vytisknout velikost písma Honda v Paríži: HR-V, CR-V, nový Jazz a pretekárske špeciály

Honda v Paríži: HR-V, CR-V, nový Jazz a pretekárske špeciály

Vedľa ostrého Civicu Type-R, ktorý sme si už ukázali, predviedla Honda v Paríži aj ďalšie novinky, najmä potom SUV Honda HR-V aj CR-V nový hatchback Jazz a pozrieť sme si mohli aj niektoré pretekárske špeciály.

Honda HR-V a CR-V

IMG_4677.JPGIMG_4674.JPG_D4S0276.jpg
Tiež nám mohla Honda uľahčiť prácu s rozlišovaním dvoch nových SUV pomocou iného sfarbenia...

Obe SUV sú si tak podobné, že na prvý pohľad vyzerali ako jedno a to isté auto... Ale iste, model HR-V je menší ako CR-V, čo prezradí napríklad klesajúca línia strechy a o poznanie kompaktnejší profil. Honda HR-V je tak skôr zdvihnutý Civic, kdežto Honda CR-V je známe plnohodnotné SUV so všetkým, čo k tomu patrí.

Pod kapotou očakávajte hlavne novú naftovú tisícšesťstovku spĺňajúcu normu Euro 6 a v prípade Hondy sa šušká ešte o preplňovanom benzínovom motore 1,6 l. Vraj sa tiež chystá úplne nová generácia preplňovaných trojvalcov a maloobjemových štvorvalcov. Na to si však ešte počkáme. Poháňať budú v základe predné a za príplatok všetky kolesá.

Honda Jazz

_D4S0277.jpg_D4S0286.jpg_D4S0291.jpg
U Hondy majú zrejme prebytok oranžovej metalízy. Aspoň že na Civic Type-R sa dostalo s modrou

Klasický hatchback Honda Jazz, ktorý vždy stál tak trochu na pomedzí medzi segmentom B a malými MPV, asi veľmi predstavovať nemusíme. Novinka vsádza na osvedčený recept s praktickým interiérom, nebudú chýbať vyklápacie zadné sedadlá a ďalšie užitočné drobnosti.

Jazz dostane aj benzínovú tisícpäťstovku a elektromotory, hybrid tak bude jazdiť údajne so spotrebou 2,7 litra na 100 km. V predaji ale bude až budúci rok a produkčnú verziu uvidíme najskôr na jar v Ženeve.

Závodné špeciály

_D4S0267.jpg_D4S0430.jpg_D4S0435.jpg

Honda Civic pre preteky BTCC a WTCC vyzerá skutočne atraktívne, ale tá klasická formula je jednoducho čarovná. Hlavne je na nej vidieť, aký obrovský krok urobil automobilový priemysel a motoršport za tých päťdesiat rokov. A to nám pripomína, že sa budúci rok Honda vracia do seriálu Formuly 1 ako dodávateľ motorov pre tím McLaren.

_D4S0280.jpg_D4S0284.jpgIMG_4671.JPGIMG_4672.JPGIMG_4673.JPGIMG_4675.JPGIMG_4676.JPG_D4S0271.jpg_D4S0439.jpg_D4S0428.jpg_D4S0432.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY