vytisknout velikost písma Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Nedávno sa šéf divízie Renaultsport Patrice Ratti vyjadril, že hybridný pohon príde aj do športových vozidiel divízie RS. Teraz ale fanúšikov trochu upokojuje, že sa tak nestane hneď teraz, ale že je to skôr neodvratný proces. Predovšetkým musí byť pripravená technológia.

Vozidlá divízie Renaultsport vychádzajú zo sériových áut a kým nebudú produkčné autá Renault a ich platformy uspôsobené na zástavbu hybridného alebo elektrického pohonu, nemá zmysel pre divíziu RS vyvíjať vlastný systém. To sa pri objeme predajov v poriadku jednotiek tisícov kusov za rok nevyplatí.

Do hry vstupuje aj hmotnosť a cena. Zákazníci chcú ľahké a jednoduché autá za rozumné peniaze. Hybrid bude nielen drahší, ale tiež bude mať vyššiu hmotnosť. Plne elektrické auto divízie RS je tak skôr rozprávkou veľmi ďalekej budúcnosti, vysvetlil Ratti britskému Autocaru.

Rýchle elektrické auto potrebuje nielen výkon, ale aj dojazd. Akumulátory by tak museli byť obrovské a tým pádom veľmi ťažké. Budúce vozidlá divízie Renaultsport tak zostanú zatiaľ v spaľovacom motore a ak niekedy príde hybrid, bude to zrejme jednoduchý a relatívne ľahký systém.

Elektromotor a kompaktný balíček akumulátorov je možné použiť napríklad na simuláciu štvorkolky pre lepší rozjazd a tiež k vektorovaniu krútiaceho momentu. Divízia Renaultsport chce využiť možnosť hybridného systému na maximum nielen pre zníženie emisií, ale aj pre zlepšenie dynamiky, aby sa čiastočne kompenzoval nárast hmotnosti.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY