vytisknout velikost písma Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda odštartovala predaj novej generácie modelu Legend. Samozrejme sa všetci európski, respektíve slovenskí, záujemcovia musia rovno na úvod zmieriť s tým, že táto novinka mieri nateraz výhradne na japonský trh, kam fyzicky dorazí v januári budúceho roka. Avšak piata generácia Hondy Legend vyzerá veľmi zaujímavo, takže určite nebude na škodu pozrieť sa, čo ponúka.

Okrem dizajnu a luxusne vyzerajúceho interiéru stojí za zmienku hlavne systém pohonu. O ten sa totiž stará vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 231 kW (314 k) a 371 Nm. Naviac sa môže spoľahnúť na pomoc elektromotora s výkonom 35 kW, respektíve s krútiacim momentom 148 Nm. V oboch prípadoch ide o pohon prednej nápravy.

Legend však používa systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling), jedná sa teda o hybridnú štvorkolku. Lenže auto vzadu nemá jeden nezávislý elektromotor, ako tomu býva dnes už celkom bežne zvykom, pri zadnej nápravy sú elektromotory dva. Každý ponúkne výkon 27 kW a krútiaci moment 78 Nm, každý sa stará o jedno koleso a každý je riadený úplne nezávisle. V praxi to znamená, že môže jeden motor v zákrutách pridávať, zatiaľ čo ten druhý bude brzdiť. Honda vďaka tomuto systému sľubuje nadpriemerné jazdné vlastnosti.

Celkovo systém vyprodukuje výkon 281 kW (382 k). Ako býva v podobných prípadoch zvykom, Honda prezentuje parametre osemvalca so spotrebou bežného štvorvalca. Spotreba by sa mala zmestiť pod hranicu šiestich litrov. Systém samozrejme môže pracovať vo viacerých režimoch vrátane čisto elektrického EV Drive.

Honda Legend piatej generácie je auto dlhé 4982 mm, široké 1890 mm a vysoké 1465 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2850 mm. Ponúkaný komfort má byť na tej najvyššej úrovni. Tak sa možno raz dočká aj Európa, rovnako ako sa to stalo nedávno pri Hyundai Genesis.

honda_legend_15.jpghonda_legend_16.jpghonda_legend_02.jpg02 (1).jpghonda_legend_11.jpghonda_legend_01.jpghonda_legend_03.jpghonda_legend_04.jpghonda_legend_05.jpghonda_legend_06.jpghonda_legend_07.jpghonda_legend_09.jpghonda_legend_10.jpghonda_legend_12.jpghonda_legend_13.jpghonda_legend_14.jpghonda_legend_17.jpghonda_legend_18.jpghonda_legend_19.jpghonda_legend_20.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY