vytisknout velikost písma Hybridný Volkswagen Cross Coupé GTE má odštartovat ofenzívu SUV

Budúce SUV Volkswagenu budú vyzerať nejako takto. Sériová verzia Cross Coupé GTE sa začne vyrábať na konci roka 2016.
Hybridný Volkswagen Cross Coupé GTE má odštartovat ofenzívu SUV
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Cross Coupé GTE
  2. Fotogaléria: Volkswagen Cross Coupé GTE

Nová generácia SUV Volkswagen Touareg má doraziť v roku 2017, ale už na konci roka 2016 chce Volkswagen vyrábať sériové auto vychádzajúce priamo z konceptu Cross Coupé GTE. Že by sa teda jednalo o odpoveď koncernu na BMW X6 a Mercedes GLE? Každopádne sa môžeme pozrieť, kam sa bude uberať budúci dizajn crossoverov a SUV značky Volkswagen.

vw gte (1).JPGvw gte (6).JPGvw gte (7).JPGAk sa do sériovej výroby koncom roka 2016 už nič moc nezmení, má Volkswagen Cross Coupé GTE veľkú šancu stať sa zatiaľ najkrajším zbytočným SUV

Ťažko povedať, ako to presne bude so začlenením sériového auta, ktoré na báze konceptu Cross Coupé GTE vznikne. S dĺžkou 4847 mm je nový Volkswagen len o kúsok kratší ako prvá generácia BMW X6, ale zároveň väčší ako súčasný Touareg. Automobilka tiež potvrdila výrobu tohto auta, ktorá má prebiehať v americkej továrni Chattanooga v Tennessee od konca roka 2016.

Interiér je päťmiestny a pomerne strohý a jednoduchý. Dominuje mu centrálny multifunkčný dotykový displej, ktorí sa budú teraz vo vozidlách  objavovať čoraz častejšie. Napríklad nedávno predstavený koncept Golfu R na veľtrhu CES 2015 ukazuje, kadiaľ sa asi bude trh uberať.

Novinkou v interiéri je napríklad volič prevodovky DSG, ktorý sa ovláda ako joystick a zostáva v jednej polohe. Vedľa neho je aj otočný volič jazdných režimov sneh, sport, offroad a cesty po vzore systému Terrain Response v Land Roveru.

vw gte (15).JPGvw gte (43).JPGvw gte (24).JPGInteriér nie je revolučný, skôr sa pripravte na novo poňaté riešenie voliča prevodovky DSG, ovládanie jazdných režimov a funkcie displejov. Do sériovej výroby sa toho zmení len málo

K pohonu konceptu Cross Coupé GTE, ktorý je postavený na modulárnej platforme MQB, slúži pochopiteľne plug-in hybridný systém. Je založený na atmosférickom benzínovom šesťvalci 3,6 l s výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 350 Nm a k nemu napojenom elektromotore s výkonom 40 kW (54 k) a krútiacim momentom 220 Nm, u ktorého je ešte šesťstupňové DSG. Na zadnej náprave je potom ďalší elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm a medzi nápravami sú umiestnené akumulátory s kapacitou 14,1 kWh.

Auto je teda štvorkolka, ale pohon zadnej nápravy obstaráva iba elektromotor, nenájdete tu žiadny hriadeľ. Obidva elektromotory fungujú tiež ako alternátor a dobíjajú rekuperáciou. Celkový výkon hybridnej sústavy VW Cross Coupé GTE je 264 kW (359 koní) a krútiaci moment dosahuje na 379 Nm.

Hybridný koncept je schopný samostatnej jazdy na elektrinu na vzdialenosť až 32 km, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h a zrýchlenie na stovku sa odohrá za zhruba šesť sekúnd. Volkswagen odhaduje, že vozidlo dosiahne kombinovanú spotrebu 3,4 litra na 100 km.

Spaľovací motor poháňa výhradne predné kolesá a vodič si môže zvoliť, či chce ísť len na elektrinu, na kombinovaný režim alebo s preferenciou motora a využitia zvyškovej energie na dobíjanie akumulátora. Auto tiež po zložení nohy z pedálu plynu úplne vypne motor a odpojí elektromotory v akejsi funkcii plachtenia. Možné je aj aktivovať rekuperáciu a nastaviť jej silu.
Ak chce vodič pohon všetkých kolies a batéria je vybitá, predný elektromotor začne automaticky fungovať ako generátor prúdu pre zadný elektromotor. Volkswagen tomuto prenosu energie hovorí "elektrický kĺbový hriadeľ".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY