vytisknout velikost písma Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo

Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo
Zoznam kapitol
  1. Audi Prologue piloted driving
  2. Fotogaléria: Audi Prologue piloted driving

Automobilka Audi predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas rad noviniek. Jednou z nich je už známy koncept Audi Prologue, ktorý ale dostal nový hybridný pohon a schopnosť samočinnej jazdy. Koncept Proloque je ale dôležitý aj z iného dôvodu. Napovedá totiž budúce smerovanie značky v oblasti dizajnu interiéru aj exteriéru.

audi (6).jpgaudi (33).jpgaudi (26).jpgKoncept Proloque dostal navyše hybridný pohon a aj schopnosť jazdiť úplne sám. Nie je nad to, keď môžete poslať svoje osemvalcové kupé s výkonom skoro 700 koní ráno pre noviny a čerstvé pečivo

Pod kapotou je stále preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI, ale tentoraz k nemu pribudli elektromotory a akumulátor s kapacitou 2,6 kWh. Výsledkom je združený výkon hybridnej sústavy 505 kW (687 koní) a krútiaci moment masívnych 950 Nm.

Až si jeden povie, aký má zmysel nechať takhle rýchle auto riadiť samo... Koncept zrýchli na stovku za 3,5 sekundy, to aby si počítač tú akceleráciu náramne užil, a vraj spotrebuje len 7,9 litra na 100 km.

Koncept Audi Proloque využíva poznatkov získaných z doterajších experimentálnych autonómnych vozidiel značky. Už sme tu napríklad mali model Audi RS7, ktorý sa sám preháňal po závodnom okruhu Hockenheim. Cestu sledujú kamery, ultrazvukové senzory, laser a radar.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY