vytisknout velikost písma Hyundai chce byť najobľúbenejšou značkou v Európe. Má plán, ako na to

Kórejská automobilka bude aj v najbližších rokoch upevňovať svoje postavenie na európskom trhu. Pomôcť jej k tomu má záplava noviniek, športové modely aj účasť vo svetovom šampionáte rally.
Hyundai chce byť najobľúbenejšou značkou v Európe. Má plán, ako na to

Keď na pódium v sídle Hyundai Motor Europe na okraji nemeckého Offenbachu vystúpil Allan Rusforth, jeho viditeľné sebavedomie nevyzeralo ako naučená póza vysokého manažéra. Viceprezident HME zoznámil v utorok dopoludnia novinárov z celej Európy s ambicióznymi plánmi svojho zamestnávateľa na budúce roky.

"Sme skutočne európska značka", predostrel Rusforth hneď v úvode prezentácie oznámením, ktoré sa v nasledujúcich desiatkach minút malo opakovať v mnohých variáciách. Celkom 95 percent áut, ktoré Hyundai v Európe vyrába, tu bolo tiež navrhnutých a skonštruovaných. Európske vývojové stredisko Hyundai sídli v Rüsselsheime - neďaleko Frankfurtu nad Mohanom a doslova na domácej pôde tradičnej európskej automobilky Opel.

Autá made in EU

"Deväťdesiat percent áut, ktoré v Európe predávame, tu tiež vyrábame," vysvetľuje Rusforth, prečo sa nebojí hovoriť o kórejskej značke ako o "európskej". Vedľa továrne v českých Nošoviciach má automobilka rozsiahly výrobný závod aj v Turecku.

Aj vďaka tomu dokázala Hyundai zvýšiť svoj trhový podiel v Európe z 1,8% v roku 2008 na 3,5% v tomto roku. O rýchlom rozvoji svedčí aj fakt, že na európskych cestách jazdí viac než tri milióny áut tejto značky." Pritom 75 percent z nich je mladších než sedem rokov," zdôraznil Rusforth.

Tým však jej rast na starom kontinente nekončí. Do roku 2020 chce mať Hyundai z celého trhu rovných päť percent a byť považovaná za najobľúbenejšiu (most loved) automobilovú značku.

Kľúčom k ďalšiemu rastu má byť podľa Rusfortha masívna produktová expanzia. Stratégia nazvaná "2017 Product Momentum" privedie v nasledujúcich štyroch rokoch na trh 22 nových modelov a modelových variantov - medzi nimi aj také, ktoré by od kórejskej značky ešte pred niekoľkými rokmi nebral nikto vážne.

Chystá sa limuzína aj športové modely

Už v druhom štvrťroku 2014 začne Hyundai v Európe predávať luxusný model Genesis, ktorého novú generáciu predtým uvedie na trhy v Severnej Amerike a Ázii. Veľký sedan s pohonom zadných alebo všetkých kolies a ponukou motorov zahŕňujúcou aj päťlitrový osemvalec sa pokúsi odlákať časť zákazníkov tradičných európskych prémiových výrobcov. Jeho hlavnou misiou však bude ďalej pozdvihnúť imidž značky a zvýšiť jej vnímanú hodnotu medzi zákazníkmi.

Rovnaký účel bude plniť ďalšia ohlásená novinka Hyundai pre Európu: rad športových modelov, združených pod novým subbrandom "N". Zatiaľ automobilka nezverejnila nič viac než ono písmeno a jeho grafickú podobu. Dobrým vodidlom ale môže byť sesterská Kia, ktorá nedávno uviedla na trh "ostrý" hatchback Ceed GT s turbomotorom 1,6 l s výkonom cez 200 koní. (Na Slovensku vyrábaný Roomster je technicky totožný s nošovickým Hyundai i30.)

Zostava pre WRC

A aby Kórejci dodali pripravovaným športovým modelov váhu, Hyundai od budúceho roka vstúpi do majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Na utorkovej tlačovej konferencii firma odhalila farby súťažného Hyundai i20 WRC pre sezónu 2014 a prezradila meno titulárneho sponzora - Shell.

i20 WRC Front.jpgi20 WRC Rear.jpgi20 WRC Side.jpg
i20 WRC Three Quarter Front.jpgi20 WRC Three Quarter Front_vari.jpgi20 WRC Three Quarter Rear.jpg
Hyundai i20 WRC v oficiálnych farbách pre sezónu 2014; titulárnym sponzorom je Shell

Za volantom špeciálu sa objavia známe mená z majstrovstiev sveta: Thierry Neuville, Juho Hänninen, Dani Sordo a Chris Atkinson. Krst ohňom čaká na továrenský tím už v januári na slávnej rally Monte Carlo.

Ako sa bude dariť novému tímu na tratiach rýchlostných skúšok, nevie v túto chvíľu nik. Isté je, že v závode o priazeň európskych zákazníkov sa Hyundai derie agresívne hore už teraz. Svedčí o tom aj postavenie značky na slovenskom a českom trhu. Už niekoľko rokov sa drží v top pozícii.

Zdroj - E15.cz

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY