V6 3,3 l s výkonom 282 koní (207 kW) a krútiacim momentom 347 Nm a V6 3,8 litra a výkonom 315 koní (232 kW) a momentom 397 Nm. Špičkou ponuky sa stane známy V8 5,0 l Tau s výkonom naladeným na 425 koní (312 kW) a krútiacim momentom 519 Nm.

Len pre zaujímavosť: osemvalec 5,0 l Tau je pre nový sedan Genesis dokonca o nejakých 10 koní a 10 Nm výkonnejší než pre špičkový Hyundai Equus. Prevodovky sú výhradne osemstupňové samočinné. Najvyššia rýchlosť činí vo všetkých prípadoch 240 km/h, u základného trojliter 230 km/h.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY