vytisknout velikost písma Hybridný pohon dostanú do niekoľkých rokov všetky značky koncernu VW

Hoci značka VW plní aktuálne ciele emisií CO2 s prehľadom, chce sa pripraviť na očakávané výrazné sprísnenie limitov. Čistý elektromobil zatiaľ nie je príliš na programe dňa.
Hybridný pohon dostanú do niekoľkých rokov všetky značky koncernu VW

Hybridný pohon nezostane v koncerne Volkswagen vyhradený len vrcholným prestížnym značkám, ale postupne sa dostane do úplne všetkých. Na autosalóne vo Frankfurte to povedal šéf koncernu Volkswagen Dr. Martin Winterkorn. Hoci značka VW plní aktuálne ciele emisií CO2 s prehľadom, chce sa pripraviť na očakávané výrazné sprísnenie limitov.

hybridy (1).JPGhybridy (3).jpghybridy (2).jpg
Nový Tiguan GTE je novinkou; plug-in hybridný Passat alebo Golf sa už predávajú a kúpite si aj hybridné Porsche. 918 Spyder je vypredaný, ale v ponuke je ešte Cayenne

V súčasnosti je hybrid v ponuke v Porsche, vo Volkswagene a Audi. Čoskoro sa ale hybridný pohon objaví aj v Seate, Bentley, Lamborghini a samozrejme aj v značke Škoda. Chrbticou hybridej ponuky bude obdoba systému predstaveneného v Passate alebo aktuálne v SUV Tiguan.

Nepôjde ale len o benzínový motor 1.4 TSI spojený s elektromotorom. Nastavenie sa bude líšiť pre jednotlivé modely a hybridný systém bude napojený na rôzne spaľovacie motory, od trojvalca po šesť- alebo osemvalec. Volkswagen tiež vsádza na plug-in hybridný pohon, ktorý je do budúcna s ohľadom na očakávané limity emisií CO2 výhodnejší ako klasický hybrid alebo mild-hybrid.

Ak sa pozrieme na súčasný stav hybridov vo vozidlách s platformou MQB, zistíme, čo sa chystá napríklad pre Octaviu, Superb alebo nové generácie SUV Škody. Očakávajme preto plug-in hybrid s motorom 1.4 TSI o spoločnom výkone 160 kW (218 k). Spotreba takého systému sa podľa aktuálnej normy NEDC pohybuje okolo dvoch litrov na 100 km, napríklad nový Tiguan GTE má spotrebu 1,9 l/100 km.

Záleží tiež na tom, či sa zmenia normy merania spotreby, či dôjde k ich zjednoteniu po celom svete a kedy sa tak stane. Tiež sa sluší pripomenúť, že meranie spotreby a limity korporátnych emisií netoxického CO2 nemajú nič spoločného s normou Euro 5, Euro 6 a podobne. Tie sa týkajú skutočných toxických častíc vo výfuku, ako sú nesplálené uhľovodíky a oxidy dusíka.

Termín, kedy sa hybridné škodovky a seaty dostanú do predaja, ešte nepoznáme. Predpokladáme ale, že tento typ pohonu postupne dostane dôležitý modelový rad v rámci faceliftov alebo pri medzigeneračnej obmene.

Čistý elektromobil zatiaľ nie je príliš na programe dňa a plug-in hybrid dáva určite oveľa viac zmyslu predovšetkým vďaka svojej nezávislosti na diaľke nabíjania a dostupnosti nabíjačky.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY