vytisknout velikost písma Hybrid 911 bude. A čo čisto elektrický? Až s lepšími batériami

Porsche čaká s elektrickou 911 na nové batérie. Technológia "suchých" článkov ponúka väčší potenciál. Nové batérie by mohli byť až trikrát ľahšie. Napriek tomu spaľovací motor z 911 len tak nezmizne.
Hybrid 911 bude. A čo čisto elektrický? Až s lepšími batériami

Že dostane všetkých ikon Porsche 911 hybridný pohon nie je žiadna veľká novinka. Hovorilo sa to odkedy sa začali testovacie prototypy súčasnej generácie 991. A práve ďalšia generácia modelu Porsche 911 bude mať hybridný pohon. Ale nečakajte malý motor a CVT ako v Priuse. Elektromotory pomôžu 911 hlavne s dynamikou. A áno, znižujú emisie z tabuľky.

Porsche sa nebráni ani extrémnejšej variante a to úplne elektrickej verzii naj legendárnejšieho športového auta všetkých čias. Ale má to háčik, súčasná technológia batérie robí takúto konštrukciu nemožnou. Batérie by boli príliš veľké a príliš ťažké na to, aby mali nielen požadovaný rozsah, ale aj potrebný výkon.

V súčasnej dobe by nebol problém robiť rýchlu 911 elektrickú, ale podľa Porsche by kvôli svojej veľkosti nebola schopná príliš dobre zatáčať. Ako píše britský Autocar, Porsche verí, že s novou generáciou "pevných" batérií to bude možné. Pevné batérie majú až trojnásobok kapacity tej istej vysoko výkonnej liónovej batérie.

Aj tak bude elektrický Porsche 911 (a možno aj Boxster alebo Cayman) len ďalšou "motorizáciou" v ponuke. O spaľovací motor táto klasika zatiaľ nepríde. Porsche necíti, že by sa v najbližších desaťročiach malo v tomto niečo zmeniť. Podľa koncernu Volkswagen bude mať ešte v roku 2040 spaľovací motor dominantný podiel na trhu nových áut.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY