vytisknout velikost písma Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Možno si hovoríte, prečo Honda proste nepokračuje vo výrobe modelu FCX Clarity, čo bolo tiež novátorské vodíkové auto. Lenže podľa automobilky je potrebné sa naďalej vyvíjať a nový koncept FCV posúva technológiu využitia vodíka zase o kúsok ďalej. S palivom jednoducho nakladá ešte efektívnejšie.

FCV_Concept(7).jpgFCV_Concept(4).jpgHonda_Power_Exporter_Concept(1).jpgHonda FCV môže slúžiť aj ako ekologická domáca elektráreň. Budete len potrebovať kompatibilné externé napájacie zariadenie

Kým konkurenčná Toyota už predstavila vlastnú produkčnú sériovú verziu svojho vodíkového auta, Honda zatiaľ prezentuje FCV ako koncept. Uvedenie na trh ale ohlásila už na marec 2016, kedy by sa auto malo dostať do predaja v domácom Japonsku. Nasledovať bude aj USA a Európa.

Zaujímavosťou je, že Honda spolu s konceptom auta predstavuje aj prototyp externého napájacieho zariadenia. Áno, to je tá čudná krabica so zásuvkami vo fotogalérii. Toto zariadenie totiž vie využiť palivový článok v aute na výrobu elektriny treba pre domácnosť, dielňu alebo čokoľvek iné. Jeho výkon až 9 kW bude bohato stačiť pre celý dom.

Koncept Honda FCV využíva novo vyvinutý zväzok palivových článkov, ktorý je o tretinu menší ako vo FCX Clarity, pritom má ale o asi 60% väčší výkon. Celkový výkon vozidla presahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Viac detailných informácií o aute FCV a plánoch Hondy sa dočítate v priloženej tlačovej správe.

FCV_Concept(1).jpgFCV_Concept(2).jpgFCV_Concept(3).jpgFCV_Concept(5).jpgFCV_Concept.jpgFCV_Concept(6).jpgHonda_Power_Exporter_Concept.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY