vytisknout velikost písma Hyundai chystá hybrid a má 8-stupňový automat pre predokolky

Hyundai chystá hybrid a má 8-stupňový automat pre predokolky

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila dve technické novinky, ktoré naznačujú produktové plány kórejskej automobilky pre dohľadné obdobie. Motor Kappa 1.6 GDI má premenné časovanie ventilov, kvapalinou chladený systém recirkulácie výfukových plynov a delenú chladiacu sústavu.

Systém vysokotlakového priameho vstrekovania paliva pracuje so vstrekovacím tlakom 200 barov, vstrekovače sú šesťotvorové. Jednotka pracuje v Atkinsonovom cykle. Ten ponecháva sacie ventily otvorené relatívne dlho v kompresnej fáze, čím vyvolá spätné prúdenie nasatého vzduchu v sacom trakte. V závere expanznej fázy Atkinsonovho cyklu sa tlak v spaľovacej komore rovná atmosférickému tlaku. Takýto motor je menej výkonný, ale úspornejší než konvenčná zážihová jednotka.

Hyundai uvádza najvyšší výkon 77,2 kW a krútiaci moment 147 Nm. Motor je podľa automobilky určený pre budúce hybridné modely a na trh bude uvedený v roku 2016.

Nový osemstupňový automat pre modely s predným pohonom je o 3,5 kg ľahší ako doteraz používaná 6-stupňová skriňa. Hyundai sľubuje aj zníženie spotreby, a to o 7,3%.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY