vytisknout velikost písma Hyundai chystá hybrid a má 8-stupňový automat pre predokolky

Hyundai chystá hybrid a má 8-stupňový automat pre predokolky

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila dve technické novinky, ktoré naznačujú produktové plány kórejskej automobilky pre dohľadné obdobie. Motor Kappa 1.6 GDI má premenné časovanie ventilov, kvapalinou chladený systém recirkulácie výfukových plynov a delenú chladiacu sústavu.

Systém vysokotlakového priameho vstrekovania paliva pracuje so vstrekovacím tlakom 200 barov, vstrekovače sú šesťotvorové. Jednotka pracuje v Atkinsonovom cykle. Ten ponecháva sacie ventily otvorené relatívne dlho v kompresnej fáze, čím vyvolá spätné prúdenie nasatého vzduchu v sacom trakte. V závere expanznej fázy Atkinsonovho cyklu sa tlak v spaľovacej komore rovná atmosférickému tlaku. Takýto motor je menej výkonný, ale úspornejší než konvenčná zážihová jednotka.

Hyundai uvádza najvyšší výkon 77,2 kW a krútiaci moment 147 Nm. Motor je podľa automobilky určený pre budúce hybridné modely a na trh bude uvedený v roku 2016.

Nový osemstupňový automat pre modely s predným pohonom je o 3,5 kg ľahší ako doteraz používaná 6-stupňová skriňa. Hyundai sľubuje aj zníženie spotreby, a to o 7,3%.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY