vytisknout velikost písma Hyundai chce byť najobľúbenejšou značkou v Európe. Má plán, ako na to

Kórejská automobilka bude aj v najbližších rokoch upevňovať svoje postavenie na európskom trhu. Pomôcť jej k tomu má záplava noviniek, športové modely aj účasť vo svetovom šampionáte rally.
Hyundai chce byť najobľúbenejšou značkou v Európe. Má plán, ako na to

Keď na pódium v sídle Hyundai Motor Europe na okraji nemeckého Offenbachu vystúpil Allan Rusforth, jeho viditeľné sebavedomie nevyzeralo ako naučená póza vysokého manažéra. Viceprezident HME zoznámil v utorok dopoludnia novinárov z celej Európy s ambicióznymi plánmi svojho zamestnávateľa na budúce roky.

"Sme skutočne európska značka", predostrel Rusforth hneď v úvode prezentácie oznámením, ktoré sa v nasledujúcich desiatkach minút malo opakovať v mnohých variáciách. Celkom 95 percent áut, ktoré Hyundai v Európe vyrába, tu bolo tiež navrhnutých a skonštruovaných. Európske vývojové stredisko Hyundai sídli v Rüsselsheime - neďaleko Frankfurtu nad Mohanom a doslova na domácej pôde tradičnej európskej automobilky Opel.

Autá made in EU

"Deväťdesiat percent áut, ktoré v Európe predávame, tu tiež vyrábame," vysvetľuje Rusforth, prečo sa nebojí hovoriť o kórejskej značke ako o "európskej". Vedľa továrne v českých Nošoviciach má automobilka rozsiahly výrobný závod aj v Turecku.

Aj vďaka tomu dokázala Hyundai zvýšiť svoj trhový podiel v Európe z 1,8% v roku 2008 na 3,5% v tomto roku. O rýchlom rozvoji svedčí aj fakt, že na európskych cestách jazdí viac než tri milióny áut tejto značky." Pritom 75 percent z nich je mladších než sedem rokov," zdôraznil Rusforth.

Tým však jej rast na starom kontinente nekončí. Do roku 2020 chce mať Hyundai z celého trhu rovných päť percent a byť považovaná za najobľúbenejšiu (most loved) automobilovú značku.

Kľúčom k ďalšiemu rastu má byť podľa Rusfortha masívna produktová expanzia. Stratégia nazvaná "2017 Product Momentum" privedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 22 nových modelov a modelových variantov - medzi nimi aj také, ktoré by od kórejskej značky ešte pred niekoľkými rokmi nebral nikto vážne.

Chystá sa limuzína aj športové modely

Už v druhom štvrťroku 2014 začne Hyundai v Európe predávať luxusný model Genesis, ktorého novú generáciu predtým uvedie na trhy v Severnej Amerike a Ázii. Veľký sedan s pohonom zadných alebo všetkých kolies a ponukou motorov zahŕňujúcou aj päťlitrový osemvalec sa pokúsi odlákať časť zákazníkov tradičných európskych prémiových výrobcov. Jeho hlavnou misiou však bude ďalej pozdvihnúť imidž značky a zvýšiť jej vnímanú hodnotu medzi zákazníkmi.

Rovnaký účel bude plniť ďalšia ohlásená novinka Hyundai pre Európu: rad športových modelov, združených pod novým subbrandom "N". Zatiaľ automobilka nezverejnila nič viac než ono písmeno a jeho grafickú podobu. Dobrým vodidlom ale môže byť sesterská Kia, ktorá nedávno uviedla na trh "ostrý" hatchback Ceed GT s turbomotorom 1,6 l s výkonom cez 200 koní. (Na Slovensku vyrábaný Roomster je technicky totožný s nošovickým Hyundai i30.)

Zostava pre WRC

A aby Kórejci dodali pripravovaným športovým modelov váhu, Hyundai od budúceho roka vstúpi do majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Na utorkovej tlačovej konferencii firma odhalila farby súťažného Hyundai i20 WRC pre sezónu 2014 a prezradila meno titulárneho sponzora - Shell.

i20 WRC Front.jpgi20 WRC Rear.jpgi20 WRC Side.jpg
i20 WRC Three Quarter Front.jpgi20 WRC Three Quarter Front_vari.jpgi20 WRC Three Quarter Rear.jpg
Hyundai i20 WRC v oficiálnych farbách pre sezónu 2014; titulárnym sponzorom je Shell

Za volantom špeciálu sa objavia známe mená z majstrovstiev sveta: Thierry Neuville, Juho Hänninen, Dani Sordo a Chris Atkinson. Krst ohňom čaká na továrenský tím už v januári na slávnej rally Monte Carlo.

Ako sa bude dariť novému tímu na tratiach rýchlostných skúšok, nevie v túto chvíľu nik. Isté je, že v závode o priazeň európskych zákazníkov sa Hyundai derie agresívne hore už teraz. Svedčí o tom aj postavenie značky na slovenskom a českom trhu. Už niekoľko rokov sa drží v top pozícii.

Zdroj - E15.cz

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY