vytisknout velikost písma Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás

Miniatúrne roadster patrí medzi kei cars, predávať sa bude výhradne v Japonsku. Poháňa ho preplňovaný trojvalec s objemom 0,66 l.
Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás
Zoznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogaléria: Honda S660

Pamätáte si na koncept malého športového roadsteru Honda S660? Mieri do predaja, ale hneď spočiatku utlmíme vaše nadšenie. Predávať sa bude iba v domácom Japonsku a vznikne zatiaľ len 660 kusov. A rozhodne to nie je duchovný nástupca roadstera Honda S2000.

honda (25).jpghonda (29).jpghonda (19).jpg
Motor Hondy S660 má tri valce, turbo a objem 0,66 l. Viac než 64 koní nedostanete kvôli predpisom kategórie kei, aby auto spadalo do najnižšej daňovej kategórie

Malý roadster S660 vznikol podľa požiadaviek japonskej kategórie malých áut, tzv. kei. Má tak len preplňovaný trojvalec so zdvihovým objemom 0,66 l a výkonom maximálne 64 koní. Motor je uložený uprostred naprieč a poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo prevodovku CVT, ktorá má možnosť ručného radenia siedmich virtuálnych stupňov.

Honda neuvádza dynamické parametre a aj keď má nová S660 zaujímavé rozloženie hmotnosti 45:55 v prospech zadnej nápravy, nečakajte ktovieaké športové zážitky - už kvôli obmedzenému výkonu. Napriek tomu tento malý roadster dostal napríklad systém pribrzďovania kolies v zákrute, čo má pomáhať ovládateľnosti.

Automobily kategórie kei smú mať od októbra 1998 dĺžku maximálne 3,4 m, šírku maximálne 1,48 m, výšku do dvoch metrov, zdvihový objem motora maximálne 0,66 l (je jedno, či s turbom alebo bez), výkon maximálne 47 kW (64 k), maximálne štyri miesta na sedenie a užitočnú hmotnosť najviac 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3% namiesto 5% u normálneho auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi tretinu nižšia, rovnako tak zákonné poistenie a ročná daň z prevádzky vozidla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY