vytisknout velikost písma Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Nedávno sa šéf divízie Renaultsport Patrice Ratti vyjadril, že hybridný pohon príde aj do športových vozidiel divízie RS. Teraz ale fanúšikov trochu upokojuje, že sa tak nestane hneď teraz, ale že je to skôr neodvratný proces. Predovšetkým musí byť pripravená technológia.

Vozidlá divízie Renaultsport vychádzajú zo sériových áut a kým nebudú produkčné autá Renault a ich platformy uspôsobené na zástavbu hybridného alebo elektrického pohonu, nemá zmysel pre divíziu RS vyvíjať vlastný systém. To sa pri objeme predajov v poriadku jednotiek tisícov kusov za rok nevyplatí.

Do hry vstupuje aj hmotnosť a cena. Zákazníci chcú ľahké a jednoduché autá za rozumné peniaze. Hybrid bude nielen drahší, ale tiež bude mať vyššiu hmotnosť. Plne elektrické auto divízie RS je tak skôr rozprávkou veľmi ďalekej budúcnosti, vysvetlil Ratti britskému Autocaru.

Rýchle elektrické auto potrebuje nielen výkon, ale aj dojazd. Akumulátory by tak museli byť obrovské a tým pádom veľmi ťažké. Budúce vozidlá divízie Renaultsport tak zostanú zatiaľ v spaľovacom motore a ak niekedy príde hybrid, bude to zrejme jednoduchý a relatívne ľahký systém.

Elektromotor a kompaktný balíček akumulátorov je možné použiť napríklad na simuláciu štvorkolky pre lepší rozjazd a tiež k vektorovaniu krútiaceho momentu. Divízia Renaultsport chce využiť možnosť hybridného systému na maximum nielen pre zníženie emisií, ale aj pre zlepšenie dynamiky, aby sa čiastočne kompenzoval nárast hmotnosti.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY