vytisknout velikost písma Hybridné SUV Kia Niro sa ukazuje aj v európskej verzii

Kia Niro je prvý hybrid tejto kórejskej značky. Predávať sa bude aj v Európe a na konci roka dostane aj ťažné zariadenie pre až 1300 kg ťažký príves.
Hybridné SUV Kia Niro sa ukazuje aj v európskej verzii
Zoznam kapitol
  1. Kia Niro
  2. Fotogaléria: Kia Niro

Kórejská automobilka Kia prvýkrát uvádza na trh automobil, ktorý bol od základu vyvíjaný ako benzínovo-elektrický hybrid. Na rozdiel od príbuzného modelu Hyundai Ioniq či konkurenčného Priusu nie je Kia Niro hatchback, ale SUV.

Kia-Niro_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgKia-Niro_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgKia-Niro_EU-Version_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpg
Kia Niro ponúkne 150 hybridných koní a spotrebu 3,8 litra benzínu na 100 km. Neskôr pribudne možnosť príplatku za ťažné zariadenie. Budete môcť zapriahnuť až 1300 kg

Základné technické údaje sme si už predstavili, teraz si ale môžeme prezrieť Kiu Niro v európskej špecifikácii. Tak sa bude predávať aj u nás. Pod kapotou sa nič meniť nebude, dostaneme atmosférickú tisícšesťstovku pracujúcu v upravenom Atkinsonovom cykle, dvojspojkovú automatickú prevodovku a elektromotory.

Celkový výkon hybridnej sústavy je 110 kW (150 k) a krútiaci moment 265 Nm. Hodnoty spotreby ešte nie sú známe, ale automobilka si kladie za cieľ dosiahnuť na emisie 89 g/km CO2, čo zodpovedá spotrebe 3,8 litra benzínu na 100 km.

Rázvor SUV Kia Niro má dĺžku 2700 mm a do kufra sa zmestí v základnom usporiadaní 421 litrov nákladu. Vďaka nízkej spotrebe hybridného pohonu by si mala Kia Niro vystačiť s nádržou len na 45 litrov benzínu. Na konci roka 2016 ešte dorazí možnosť priplatiť si za ťažné zariadenie. Hybridné SUV potom utiahne až 1300 kg.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY