vytisknout velikost písma Hyundai chystá hybrid a má 8-stupňový automat pre predokolky

Hyundai chystá hybrid a má 8-stupňový automat pre predokolky

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila dve technické novinky, ktoré naznačujú produktové plány kórejskej automobilky pre dohľadné obdobie. Motor Kappa 1.6 GDI má premenné časovanie ventilov, kvapalinou chladený systém recirkulácie výfukových plynov a delenú chladiacu sústavu.

Systém vysokotlakového priameho vstrekovania paliva pracuje so vstrekovacím tlakom 200 barov, vstrekovače sú šesťotvorové. Jednotka pracuje v Atkinsonovom cykle. Ten ponecháva sacie ventily otvorené relatívne dlho v kompresnej fáze, čím vyvolá spätné prúdenie nasatého vzduchu v sacom trakte. V závere expanznej fázy Atkinsonovho cyklu sa tlak v spaľovacej komore rovná atmosférickému tlaku. Takýto motor je menej výkonný, ale úspornejší než konvenčná zážihová jednotka.

Hyundai uvádza najvyšší výkon 77,2 kW a krútiaci moment 147 Nm. Motor je podľa automobilky určený pre budúce hybridné modely a na trh bude uvedený v roku 2016.

Nový osemstupňový automat pre modely s predným pohonom je o 3,5 kg ľahší ako doteraz používaná 6-stupňová skriňa. Hyundai sľubuje aj zníženie spotreby, a to o 7,3%.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY