vytisknout velikost písma Hybridná Kia Sportspace napovedá budúcnosť modelu Optima

Koncept odhalený v predvečer autosalónu v Ženeve signalizuje, že absencia kombi strednej triedy v ponuke značky Kia možno vezme čoskoro za svoje.
Hybridná Kia Sportspace napovedá budúcnosť modelu Optima
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogaléria

Kia dnes v Ženeve prvýkrát zhrnula plachty z konceptu Sportspace. Hoci európsky šéfdizajnér značky Gregory Guillaume tvrdí, že Sportspace nie je sedan, hatchback ani kombi, veľkosťou a tvarom sa tento koncept zjavne radí medzi kombíky strednej triedy.

Kia Sportspace 2.jpgKia Sportspace 4.jpgKia Sportspace 11.jpgPo zhrnutí plachty nebolo pochýb: Kia Sportspace je naživo rovnako úchvatná ako na prvých oficiálnych obrázkoch

Podmienky na mieste predpremiéry fotografovaniu naozaj nepriali, ale predstavu o podobe konceptu Kia Sportspace si môžete urobiť aj z rozšírenej sady oficiálnych fotiek, ktoré sme vám zatiaľ ukázať nemohli. Auto s dlhou prednou časťou, širokými blatníkmi a nízkym presklením v sebe má niečo z grácie Alfy Romeo, zadné partie pripomínajú kombík 159 a z určitého uhla aj Breru.

Kia Sportspace 15.jpgKia Sportspace 16.jpgKia Sportspace 17.jpgKia Sportspace 10.jpgKomplikované 20-palcové kolesá s karbónovými dekoráciami ani štvormiestny interiér sa do sériovej výroby takmer určite nedostanú, tvár konceptu ale uvidíme na budúcej Optime

Spočiatku panovali určité nejasnosti ohľadom hnacieho ústrojenstva. Na predpremiére sa nám dostalo ubezpečenia, že koncept je poháňaný hybridným agregátom založeným na turbodieseli 1,7 l s elektrickým kompresorom. Poháňané sú predné kolesá.

Keď si odmyslíte typické koncepčné ozdoby ako karbónové dekorácie karosérie alebo dvojicu veľkých mriežok v zadnom nárazníku, je ľahké predstaviť si, že by Kia mohla takéto auto rovno začať vyrábať. Značka ostatne doteraz neponúka žiadny ekvivalent k modelu i40 kombi od sesterského Hyundai.

Kia Sportspace koncept-15.jpgKia Sportspace koncept-16.jpgKia Sportspace koncept-17.jpg
Z interiéru konceptu značka použije na sériových modeloch skôr základné linky než konkrétne prevedenie detailov

Oproti nemu je však koncept dlhší (4770 vs. 4855 mm), širší (1815 vs. 1870 mm) a nižší (1470 vs. 1425 mm). Má tiež o sedem centimetrov dlhší rázvor náprav.

Nádej konceptu Sportspace zatiaľ nikto z automobilky potvrdiť nechce. Za isté ale môžeme považovať, že jeho charakteristické znaky uvidíme na budúcej generácii sedanu Optima.

Kia Sportspace koncept-3.jpgKia Sportspace koncept-10.jpgKia Sportspace koncept-5.jpgKia Sportspace koncept-4.jpgKia Sportspace koncept-9.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY