vytisknout velikost písma Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo

Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo
Zoznam kapitol
  1. Audi Prologue piloted driving
  2. Fotogaléria: Audi Prologue piloted driving

Automobilka Audi predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas rad noviniek. Jednou z nich je už známy koncept Audi Prologue, ktorý ale dostal nový hybridný pohon a schopnosť samočinnej jazdy. Koncept Proloque je ale dôležitý aj z iného dôvodu. Napovedá totiž budúce smerovanie značky v oblasti dizajnu interiéru aj exteriéru.

audi (6).jpgaudi (33).jpgaudi (26).jpgKoncept Proloque dostal navyše hybridný pohon a aj schopnosť jazdiť úplne sám. Nie je nad to, keď môžete poslať svoje osemvalcové kupé s výkonom skoro 700 koní ráno pre noviny a čerstvé pečivo

Pod kapotou je stále preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI, ale tentoraz k nemu pribudli elektromotory a akumulátor s kapacitou 2,6 kWh. Výsledkom je združený výkon hybridnej sústavy 505 kW (687 koní) a krútiaci moment masívnych 950 Nm.

Až si jeden povie, aký má zmysel nechať takhle rýchle auto riadiť samo... Koncept zrýchli na stovku za 3,5 sekundy, to aby si počítač tú akceleráciu náramne užil, a vraj spotrebuje len 7,9 litra na 100 km.

Koncept Audi Proloque využíva poznatkov získaných z doterajších experimentálnych autonómnych vozidiel značky. Už sme tu napríklad mali model Audi RS7, ktorý sa sám preháňal po závodnom okruhu Hockenheim. Cestu sledujú kamery, ultrazvukové senzory, laser a radar.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY