vytisknout velikost písma Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Možno si hovoríte, prečo Honda proste nepokračuje vo výrobe modelu FCX Clarity, čo bolo tiež novátorské vodíkové auto. Lenže podľa automobilky je potrebné sa naďalej vyvíjať a nový koncept FCV posúva technológiu využitia vodíka zase o kúsok ďalej. S palivom jednoducho nakladá ešte efektívnejšie.

FCV_Concept(7).jpgFCV_Concept(4).jpgHonda_Power_Exporter_Concept(1).jpgHonda FCV môže slúžiť aj ako ekologická domáca elektráreň. Budete len potrebovať kompatibilné externé napájacie zariadenie

Kým konkurenčná Toyota už predstavila vlastnú produkčnú sériovú verziu svojho vodíkového auta, Honda zatiaľ prezentuje FCV ako koncept. Uvedenie na trh ale ohlásila už na marec 2016, kedy by sa auto malo dostať do predaja v domácom Japonsku. Nasledovať bude aj USA a Európa.

Zaujímavosťou je, že Honda spolu s konceptom auta predstavuje aj prototyp externého napájacieho zariadenia. Áno, to je tá čudná krabica so zásuvkami vo fotogalérii. Toto zariadenie totiž vie využiť palivový článok v aute na výrobu elektriny treba pre domácnosť, dielňu alebo čokoľvek iné. Jeho výkon až 9 kW bude bohato stačiť pre celý dom.

Koncept Honda FCV využíva novo vyvinutý zväzok palivových článkov, ktorý je o tretinu menší ako vo FCX Clarity, pritom má ale o asi 60% väčší výkon. Celkový výkon vozidla presahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Viac detailných informácií o aute FCV a plánoch Hondy sa dočítate v priloženej tlačovej správe.

FCV_Concept(1).jpgFCV_Concept(2).jpgFCV_Concept(3).jpgFCV_Concept(5).jpgFCV_Concept.jpgFCV_Concept(6).jpgHonda_Power_Exporter_Concept.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY