vytisknout velikost písma Hyundai chce byť najobľúbenejšou značkou v Európe. Má plán, ako na to

Kórejská automobilka bude aj v najbližších rokoch upevňovať svoje postavenie na európskom trhu. Pomôcť jej k tomu má záplava noviniek, športové modely aj účasť vo svetovom šampionáte rally.
Hyundai chce byť najobľúbenejšou značkou v Európe. Má plán, ako na to

Keď na pódium v sídle Hyundai Motor Europe na okraji nemeckého Offenbachu vystúpil Allan Rusforth, jeho viditeľné sebavedomie nevyzeralo ako naučená póza vysokého manažéra. Viceprezident HME zoznámil v utorok dopoludnia novinárov z celej Európy s ambicióznymi plánmi svojho zamestnávateľa na budúce roky.

"Sme skutočne európska značka", predostrel Rusforth hneď v úvode prezentácie oznámením, ktoré sa v nasledujúcich desiatkach minút malo opakovať v mnohých variáciách. Celkom 95 percent áut, ktoré Hyundai v Európe vyrába, tu bolo tiež navrhnutých a skonštruovaných. Európske vývojové stredisko Hyundai sídli v Rüsselsheime - neďaleko Frankfurtu nad Mohanom a doslova na domácej pôde tradičnej európskej automobilky Opel.

Autá made in EU

"Deväťdesiat percent áut, ktoré v Európe predávame, tu tiež vyrábame," vysvetľuje Rusforth, prečo sa nebojí hovoriť o kórejskej značke ako o "európskej". Vedľa továrne v českých Nošoviciach má automobilka rozsiahly výrobný závod aj v Turecku.

Aj vďaka tomu dokázala Hyundai zvýšiť svoj trhový podiel v Európe z 1,8% v roku 2008 na 3,5% v tomto roku. O rýchlom rozvoji svedčí aj fakt, že na európskych cestách jazdí viac než tri milióny áut tejto značky." Pritom 75 percent z nich je mladších než sedem rokov," zdôraznil Rusforth.

Tým však jej rast na starom kontinente nekončí. Do roku 2020 chce mať Hyundai z celého trhu rovných päť percent a byť považovaná za najobľúbenejšiu (most loved) automobilovú značku.

Kľúčom k ďalšiemu rastu má byť podľa Rusfortha masívna produktová expanzia. Stratégia nazvaná "2017 Product Momentum" privedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 22 nových modelov a modelových variantov - medzi nimi aj také, ktoré by od kórejskej značky ešte pred niekoľkými rokmi nebral nikto vážne.

Chystá sa limuzína aj športové modely

Už v druhom štvrťroku 2014 začne Hyundai v Európe predávať luxusný model Genesis, ktorého novú generáciu predtým uvedie na trhy v Severnej Amerike a Ázii. Veľký sedan s pohonom zadných alebo všetkých kolies a ponukou motorov zahŕňujúcou aj päťlitrový osemvalec sa pokúsi odlákať časť zákazníkov tradičných európskych prémiových výrobcov. Jeho hlavnou misiou však bude ďalej pozdvihnúť imidž značky a zvýšiť jej vnímanú hodnotu medzi zákazníkmi.

Rovnaký účel bude plniť ďalšia ohlásená novinka Hyundai pre Európu: rad športových modelov, združených pod novým subbrandom "N". Zatiaľ automobilka nezverejnila nič viac než ono písmeno a jeho grafickú podobu. Dobrým vodidlom ale môže byť sesterská Kia, ktorá nedávno uviedla na trh "ostrý" hatchback Ceed GT s turbomotorom 1,6 l s výkonom cez 200 koní. (Na Slovensku vyrábaný Roomster je technicky totožný s nošovickým Hyundai i30.)

Zostava pre WRC

A aby Kórejci dodali pripravovaným športovým modelov váhu, Hyundai od budúceho roka vstúpi do majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Na utorkovej tlačovej konferencii firma odhalila farby súťažného Hyundai i20 WRC pre sezónu 2014 a prezradila meno titulárneho sponzora - Shell.

i20 WRC Front.jpgi20 WRC Rear.jpgi20 WRC Side.jpg
i20 WRC Three Quarter Front.jpgi20 WRC Three Quarter Front_vari.jpgi20 WRC Three Quarter Rear.jpg
Hyundai i20 WRC v oficiálnych farbách pre sezónu 2014; titulárnym sponzorom je Shell

Za volantom špeciálu sa objavia známe mená z majstrovstiev sveta: Thierry Neuville, Juho Hänninen, Dani Sordo a Chris Atkinson. Krst ohňom čaká na továrenský tím už v januári na slávnej rally Monte Carlo.

Ako sa bude dariť novému tímu na tratiach rýchlostných skúšok, nevie v túto chvíľu nik. Isté je, že v závode o priazeň európskych zákazníkov sa Hyundai derie agresívne hore už teraz. Svedčí o tom aj postavenie značky na slovenskom a českom trhu. Už niekoľko rokov sa drží v top pozícii.

Zdroj - E15.cz

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY