vytisknout velikost písma Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Hybrid zatiaľ v Renaulte RS nebude. Je príliš drahý a ťažký

Nedávno sa šéf divízie Renaultsport Patrice Ratti vyjadril, že hybridný pohon príde aj do športových vozidiel divízie RS. Teraz ale fanúšikov trochu upokojuje, že sa tak nestane hneď teraz, ale že je to skôr neodvratný proces. Predovšetkým musí byť pripravená technológia.

Vozidlá divízie Renaultsport vychádzajú zo sériových áut a kým nebudú produkčné autá Renault a ich platformy uspôsobené na zástavbu hybridného alebo elektrického pohonu, nemá zmysel pre divíziu RS vyvíjať vlastný systém. To sa pri objeme predajov v poriadku jednotiek tisícov kusov za rok nevyplatí.

Do hry vstupuje aj hmotnosť a cena. Zákazníci chcú ľahké a jednoduché autá za rozumné peniaze. Hybrid bude nielen drahší, ale tiež bude mať vyššiu hmotnosť. Plne elektrické auto divízie RS je tak skôr rozprávkou veľmi ďalekej budúcnosti, vysvetlil Ratti britskému Autocaru.

Rýchle elektrické auto potrebuje nielen výkon, ale aj dojazd. Akumulátory by tak museli byť obrovské a tým pádom veľmi ťažké. Budúce vozidlá divízie Renaultsport tak zostanú zatiaľ v spaľovacom motore a ak niekedy príde hybrid, bude to zrejme jednoduchý a relatívne ľahký systém.

Elektromotor a kompaktný balíček akumulátorov je možné použiť napríklad na simuláciu štvorkolky pre lepší rozjazd a tiež k vektorovaniu krútiaceho momentu. Divízia Renaultsport chce využiť možnosť hybridného systému na maximum nielen pre zníženie emisií, ale aj pre zlepšenie dynamiky, aby sa čiastočne kompenzoval nárast hmotnosti.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY