vytisknout velikost písma Hyundai Genesis Coupé je tiež ohrozený druh

Hyundai Genesis Coupé je tiež ohrozený druh

Automobilka Hyundai možno ukončí bez priameho nástupcu výrobu kupé s pohonom zadných kolies Genesis a vôbec nie je isté, že ho nahradia menšie a efektívnejšie zadokolesovky. Vyplýva to z analýzy súčasných produktových plánov, ktorú priniesli stránky Automotive News.

Hyundai Genesis Coupé teraz dokonca prišiel o nepríliš obľúbený preplňovaný štvorvalec a v ponuke ostáva naďalej len so šesťvalcom 3,8 l a samosvorným diferenciálom.

Malý zadný náhon sa objavil v plánoch značky Hyundai pomerne nedávno, kedy sa začalo hovoriť o možnej konkurencii pre predajne spešné kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Lenže ako počiatočné nadšenie opadlo, začali automobilky vymýšľať, čo s tým. Trh malých športových zadokoliek sa skrátka veľmi rýchlo nasýtil.

Hyundai ale pripravuje platformu označovanú ako IK s pohonom zadných kolies, na ktorej možno postaviť nielen kupé, ale aj klasický štvordverový sedan, kombi a pokojne aj crossover. Vzniknúť by tak mohla konkurencia pre BMW radu 3 a Lexus IS. Dôležité je totiž na platforme postaviť čo najviac dobre predajných modelov, aby sa jej vývoj zaplatil.

Všetko je ale zatiaľ vo fáze príprav a kalkulácií. Prototypy ešte nejazdia, takže do prípadného predstavenia chýbajú pri najlepšom minimálne tri roky. Počas tej doby sa bude ešte vyrábať Genesis Coupé v súčasnej podobe, ale vyzerá to, že sa priameho nástupcu nedočká.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY