vytisknout velikost písma Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda odštartovala predaj novej generácie modelu Legend. Samozrejme sa všetci európski, respektíve slovenskí, záujemcovia musia rovno na úvod zmieriť s tým, že táto novinka mieri nateraz výhradne na japonský trh, kam fyzicky dorazí v januári budúceho roka. Avšak piata generácia Hondy Legend vyzerá veľmi zaujímavo, takže určite nebude na škodu pozrieť sa, čo ponúka.

Okrem dizajnu a luxusne vyzerajúceho interiéru stojí za zmienku hlavne systém pohonu. O ten sa totiž stará vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 231 kW (314 k) a 371 Nm. Naviac sa môže spoľahnúť na pomoc elektromotora s výkonom 35 kW, respektíve s krútiacim momentom 148 Nm. V oboch prípadoch ide o pohon prednej nápravy.

Legend však používa systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling), jedná sa teda o hybridnú štvorkolku. Lenže auto vzadu nemá jeden nezávislý elektromotor, ako tomu býva dnes už celkom bežne zvykom, pri zadnej nápravy sú elektromotory dva. Každý ponúkne výkon 27 kW a krútiaci moment 78 Nm, každý sa stará o jedno koleso a každý je riadený úplne nezávisle. V praxi to znamená, že môže jeden motor v zákrutách pridávať, zatiaľ čo ten druhý bude brzdiť. Honda vďaka tomuto systému sľubuje nadpriemerné jazdné vlastnosti.

Celkovo systém vyprodukuje výkon 281 kW (382 k). Ako býva v podobných prípadoch zvykom, Honda prezentuje parametre osemvalca so spotrebou bežného štvorvalca. Spotreba by sa mala zmestiť pod hranicu šiestich litrov. Systém samozrejme môže pracovať vo viacerých režimoch vrátane čisto elektrického EV Drive.

Honda Legend piatej generácie je auto dlhé 4982 mm, široké 1890 mm a vysoké 1465 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2850 mm. Ponúkaný komfort má byť na tej najvyššej úrovni. Tak sa možno raz dočká aj Európa, rovnako ako sa to stalo nedávno pri Hyundai Genesis.

honda_legend_15.jpghonda_legend_16.jpghonda_legend_02.jpg02 (1).jpghonda_legend_11.jpghonda_legend_01.jpghonda_legend_03.jpghonda_legend_04.jpghonda_legend_05.jpghonda_legend_06.jpghonda_legend_07.jpghonda_legend_09.jpghonda_legend_10.jpghonda_legend_12.jpghonda_legend_13.jpghonda_legend_14.jpghonda_legend_17.jpghonda_legend_18.jpghonda_legend_19.jpghonda_legend_20.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY