vytisknout velikost písma Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda začala predaj novej generácie modelu Legend

Honda odštartovala predaj novej generácie modelu Legend. Samozrejme sa všetci európski, respektíve slovenskí, záujemcovia musia rovno na úvod zmieriť s tým, že táto novinka mieri nateraz výhradne na japonský trh, kam fyzicky dorazí v januári budúceho roka. Avšak piata generácia Hondy Legend vyzerá veľmi zaujímavo, takže určite nebude na škodu pozrieť sa, čo ponúka.

Okrem dizajnu a luxusne vyzerajúceho interiéru stojí za zmienku hlavne systém pohonu. O ten sa totiž stará vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 231 kW (314 k) a 371 Nm. Naviac sa môže spoľahnúť na pomoc elektromotora s výkonom 35 kW, respektíve s krútiacim momentom 148 Nm. V oboch prípadoch ide o pohon prednej nápravy.

Legend však používa systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling), jedná sa teda o hybridnú štvorkolku. Lenže auto vzadu nemá jeden nezávislý elektromotor, ako tomu býva dnes už celkom bežne zvykom, pri zadnej nápravy sú elektromotory dva. Každý ponúkne výkon 27 kW a krútiaci moment 78 Nm, každý sa stará o jedno koleso a každý je riadený úplne nezávisle. V praxi to znamená, že môže jeden motor v zákrutách pridávať, zatiaľ čo ten druhý bude brzdiť. Honda vďaka tomuto systému sľubuje nadpriemerné jazdné vlastnosti.

Celkovo systém vyprodukuje výkon 281 kW (382 k). Ako býva v podobných prípadoch zvykom, Honda prezentuje parametre osemvalca so spotrebou bežného štvorvalca. Spotreba by sa mala zmestiť pod hranicu šiestich litrov. Systém samozrejme môže pracovať vo viacerých režimoch vrátane čisto elektrického EV Drive.

Honda Legend piatej generácie je auto dlhé 4982 mm, široké 1890 mm a vysoké 1465 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2850 mm. Ponúkaný komfort má byť na tej najvyššej úrovni. Tak sa možno raz dočká aj Európa, rovnako ako sa to stalo nedávno pri Hyundai Genesis.

honda_legend_15.jpghonda_legend_16.jpghonda_legend_02.jpg02 (1).jpghonda_legend_11.jpghonda_legend_01.jpghonda_legend_03.jpghonda_legend_04.jpghonda_legend_05.jpghonda_legend_06.jpghonda_legend_07.jpghonda_legend_09.jpghonda_legend_10.jpghonda_legend_12.jpghonda_legend_13.jpghonda_legend_14.jpghonda_legend_17.jpghonda_legend_18.jpghonda_legend_19.jpghonda_legend_20.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY