vytisknout velikost písma Hybridný Peugeot Instinct môže riadiť sám a učí sa rozpoznávať váš životný štýl

Peugeot Instinct je autonómny plug-in hybrid. Ako autonómny systém funguje, to automobilka neukázala. Koncept naznačuje smer, ktorým sa chce Peugeot uberať.
Hybridný Peugeot Instinct môže riadiť sám a učí sa rozpoznávať váš životný štýl

Aj francúzska automobilka Peugeot otvára kapitolu autonómnej jazdy novým konceptom Peugeot Instinct. Pod kapotou je bližšie nešpecifikovaný plug-in hybridný pohon s výkonom 221 kW (300 k). Peugeot ale neopisuje systémy, ktoré stoja za schopnosťou autá riadiť sa samo. Skôr sa tak jedná len o víziu, ako by takýto automobil mohol vyzerať a fungovať.

Peugeot Instinct umožňuje prepínať medzi režimami Drive Boost a Drive Relax, ak chce vodič auto ovládať sám, alebo medzi Autonomous Soft a Autonomous Sharp, keď nechá riadenie na aute. Nedokážeme si ale predstaviť, čím by mal vodič auto riadiť, keď v jedinom snímku interiéru nevidíme ani volant, ani pedále.

Zaujímavým doplnkom je funkcia "rozpoznávania životného štýlu", ktorá čerpá dáta z mobilných aplikácií zo zariadení, ktoré si s palubným systémom autá spárujete. Peugeot tak bude vedieť, že ste napríklad boli športovať, a odvezie vás domov relaxačným tempom. Relaxačnú náladu má navodiť aj napríklad poloha sedadla a osvetlenie v interiéri. Alebo auto spozná, že máte naplánovanú schôdzku, upozorní vás na dopravné komplikácie a samo naplánuje trasu.

Snáď jedinou drobnosťou, ktorá má reálnejšiu šancu sa čoskoro dostať do výroby v sériových Peugeotoch, je nová dotyková obrazovka s uhlopriečkou 9,7". Interiér inak vychádza z koncepcie Peugeot i-Cockpit, ktorú poznáme z aktuálnych produktov francúzskej automobilky. Teraz len zostáva počkať na to, až Peugeot vyvinie (alebo od niekoho kúpi) technológiu umožňujúcu plne autonómnu jazdu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY