vytisknout velikost písma Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás

Miniatúrne roadster patrí medzi kei cars, predávať sa bude výhradne v Japonsku. Poháňa ho preplňovaný trojvalec s objemom 0,66 l.
Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás
Zoznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogaléria: Honda S660

Pamätáte si na koncept malého športového roadsteru Honda S660? Mieri do predaja, ale hneď spočiatku utlmíme vaše nadšenie. Predávať sa bude iba v domácom Japonsku a vznikne zatiaľ len 660 kusov. A rozhodne to nie je duchovný nástupca roadstera Honda S2000.

honda (25).jpghonda (29).jpghonda (19).jpg
Motor Hondy S660 má tri valce, turbo a objem 0,66 l. Viac než 64 koní nedostanete kvôli predpisom kategórie kei, aby auto spadalo do najnižšej daňovej kategórie

Malý roadster S660 vznikol podľa požiadaviek japonskej kategórie malých áut, tzv. kei. Má tak len preplňovaný trojvalec so zdvihovým objemom 0,66 l a výkonom maximálne 64 koní. Motor je uložený uprostred naprieč a poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo prevodovku CVT, ktorá má možnosť ručného radenia siedmich virtuálnych stupňov.

Honda neuvádza dynamické parametre a aj keď má nová S660 zaujímavé rozloženie hmotnosti 45:55 v prospech zadnej nápravy, nečakajte ktovieaké športové zážitky - už kvôli obmedzenému výkonu. Napriek tomu tento malý roadster dostal napríklad systém pribrzďovania kolies v zákrute, čo má pomáhať ovládateľnosti.

Automobily kategórie kei smú mať od októbra 1998 dĺžku maximálne 3,4 m, šírku maximálne 1,48 m, výšku do dvoch metrov, zdvihový objem motora maximálne 0,66 l (je jedno, či s turbom alebo bez), výkon maximálne 47 kW (64 k), maximálne štyri miesta na sedenie a užitočnú hmotnosť najviac 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3% namiesto 5% u normálneho auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi tretinu nižšia, rovnako tak zákonné poistenie a ročná daň z prevádzky vozidla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY