vytisknout velikost písma Hybridná Honda Insight a elektrický Jazz definitívne končia

Hybridná Honda Insight a elektrický Jazz definitívne končia

Slabé predaje a zmena stratégie automobilky Honda stojí za úplným koncom hybridného modelu Insight a plne elektrického hatchbacku Jazz. Obidve vozidlá sa prestanú predávať do konca tohto roka. Značka sa zatiaľ zbavuje skladových zásob. Tých má najviac USA a Severná Amerika je tiež poslednou baštou aspoň nejakých predajov hybridu Insight.

Honda Insight je hybrid staršej generácie a Honda chce postupne zaviesť nový efektívnejší systém s lepšou dynamikou a takisto plug-in hybridmi. Ďalším stupňom majú byť tiež experimentálne vozidlá s vodíkovými palivovými článkami, ktoré vychádzajú s modelu Honda FCX Clarity.

Nová generácia hybridného systému Hondy funguje v novom modeli Accord Hybrid a Accord Plug-in Hybrid. Podobný sa pravdepodobne dostane aj do menšieho auta, možno do Civicu. Zrejme skončila doba, kedy sa musí kvôli hybridnému pohonu predávať samostatný model s ekologickým imidžom. Zákazníci už akceptujú hybridný pohon ako voľbu v ponuke motorizácií svojho obľúbeného modelu.

Je to tiež lacnejšie, pretože nie je potrebné stavať samostatné auto na vlastnej platforme. Budúcnosť ekologických a ekonomických automobiloch Honda naznačuje koncept FCEV s palivovými článkami. Honda by rada tento model uviedla do sériovej výroby už v roku 2015.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY