vytisknout velikost písma Hybridná Kia Sportspace napovedá budúcnosť modelu Optima

Koncept odhalený v predvečer autosalónu v Ženeve signalizuje, že absencia kombi strednej triedy v ponuke značky Kia možno vezme čoskoro za svoje.
Hybridná Kia Sportspace napovedá budúcnosť modelu Optima
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogaléria

Kia dnes v Ženeve prvýkrát zhrnula plachty z konceptu Sportspace. Hoci európsky šéfdizajnér značky Gregory Guillaume tvrdí, že Sportspace nie je sedan, hatchback ani kombi, veľkosťou a tvarom sa tento koncept zjavne radí medzi kombíky strednej triedy.

Kia Sportspace 2.jpgKia Sportspace 4.jpgKia Sportspace 11.jpgPo zhrnutí plachty nebolo pochýb: Kia Sportspace je naživo rovnako úchvatná ako na prvých oficiálnych obrázkoch

Podmienky na mieste predpremiéry fotografovaniu naozaj nepriali, ale predstavu o podobe konceptu Kia Sportspace si môžete urobiť aj z rozšírenej sady oficiálnych fotiek, ktoré sme vám zatiaľ ukázať nemohli. Auto s dlhou prednou časťou, širokými blatníkmi a nízkym presklením v sebe má niečo z grácie Alfy Romeo, zadné partie pripomínajú kombík 159 a z určitého uhla aj Breru.

Kia Sportspace 15.jpgKia Sportspace 16.jpgKia Sportspace 17.jpgKia Sportspace 10.jpgKomplikované 20-palcové kolesá s karbónovými dekoráciami ani štvormiestny interiér sa do sériovej výroby takmer určite nedostanú, tvár konceptu ale uvidíme na budúcej Optime

Spočiatku panovali určité nejasnosti ohľadom hnacieho ústrojenstva. Na predpremiére sa nám dostalo ubezpečenia, že koncept je poháňaný hybridným agregátom založeným na turbodieseli 1,7 l s elektrickým kompresorom. Poháňané sú predné kolesá.

Keď si odmyslíte typické koncepčné ozdoby ako karbónové dekorácie karosérie alebo dvojicu veľkých mriežok v zadnom nárazníku, je ľahké predstaviť si, že by Kia mohla takéto auto rovno začať vyrábať. Značka ostatne doteraz neponúka žiadny ekvivalent k modelu i40 kombi od sesterského Hyundai.

Kia Sportspace koncept-15.jpgKia Sportspace koncept-16.jpgKia Sportspace koncept-17.jpg
Z interiéru konceptu značka použije na sériových modeloch skôr základné linky než konkrétne prevedenie detailov

Oproti nemu je však koncept dlhší (4770 vs. 4855 mm), širší (1815 vs. 1870 mm) a nižší (1470 vs. 1425 mm). Má tiež o sedem centimetrov dlhší rázvor náprav.

Nádej konceptu Sportspace zatiaľ nikto z automobilky potvrdiť nechce. Za isté ale môžeme považovať, že jeho charakteristické znaky uvidíme na budúcej generácii sedanu Optima.

Kia Sportspace koncept-3.jpgKia Sportspace koncept-10.jpgKia Sportspace koncept-5.jpgKia Sportspace koncept-4.jpgKia Sportspace koncept-9.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY