vytisknout velikost písma Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Možno si hovoríte, prečo Honda proste nepokračuje vo výrobe modelu FCX Clarity, čo bolo tiež novátorské vodíkové auto. Lenže podľa automobilky je potrebné sa naďalej vyvíjať a nový koncept FCV posúva technológiu využitia vodíka zase o kúsok ďalej. S palivom jednoducho nakladá ešte efektívnejšie.

FCV_Concept(7).jpgFCV_Concept(4).jpgHonda_Power_Exporter_Concept(1).jpgHonda FCV môže slúžiť aj ako ekologická domáca elektráreň. Budete len potrebovať kompatibilné externé napájacie zariadenie

Kým konkurenčná Toyota už predstavila vlastnú produkčnú sériovú verziu svojho vodíkového auta, Honda zatiaľ prezentuje FCV ako koncept. Uvedenie na trh ale ohlásila už na marec 2016, kedy by sa auto malo dostať do predaja v domácom Japonsku. Nasledovať bude aj USA a Európa.

Zaujímavosťou je, že Honda spolu s konceptom auta predstavuje aj prototyp externého napájacieho zariadenia. Áno, to je tá čudná krabica so zásuvkami vo fotogalérii. Toto zariadenie totiž vie využiť palivový článok v aute na výrobu elektriny treba pre domácnosť, dielňu alebo čokoľvek iné. Jeho výkon až 9 kW bude bohato stačiť pre celý dom.

Koncept Honda FCV využíva novo vyvinutý zväzok palivových článkov, ktorý je o tretinu menší ako vo FCX Clarity, pritom má ale o asi 60% väčší výkon. Celkový výkon vozidla presahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Viac detailných informácií o aute FCV a plánoch Hondy sa dočítate v priloženej tlačovej správe.

FCV_Concept(1).jpgFCV_Concept(2).jpgFCV_Concept(3).jpgFCV_Concept(5).jpgFCV_Concept.jpgFCV_Concept(6).jpgHonda_Power_Exporter_Concept.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY