vytisknout velikost písma Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás

Miniatúrne roadster patrí medzi kei cars, predávať sa bude výhradne v Japonsku. Poháňa ho preplňovaný trojvalec s objemom 0,66 l.
Honda začína predávať roadster S660. Bohužiaľ nie u nás
Zoznam kapitol
  1. Honda S660
  2. Fotogaléria: Honda S660

Pamätáte si na koncept malého športového roadsteru Honda S660? Mieri do predaja, ale hneď spočiatku utlmíme vaše nadšenie. Predávať sa bude iba v domácom Japonsku a vznikne zatiaľ len 660 kusov. A rozhodne to nie je duchovný nástupca roadstera Honda S2000.

honda (25).jpghonda (29).jpghonda (19).jpg
Motor Hondy S660 má tri valce, turbo a objem 0,66 l. Viac než 64 koní nedostanete kvôli predpisom kategórie kei, aby auto spadalo do najnižšej daňovej kategórie

Malý roadster S660 vznikol podľa požiadaviek japonskej kategórie malých áut, tzv. kei. Má tak len preplňovaný trojvalec so zdvihovým objemom 0,66 l a výkonom maximálne 64 koní. Motor je uložený uprostred naprieč a poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo prevodovku CVT, ktorá má možnosť ručného radenia siedmich virtuálnych stupňov.

Honda neuvádza dynamické parametre a aj keď má nová S660 zaujímavé rozloženie hmotnosti 45:55 v prospech zadnej nápravy, nečakajte ktovieaké športové zážitky - už kvôli obmedzenému výkonu. Napriek tomu tento malý roadster dostal napríklad systém pribrzďovania kolies v zákrute, čo má pomáhať ovládateľnosti.

Automobily kategórie kei smú mať od októbra 1998 dĺžku maximálne 3,4 m, šírku maximálne 1,48 m, výšku do dvoch metrov, zdvihový objem motora maximálne 0,66 l (je jedno, či s turbom alebo bez), výkon maximálne 47 kW (64 k), maximálne štyri miesta na sedenie a užitočnú hmotnosť najviac 350 kg. Daň z nákupu vozidla je 3% namiesto 5% u normálneho auta. Daň z hmotnosti vozidla je o asi tretinu nižšia, rovnako tak zákonné poistenie a ročná daň z prevádzky vozidla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY