vytisknout velikost písma Honda vyrobila trojvalcové auto, Ktoré zvládne maximálnu rýchlosť 421 km/h

Honda S Dream Streamliner je najrýchlejší automobil, aký kedy Honda vyrobila.
Honda vyrobila trojvalcové auto, Ktoré zvládne maximálnu rýchlosť 421 km/h

Doteraz historicky vôbec najrýchlejším automobilom značky Honda bol monopost Honda BAR F1. Japonská automobilka sa však minulý rok pustila do odvážneho projektu. Vybrala tím šestnástich dobrovoľníkov a zadala im jednoduchú úlohu - postavte ešte rýchlejší automobil a k jeho pohonu použite motor z Hondy S660.

Práve motor bol najväčšou výzvou. Hoci je model S660 športový, ide o miniatúrnu a veľmi ľahkú motokáru. Poháňa ju trojvalec s objemom 660 cm3, ktorého výkon v sériovom prevedení dosahuje len na 47 kW (64 k).

Technici motor kompletne prerobili. Úpravy sa dotkli aj úplne zásadných častí: bloku motora, piestov, kľukové hriadele alebo ventilov. Výsledok sa údajne dostal na trojnásobok pôvodného výkonu, čo ale stále nie je nijako závratné číslo.

Na soľnej pláni v Bonneville sa však Honda S Dream Streamliner nakoniec dokázala rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 421 km/h a po novom je tak najrýchlejšou Hondou v celej histórii. Pri jednom pokuse sa špeciál rozbehol dokonca na 428 km/h, ale túto rýchlosť už nezopakoval.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY