vytisknout velikost písma Hybridný raketový motor pre Bloodhound SSC má za sebou úspešný test

Vývoj "automobilu", ktorý by sa mal v roku 2016 stáť vôbec najrýchlejšie po zemi jazdiacou vecou, postúpil zase o kúsok ďalej. Spoločnosť NAMM úspešne otestovala hybridný raketový pohon. Prvý zážih prebehol na vopred stanovených šestnásť sekúnd, pričom motor vyvinul ťah troch ton.

Bloodhound SSC dostane od spoločnosti NAMM takzvaný hybridný raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umiestnené v spaľovacej komore s okysličovadlom. Ako tuhé palivo je použitý syntetický kaučuk a ako oxidačné činidlo peroxid vodíka. Ten bude do motora čerpať päťlitrový osemvalec od Jaguaru, ktorý dostane do rakety 800 litrov paliva za dvadsať sekúnd.

Teplota vo vnútri spaľovacej komory dosiahla počas testu na 2500 stupňov.
Celý pohonný systém rekordného "automobilu" používa ešte prúdový motor Eurojet EJ200. Ten poslúži pre rozjazd na 480 km/h. Potom sa zapojí hybridný raketový motor NAMM. Cieľovej rýchlosti dosiahne Bloodhound SSC do jednej minúty od štartu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY