vytisknout velikost písma Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Nedávno sa šéf divízie Renaultsport Patrice Ratti vyjadril, že hybridný pohon príde aj do športových vozidiel divízie RS. Teraz ale fanúšikov trochu upokojuje, že sa tak nestane hneď teraz, ale že je to skôr neodvratný proces. Predovšetkým musí byť pripravená technológia.

Vozidlá divízie Renaultsport vychádzajú zo sériových áut a kým nebudú produkčné autá Renault a ich platformy uspôsobené na zástavbu hybridného alebo elektrického pohonu, nemá zmysel pre divíziu RS vyvíjať vlastný systém. To sa pri objeme predajov v poriadku jednotiek tisícov kusov za rok nevyplatí.

Do hry vstupuje aj hmotnosť a cena. Zákazníci chcú ľahké a jednoduché autá za rozumné peniaze. Hybrid bude nielen drahší, ale tiež bude mať vyššiu hmotnosť. Plne elektrické auto divízie RS je tak skôr rozprávkou veľmi ďalekej budúcnosti, vysvetlil Ratti britskému Autocaru.

Rýchle elektrické auto potrebuje nielen výkon, ale aj dojazd. Akumulátory by tak museli byť obrovské a tým pádom veľmi ťažké. Budúce vozidlá divízie Renaultsport tak zostanú zatiaľ v spaľovacom motore a ak niekedy príde hybrid, bude to zrejme jednoduchý a relatívne ľahký systém.

Elektromotor a kompaktný balíček akumulátorov je možné použiť napríklad na simuláciu štvorkolky pre lepší rozjazd a tiež k vektorovaniu krútiaceho momentu. Divízia Renaultsport chce využiť možnosť hybridného systému na maximum nielen pre zníženie emisií, ale aj pre zlepšenie dynamiky, aby sa čiastočne kompenzoval nárast hmotnosti.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY