vytisknout velikost písma Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo

Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo
Zoznam kapitol
  1. Audi Prologue piloted driving
  2. Fotogaléria: Audi Prologue piloted driving

Automobilka Audi predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas rad noviniek. Jednou z nich je už známy koncept Audi Prologue, ktorý ale dostal nový hybridný pohon a schopnosť samočinnej jazdy. Koncept Proloque je ale dôležitý aj z iného dôvodu. Napovedá totiž budúce smerovanie značky v oblasti dizajnu interiéru aj exteriéru.

audi (6).jpgaudi (33).jpgaudi (26).jpgKoncept Proloque dostal navyše hybridný pohon a aj schopnosť jazdiť úplne sám. Nie je nad to, keď môžete poslať svoje osemvalcové kupé s výkonom skoro 700 koní ráno pre noviny a čerstvé pečivo

Pod kapotou je stále preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI, ale tentoraz k nemu pribudli elektromotory a akumulátor s kapacitou 2,6 kWh. Výsledkom je združený výkon hybridnej sústavy 505 kW (687 koní) a krútiaci moment masívnych 950 Nm.

Až si jeden povie, aký má zmysel nechať takhle rýchle auto riadiť samo... Koncept zrýchli na stovku za 3,5 sekundy, to aby si počítač tú akceleráciu náramne užil, a vraj spotrebuje len 7,9 litra na 100 km.

Koncept Audi Proloque využíva poznatkov získaných z doterajších experimentálnych autonómnych vozidiel značky. Už sme tu napríklad mali model Audi RS7, ktorý sa sám preháňal po závodnom okruhu Hockenheim. Cestu sledujú kamery, ultrazvukové senzory, laser a radar.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY