vytisknout velikost písma Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo

Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo
Zoznam kapitol
  1. Audi Prologue piloted driving
  2. Fotogaléria: Audi Prologue piloted driving

Automobilka Audi predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas rad noviniek. Jednou z nich je už známy koncept Audi Prologue, ktorý ale dostal nový hybridný pohon a schopnosť samočinnej jazdy. Koncept Proloque je ale dôležitý aj z iného dôvodu. Napovedá totiž budúce smerovanie značky v oblasti dizajnu interiéru aj exteriéru.

audi (6).jpgaudi (33).jpgaudi (26).jpgKoncept Proloque dostal navyše hybridný pohon a aj schopnosť jazdiť úplne sám. Nie je nad to, keď môžete poslať svoje osemvalcové kupé s výkonom skoro 700 koní ráno pre noviny a čerstvé pečivo

Pod kapotou je stále preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI, ale tentoraz k nemu pribudli elektromotory a akumulátor s kapacitou 2,6 kWh. Výsledkom je združený výkon hybridnej sústavy 505 kW (687 koní) a krútiaci moment masívnych 950 Nm.

Až si jeden povie, aký má zmysel nechať takhle rýchle auto riadiť samo... Koncept zrýchli na stovku za 3,5 sekundy, to aby si počítač tú akceleráciu náramne užil, a vraj spotrebuje len 7,9 litra na 100 km.

Koncept Audi Proloque využíva poznatkov získaných z doterajších experimentálnych autonómnych vozidiel značky. Už sme tu napríklad mali model Audi RS7, ktorý sa sám preháňal po závodnom okruhu Hockenheim. Cestu sledujú kamery, ultrazvukové senzory, laser a radar.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY