vytisknout velikost písma Hybridná Honda Insight a elektrický Jazz definitívne končia

Hybridná Honda Insight a elektrický Jazz definitívne končia

Slabé predaje a zmena stratégie automobilky Honda stojí za úplným koncom hybridného modelu Insight a plne elektrického hatchbacku Jazz. Obidve vozidlá sa prestanú predávať do konca tohto roka. Značka sa zatiaľ zbavuje skladových zásob. Tých má najviac USA a Severná Amerika je tiež poslednou baštou aspoň nejakých predajov hybridu Insight.

Honda Insight je hybrid staršej generácie a Honda chce postupne zaviesť nový efektívnejší systém s lepšou dynamikou a takisto plug-in hybridmi. Ďalším stupňom majú byť tiež experimentálne vozidlá s vodíkovými palivovými článkami, ktoré vychádzajú s modelu Honda FCX Clarity.

Nová generácia hybridného systému Hondy funguje v novom modeli Accord Hybrid a Accord Plug-in Hybrid. Podobný sa pravdepodobne dostane aj do menšieho auta, možno do Civicu. Zrejme skončila doba, kedy sa musí kvôli hybridnému pohonu predávať samostatný model s ekologickým imidžom. Zákazníci už akceptujú hybridný pohon ako voľbu v ponuke motorizácií svojho obľúbeného modelu.

Je to tiež lacnejšie, pretože nie je potrebné stavať samostatné auto na vlastnej platforme. Budúcnosť ekologických a ekonomických automobiloch Honda naznačuje koncept FCEV s palivovými článkami. Honda by rada tento model uviedla do sériovej výroby už v roku 2015.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY