vytisknout velikost písma Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás

Miniatúrne roadster patrí medzi kei cars, predávať sa bude výhradne v Japonsku. Poháňa ho preplňovaný trojvalec s objemom 0,66 l.
Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás
Zoznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogaléria: Honda S660

Pamätáte si na koncept malého športového roadsteru Honda S660? Mieri do predaja, ale hneď spočiatku utlmíme vaše nadšenie. Predávať sa bude iba v domácom Japonsku a vznikne zatiaľ len 660 kusov. A rozhodne to nie je duchovný nástupca roadstera Honda S2000.

honda (25).jpghonda (29).jpghonda (19).jpg
Motor Hondy S660 má tri valce, turbo a objem 0,66 l. Viac než 64 koní nedostanete kvôli predpisom kategórie kei, aby auto spadalo do najnižšej daňovej kategórie

Malý roadster S660 vznikol podľa požiadaviek japonskej kategórie malých áut, tzv. kei. Má tak len preplňovaný trojvalec so zdvihovým objemom 0,66 l a výkonom maximálne 64 koní. Motor je uložený uprostred naprieč a poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo prevodovku CVT, ktorá má možnosť ručného radenia siedmich virtuálnych stupňov.

Honda neuvádza dynamické parametre a aj keď má nová S660 zaujímavé rozloženie hmotnosti 45:55 v prospech zadnej nápravy, nečakajte ktovieaké športové zážitky - už kvôli obmedzenému výkonu. Napriek tomu tento malý roadster dostal napríklad systém pribrzďovania kolies v zákrute, čo má pomáhať ovládateľnosti.

Automobily kategórie kei smú mať od októbra 1998 dĺžku maximálne 3,4 m, šírku maximálne 1,48 m, výšku do dvoch metrov, zdvihový objem motora maximálne 0,66 l (je jedno, či s turbom alebo bez), výkon maximálne 47 kW (64 k), maximálne štyri miesta na sedenie a užitočnú hmotnosť najviac 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3% namiesto 5% u normálneho auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi tretinu nižšia, rovnako tak zákonné poistenie a ročná daň z prevádzky vozidla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY