vytisknout velikost písma Hybridný raketový motor pre Bloodhound SSC má za sebou úspešný test

Vývoj "automobilu", ktorý by sa mal v roku 2016 stáť vôbec najrýchlejšie po zemi jazdiacou vecou, postúpil zase o kúsok ďalej. Spoločnosť NAMM úspešne otestovala hybridný raketový pohon. Prvý zážih prebehol na vopred stanovených šestnásť sekúnd, pričom motor vyvinul ťah troch ton.

Bloodhound SSC dostane od spoločnosti NAMM takzvaný hybridný raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umiestnené v spaľovacej komore s okysličovadlom. Ako tuhé palivo je použitý syntetický kaučuk a ako oxidačné činidlo peroxid vodíka. Ten bude do motora čerpať päťlitrový osemvalec od Jaguaru, ktorý dostane do rakety 800 litrov paliva za dvadsať sekúnd.

Teplota vo vnútri spaľovacej komory dosiahla počas testu na 2500 stupňov.
Celý pohonný systém rekordného "automobilu" používa ešte prúdový motor Eurojet EJ200. Ten poslúži pre rozjazd na 480 km/h. Potom sa zapojí hybridný raketový motor NAMM. Cieľovej rýchlosti dosiahne Bloodhound SSC do jednej minúty od štartu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY