vytisknout velikost písma Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Nedávno sa šéf divízie Renaultsport Patrice Ratti vyjadril, že hybridný pohon príde aj do športových vozidiel divízie RS. Teraz ale fanúšikov trochu upokojuje, že sa tak nestane hneď teraz, ale že je to skôr neodvratný proces. Predovšetkým musí byť pripravená technológia.

Vozidlá divízie Renaultsport vychádzajú zo sériových áut a kým nebudú produkčné autá Renault a ich platformy uspôsobené na zástavbu hybridného alebo elektrického pohonu, nemá zmysel pre divíziu RS vyvíjať vlastný systém. To sa pri objeme predajov v poriadku jednotiek tisícov kusov za rok nevyplatí.

Do hry vstupuje aj hmotnosť a cena. Zákazníci chcú ľahké a jednoduché autá za rozumné peniaze. Hybrid bude nielen drahší, ale tiež bude mať vyššiu hmotnosť. Plne elektrické auto divízie RS je tak skôr rozprávkou veľmi ďalekej budúcnosti, vysvetlil Ratti britskému Autocaru.

Rýchle elektrické auto potrebuje nielen výkon, ale aj dojazd. Akumulátory by tak museli byť obrovské a tým pádom veľmi ťažké. Budúce vozidlá divízie Renaultsport tak zostanú zatiaľ v spaľovacom motore a ak niekedy príde hybrid, bude to zrejme jednoduchý a relatívne ľahký systém.

Elektromotor a kompaktný balíček akumulátorov je možné použiť napríklad na simuláciu štvorkolky pre lepší rozjazd a tiež k vektorovaniu krútiaceho momentu. Divízia Renaultsport chce využiť možnosť hybridného systému na maximum nielen pre zníženie emisií, ale aj pre zlepšenie dynamiky, aby sa čiastočne kompenzoval nárast hmotnosti.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY