vytisknout velikost písma Hyundai Genesis Coupé je tiež ohrozený druh

Hyundai Genesis Coupé je tiež ohrozený druh

Automobilka Hyundai možno ukončí bez priameho nástupcu výrobu kupé s pohonom zadných kolies Genesis a vôbec nie je isté, že ho nahradia menšie a efektívnejšie zadokolesovky. Vyplýva to z analýzy súčasných produktových plánov, ktorú priniesli stránky Automotive News.

Hyundai Genesis Coupé teraz dokonca prišiel o nepríliš obľúbený preplňovaný štvorvalec a v ponuke ostáva naďalej len so šesťvalcom 3,8 l a samosvorným diferenciálom.

Malý zadný náhon sa objavil v plánoch značky Hyundai pomerne nedávno, kedy sa začalo hovoriť o možnej konkurencii pre predajne spešné kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Lenže ako počiatočné nadšenie opadlo, začali automobilky vymýšľať, čo s tým. Trh malých športových zadokoliek sa skrátka veľmi rýchlo nasýtil.

Hyundai ale pripravuje platformu označovanú ako IK s pohonom zadných kolies, na ktorej možno postaviť nielen kupé, ale aj klasický štvordverový sedan, kombi a pokojne aj crossover. Vzniknúť by tak mohla konkurencia pre BMW radu 3 a Lexus IS. Dôležité je totiž na platforme postaviť čo najviac dobre predajných modelov, aby sa jej vývoj zaplatil.

Všetko je ale zatiaľ vo fáze príprav a kalkulácií. Prototypy ešte nejazdia, takže do prípadného predstavenia chýbajú pri najlepšom minimálne tri roky. Počas tej doby sa bude ešte vyrábať Genesis Coupé v súčasnej podobe, ale vyzerá to, že sa priameho nástupcu nedočká.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY