vytisknout velikost písma Hyundai Genesis Coupé je tiež ohrozený druh

Hyundai Genesis Coupé je tiež ohrozený druh

Automobilka Hyundai možno ukončí bez priameho nástupcu výrobu kupé s pohonom zadných kolies Genesis a vôbec nie je isté, že ho nahradia menšie a efektívnejšie zadokolesovky. Vyplýva to z analýzy súčasných produktových plánov, ktorú priniesli stránky Automotive News.

Hyundai Genesis Coupé teraz dokonca prišiel o nepríliš obľúbený preplňovaný štvorvalec a v ponuke ostáva naďalej len so šesťvalcom 3,8 l a samosvorným diferenciálom.

Malý zadný náhon sa objavil v plánoch značky Hyundai pomerne nedávno, kedy sa začalo hovoriť o možnej konkurencii pre predajne spešné kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Lenže ako počiatočné nadšenie opadlo, začali automobilky vymýšľať, čo s tým. Trh malých športových zadokoliek sa skrátka veľmi rýchlo nasýtil.

Hyundai ale pripravuje platformu označovanú ako IK s pohonom zadných kolies, na ktorej možno postaviť nielen kupé, ale aj klasický štvordverový sedan, kombi a pokojne aj crossover. Vzniknúť by tak mohla konkurencia pre BMW radu 3 a Lexus IS. Dôležité je totiž na platforme postaviť čo najviac dobre predajných modelov, aby sa jej vývoj zaplatil.

Všetko je ale zatiaľ vo fáze príprav a kalkulácií. Prototypy ešte nejazdia, takže do prípadného predstavenia chýbajú pri najlepšom minimálne tri roky. Počas tej doby sa bude ešte vyrábať Genesis Coupé v súčasnej podobe, ale vyzerá to, že sa priameho nástupcu nedočká.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY