vytisknout velikost písma Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo

Hybridné Audi Prologue s výkonom 687 koní jazdí úplne samo
Zoznam kapitol
  1. Audi Prologue piloted driving
  2. Fotogaléria: Audi Prologue piloted driving

Automobilka Audi predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas rad noviniek. Jednou z nich je už známy koncept Audi Prologue, ktorý ale dostal nový hybridný pohon a schopnosť samočinnej jazdy. Koncept Proloque je ale dôležitý aj z iného dôvodu. Napovedá totiž budúce smerovanie značky v oblasti dizajnu interiéru aj exteriéru.

audi (6).jpgaudi (33).jpgaudi (26).jpgKoncept Proloque dostal navyše hybridný pohon a aj schopnosť jazdiť úplne sám. Nie je nad to, keď môžete poslať svoje osemvalcové kupé s výkonom skoro 700 koní ráno pre noviny a čerstvé pečivo

Pod kapotou je stále preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI, ale tentoraz k nemu pribudli elektromotory a akumulátor s kapacitou 2,6 kWh. Výsledkom je združený výkon hybridnej sústavy 505 kW (687 koní) a krútiaci moment masívnych 950 Nm.

Až si jeden povie, aký má zmysel nechať takhle rýchle auto riadiť samo... Koncept zrýchli na stovku za 3,5 sekundy, to aby si počítač tú akceleráciu náramne užil, a vraj spotrebuje len 7,9 litra na 100 km.

Koncept Audi Proloque využíva poznatkov získaných z doterajších experimentálnych autonómnych vozidiel značky. Už sme tu napríklad mali model Audi RS7, ktorý sa sám preháňal po závodnom okruhu Hockenheim. Cestu sledujú kamery, ultrazvukové senzory, laser a radar.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY