vytisknout velikost písma Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás

Miniatúrne roadster patrí medzi kei cars, predávať sa bude výhradne v Japonsku. Poháňa ho preplňovaný trojvalec s objemom 0,66 l.
Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás
Zoznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogaléria: Honda S660

Pamätáte si na koncept malého športového roadsteru Honda S660? Mieri do predaja, ale hneď spočiatku utlmíme vaše nadšenie. Predávať sa bude iba v domácom Japonsku a vznikne zatiaľ len 660 kusov. A rozhodne to nie je duchovný nástupca roadstera Honda S2000.

honda (25).jpghonda (29).jpghonda (19).jpg
Motor Hondy S660 má tri valce, turbo a objem 0,66 l. Viac než 64 koní nedostanete kvôli predpisom kategórie kei, aby auto spadalo do najnižšej daňovej kategórie

Malý roadster S660 vznikol podľa požiadaviek japonskej kategórie malých áut, tzv. kei. Má tak len preplňovaný trojvalec so zdvihovým objemom 0,66 l a výkonom maximálne 64 koní. Motor je uložený uprostred naprieč a poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo prevodovku CVT, ktorá má možnosť ručného radenia siedmich virtuálnych stupňov.

Honda neuvádza dynamické parametre a aj keď má nová S660 zaujímavé rozloženie hmotnosti 45:55 v prospech zadnej nápravy, nečakajte ktovieaké športové zážitky - už kvôli obmedzenému výkonu. Napriek tomu tento malý roadster dostal napríklad systém pribrzďovania kolies v zákrute, čo má pomáhať ovládateľnosti.

Automobily kategórie kei smú mať od októbra 1998 dĺžku maximálne 3,4 m, šírku maximálne 1,48 m, výšku do dvoch metrov, zdvihový objem motora maximálne 0,66 l (je jedno, či s turbom alebo bez), výkon maximálne 47 kW (64 k), maximálne štyri miesta na sedenie a užitočnú hmotnosť najviac 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3% namiesto 5% u normálneho auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi tretinu nižšia, rovnako tak zákonné poistenie a ročná daň z prevádzky vozidla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY