vytisknout velikost písma Hybridný superšport Honda NSX vás vyjde na 200-tisíc eur

Hybridný superšport Honda NSX vás vyjde na 200-tisíc eur

Nová generácia superšportu Honda NSX pomaly mieri do predaja a konečne poznáme aj jej cenu. V Spojených štátoch bola základná cena stanovená na 156 000 amerických dolárov. Pri započítaní ciel, daní a ďalších poplatkov by cena kusu individuálne dovezeného na Slovensko dosiahla výšku približne 200-tisíc eur.

Acura-NSX_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgAcura-NSX_2016_1600x1200_wallpaper_0b.jpgAcura-NSX_2016_1600x1200_wallpaper_14.jpg
Technické údaje Hondy NSX nie sú drvivé. Má „len“ 500 koní a 550 Nm, ale podľa automobilky nikdy nemala súperiť o rekordné údaje v tabuľkách

To je síce veľa peňazí, ale Hondu NSX to stavia na dôležitom americkom trhu do nižšej cenovej hladiny, než za koľko v USA kúpite napríklad McLaren 570S alebo Audi R8 V10. Plne vybavená Honda NSX potom príde na 205 700 dolárov.

Sériová výroba Hondy NSX nabrala ale oneskorenie, spustená by mala byť až na jar 2016. Nie je to ale definitívny termín, takže sa to ešte môže posunúť ďalej.

K pohonu novej Hondy NSX slúži hybridný systém s dvoma turbami preplňovaným šesťvalcom a tromi elektromotormi. Celkový výkon sústavy je cez 500 koní v 7500 ot./min. a krútiaci moment dosahuje na asi 550 Nm. Z 0 na 100 km/h by mala NSX zrýchliť za 2,9 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 308 km/h.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY