vytisknout velikost písma Honda Vezel mieri k japonským zákazníkom. Do Európy dorazí o rok

Honda Vezel mieri k japonským zákazníkom. Do Európy dorazí o rok

Honda spúšťa predaj novinky s názvom Vezel. Ide o ďalší malý crossover vychádzajúci z kompaktného hatchbacku tak, ako už sme to videli pri Opeli Mokka, Renaulte Capture alebo Peugeotu 2008. Tentoraz poslúžila ako základ Honda Jazz.

Od zajtrajšieho dňa (teda od 20. decembra) sa začne táto novinka predávať na japonskom trhu. Tamojší zákazníci dostanú na výber benzínové prevedenie a hybridný variant, ktorý kombinuje zážihovú jedna-päťku s elektromotorom s výkonom 30 koní a sedemstupňovým automatom. Výsledkom majú byť schopnosti bežného dvojlitra samozrejme s podstatne nižšou spotrebou.

vezel_04.jpgvezel_06.jpgvezel_07.jpgvezel_08.jpg

Vezel má byť crossover pripomínajúci kupé, nebude chýbať systém magic seats a v štandarde napríklad parkovacia brzda ovládaná tlačidlom. Honda takiež sľubuje nadpriemerné odhlučnenie a batožinový priestor so základným objemom 453 litrov.

Zhruba v polovici budúceho roka dorazí Vezel na americký trh a začiatkom roka 2015 sa objaví aj v Európe. Pred časom sa špekulovalo, že nová Honda dostane označenie CR-U. Vylúčené to stále nie je. V oficiálnej tlačovej správe výrobca zdôrazňuje, že tak ako meno, tak aj motorizácie určené pre Európu budú oznámené neskôr.

vezel_01.jpgvezel_02.jpgvezel_03.jpgvezel_05.jpgvezel_09.jpgvezel_10.jpgvezel_11.jpgvezel_12.jpgvezel_13.jpg
Foto: Honda

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY