vytisknout velikost písma Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda odštartovala predaj novej generácie modelu Legend. Samozrejme sa všetci európski, respektíve slovenskí, záujemcovia musia rovno na úvod zmieriť s tým, že táto novinka mieri nateraz výhradne na japonský trh, kam fyzicky dorazí v januári budúceho roka. Avšak piata generácia Hondy Legend vyzerá veľmi zaujímavo, takže určite nebude na škodu pozrieť sa, čo ponúka.

Okrem dizajnu a luxusne vyzerajúceho interiéru stojí za zmienku hlavne systém pohonu. O ten sa totiž stará vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 231 kW (314 k) a 371 Nm. Naviac sa môže spoľahnúť na pomoc elektromotora s výkonom 35 kW, respektíve s krútiacim momentom 148 Nm. V oboch prípadoch ide o pohon prednej nápravy.

Legend však používa systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling), jedná sa teda o hybridnú štvorkolku. Lenže auto vzadu nemá jeden nezávislý elektromotor, ako tomu býva dnes už celkom bežne zvykom, pri zadnej nápravy sú elektromotory dva. Každý ponúkne výkon 27 kW a krútiaci moment 78 Nm, každý sa stará o jedno koleso a každý je riadený úplne nezávisle. V praxi to znamená, že môže jeden motor v zákrutách pridávať, zatiaľ čo ten druhý bude brzdiť. Honda vďaka tomuto systému sľubuje nadpriemerné jazdné vlastnosti.

Celkovo systém vyprodukuje výkon 281 kW (382 k). Ako býva v podobných prípadoch zvykom, Honda prezentuje parametre osemvalca so spotrebou bežného štvorvalca. Spotreba by sa mala zmestiť pod hranicu šiestich litrov. Systém samozrejme môže pracovať vo viacerých režimoch vrátane čisto elektrického EV Drive.

Honda Legend piatej generácie je auto dlhé 4982 mm, široké 1890 mm a vysoké 1465 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2850 mm. Ponúkaný komfort má byť na tej najvyššej úrovni. Tak sa možno raz dočká aj Európa, rovnako ako sa to stalo nedávno pri Hyundai Genesis.

honda_legend_15.jpghonda_legend_16.jpghonda_legend_02.jpg02 (1).jpghonda_legend_11.jpghonda_legend_01.jpghonda_legend_03.jpghonda_legend_04.jpghonda_legend_05.jpghonda_legend_06.jpghonda_legend_07.jpghonda_legend_09.jpghonda_legend_10.jpghonda_legend_12.jpghonda_legend_13.jpghonda_legend_14.jpghonda_legend_17.jpghonda_legend_18.jpghonda_legend_19.jpghonda_legend_20.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY