vytisknout velikost písma Hybridný superšport Honda NSX vás vyjde na 200-tisíc eur

Hybridný superšport Honda NSX vás vyjde na 200-tisíc eur

Nová generácia superšportu Honda NSX pomaly mieri do predaja a konečne poznáme aj jej cenu. V Spojených štátoch bola základná cena stanovená na 156 000 amerických dolárov. Pri započítaní ciel, daní a ďalších poplatkov by cena kusu individuálne dovezeného na Slovensko dosiahla výšku približne 200-tisíc eur.

Acura-NSX_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgAcura-NSX_2016_1600x1200_wallpaper_0b.jpgAcura-NSX_2016_1600x1200_wallpaper_14.jpg
Technické údaje Hondy NSX nie sú drvivé. Má „len“ 500 koní a 550 Nm, ale podľa automobilky nikdy nemala súperiť o rekordné údaje v tabuľkách

To je síce veľa peňazí, ale Hondu NSX to stavia na dôležitom americkom trhu do nižšej cenovej hladiny, než za koľko v USA kúpite napríklad McLaren 570S alebo Audi R8 V10. Plne vybavená Honda NSX potom príde na 205 700 dolárov.

Sériová výroba Hondy NSX nabrala ale oneskorenie, spustená by mala byť až na jar 2016. Nie je to ale definitívny termín, takže sa to ešte môže posunúť ďalej.

K pohonu novej Hondy NSX slúži hybridný systém s dvoma turbami preplňovaným šesťvalcom a tromi elektromotormi. Celkový výkon sústavy je cez 500 koní v 7500 ot./min. a krútiaci moment dosahuje na asi 550 Nm. Z 0 na 100 km/h by mala NSX zrýchliť za 2,9 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 308 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY