vytisknout velikost písma Hybridný pohon dostanú do niekoľkých rokov všetky značky koncernu VW

Hoci značka VW plní aktuálne ciele emisií CO2 s prehľadom, chce sa pripraviť na očakávané výrazné sprísnenie limitov. Čistý elektromobil zatiaľ nie je príliš na programe dňa.
Hybridný pohon dostanú do niekoľkých rokov všetky značky koncernu VW

Hybridný pohon nezostane v koncerne Volkswagen vyhradený len vrcholným prestížnym značkám, ale postupne sa dostane do úplne všetkých. Na autosalóne vo Frankfurte to povedal šéf koncernu Volkswagen Dr. Martin Winterkorn. Hoci značka VW plní aktuálne ciele emisií CO2 s prehľadom, chce sa pripraviť na očakávané výrazné sprísnenie limitov.

hybridy (1).JPGhybridy (3).jpghybridy (2).jpg
Nový Tiguan GTE je novinkou; plug-in hybridný Passat alebo Golf sa už predávajú a kúpite si aj hybridné Porsche. 918 Spyder je vypredaný, ale v ponuke je ešte Cayenne

V súčasnosti je hybrid v ponuke v Porsche, vo Volkswagene a Audi. Čoskoro sa ale hybridný pohon objaví aj v Seate, Bentley, Lamborghini a samozrejme aj v značke Škoda. Chrbticou hybridej ponuky bude obdoba systému predstaveneného v Passate alebo aktuálne v SUV Tiguan.

Nepôjde ale len o benzínový motor 1.4 TSI spojený s elektromotorom. Nastavenie sa bude líšiť pre jednotlivé modely a hybridný systém bude napojený na rôzne spaľovacie motory, od trojvalca po šesť- alebo osemvalec. Volkswagen tiež vsádza na plug-in hybridný pohon, ktorý je do budúcna s ohľadom na očakávané limity emisií CO2 výhodnejší ako klasický hybrid alebo mild-hybrid.

Ak sa pozrieme na súčasný stav hybridov vo vozidlách s platformou MQB, zistíme, čo sa chystá napríklad pre Octaviu, Superb alebo nové generácie SUV Škody. Očakávajme preto plug-in hybrid s motorom 1.4 TSI o spoločnom výkone 160 kW (218 k). Spotreba takého systému sa podľa aktuálnej normy NEDC pohybuje okolo dvoch litrov na 100 km, napríklad nový Tiguan GTE má spotrebu 1,9 l/100 km.

Záleží tiež na tom, či sa zmenia normy merania spotreby, či dôjde k ich zjednoteniu po celom svete a kedy sa tak stane. Tiež sa sluší pripomenúť, že meranie spotreby a limity korporátnych emisií netoxického CO2 nemajú nič spoločného s normou Euro 5, Euro 6 a podobne. Tie sa týkajú skutočných toxických častíc vo výfuku, ako sú nesplálené uhľovodíky a oxidy dusíka.

Termín, kedy sa hybridné škodovky a seaty dostanú do predaja, ešte nepoznáme. Predpokladáme ale, že tento typ pohonu postupne dostane dôležitý modelový rad v rámci faceliftov alebo pri medzigeneračnej obmene.

Čistý elektromobil zatiaľ nie je príliš na programe dňa a plug-in hybrid dáva určite oveľa viac zmyslu predovšetkým vďaka svojej nezávislosti na diaľke nabíjania a dostupnosti nabíjačky.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY