vytisknout velikost písma Honda ukazuje kufor Civicu Tourer, prezradila výkon chystaného Type-R

Honda ukazuje kufor Civicu Tourer, prezradila výkon chystaného Type-R

Japonská Honda na autosalóne vo Frankfurte prisľúbila nový Civic Type-R. Prezident Honda Motor Europe Manabu Nišimae prezradil, že budúci ostrý Civic dostane motor s objemom 2,0 l s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaným turbodúchadlom. Najvyšší výkon? "Najmenej 280 koní."

Screen Shot 2013-09-10 at 14.16.58.pngScreen Shot 2013-09-10 at 14.17.21.pngScreen Shot 2013-09-10 at 14.17.32.pngHonda už testuje prototypy nového Type-R na Nürburgringu.

Chystaný hot-hatch značky Honda tak pristupuje k rovnakej konfigurácii motora ako Volkswagen Golf GTI alebo Ford Focus ST. Posledná Civic Type-R, poháňaná 200-koňovým atmosférickým dvojlitrom, zmizla z európskych trhov kvôli emisným normám.

Honda má s ostrým Civicom veľké ambície. Nišimae vo Frankfurte verejne prisľúbil, že Type-R bude najrýchlejšou predokolkou na Severnej slučke Nürburgringu. Automobilka tam už testuje prototypy, hoci so začatím predaja nepočíta skôr ako v roku 2015. Doterajším držiteľom najrýchlejšieho času medzi autami s predným pohonom je Renault Mégane RS Trophy s časom 8:07:97.

Racionálne zmýšľajúci slovenský zákazník sa ale iste viac teší na kombi Civic Tourer s rekordne veľkým batožinovým priestorom. Auto si môžete pozrieť vo videu, ale ešte doplníme, že s motorom 1.6 i-DTEC bude mať kombinovanú spotrebu len 3,8 l/100 km. Tým sa Honda zmestí pod magickú hranicu 99 g/km, ktorá v mnohých európskych krajinách prináša úľavy na daniach a iné výhody.

 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY