vytisknout velikost písma Hybridné SUV Kia Niro sa ukazuje aj v európskej verzii

Kia Niro je prvý hybrid tejto kórejskej značky. Predávať sa bude aj v Európe a na konci roka dostane aj ťažné zariadenie pre až 1300 kg ťažký príves.
Hybridné SUV Kia Niro sa ukazuje aj v európskej verzii
Zoznam kapitol
  1. Kia Niro
  2. Fotogaléria: Kia Niro

Kórejská automobilka Kia prvýkrát uvádza na trh automobil, ktorý bol od základu vyvíjaný ako benzínovo-elektrický hybrid. Na rozdiel od príbuzného modelu Hyundai Ioniq či konkurenčného Priusu nie je Kia Niro hatchback, ale SUV.

Kia-Niro_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgKia-Niro_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgKia-Niro_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpg
Kia Niro ponúkne 150 hybridných koní a spotrebu 3,8 litra benzínu na 100 km. Neskôr pribudne možnosť príplatku za ťažné zariadenie. Budete môcť zapriahnuť až 1300 kg

Základné technické údaje sme si už predstavili, teraz si ale môžeme prezrieť Kiu Niro v európskej špecifikácii. Tak sa bude predávať aj u nás. Pod kapotou sa nič meniť nebude, dostaneme atmosférickú tisícšesťstovku pracujúcu v upravenom Atkinsonovom cykle, dvojspojkovú automatickú prevodovku a elektromotory.

Celkový výkon hybridnej sústavy je 110 kW (150 k) a krútiaci moment 265 Nm. Hodnoty spotreby ešte nie sú známe, ale automobilka si kladie za cieľ dosiahnuť na emisie 89 g/km CO2, čo zodpovedá spotrebe 3,8 litra benzínu na 100 km.

Rázvor SUV Kia Niro má dĺžku 2700 mm a do kufra sa zmestí v základnom usporiadaní 421 litrov nákladu. Vďaka nízkej spotrebe hybridného pohonu by si mala Kia Niro vystačiť s nádržou len na 45 litrov benzínu. Na konci roka 2016 ešte dorazí možnosť priplatiť si za ťažné zariadenie. Hybridné SUV potom utiahne až 1300 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY