vytisknout velikost písma Hybridný raketový motor pre Bloodhound SSC má za sebou úspešný test

Vývoj "automobilu", ktorý by sa mal v roku 2016 stáť vôbec najrýchlejšie po zemi jazdiacou vecou, postúpil zase o kúsok ďalej. Spoločnosť NAMM úspešne otestovala hybridný raketový pohon. Prvý zážih prebehol na vopred stanovených šestnásť sekúnd, pričom motor vyvinul ťah troch ton.

Bloodhound SSC dostane od spoločnosti NAMM takzvaný hybridný raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umiestnené v spaľovacej komore s okysličovadlom. Ako tuhé palivo je použitý syntetický kaučuk a ako oxidačné činidlo peroxid vodíka. Ten bude do motora čerpať päťlitrový osemvalec od Jaguaru, ktorý dostane do rakety 800 litrov paliva za dvadsať sekúnd.

Teplota vo vnútri spaľovacej komory dosiahla počas testu na 2500 stupňov.
Celý pohonný systém rekordného "automobilu" používa ešte prúdový motor Eurojet EJ200. Ten poslúži pre rozjazd na 480 km/h. Potom sa zapojí hybridný raketový motor NAMM. Cieľovej rýchlosti dosiahne Bloodhound SSC do jednej minúty od štartu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY