vytisknout velikost písma Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Možno si hovoríte, prečo Honda proste nepokračuje vo výrobe modelu FCX Clarity, čo bolo tiež novátorské vodíkové auto. Lenže podľa automobilky je potrebné sa naďalej vyvíjať a nový koncept FCV posúva technológiu využitia vodíka zase o kúsok ďalej. S palivom jednoducho nakladá ešte efektívnejšie.

FCV_Concept(7).jpgFCV_Concept(4).jpgHonda_Power_Exporter_Concept(1).jpgHonda FCV môže slúžiť aj ako ekologická domáca elektráreň. Budete len potrebovať kompatibilné externé napájacie zariadenie

Kým konkurenčná Toyota už predstavila vlastnú produkčnú sériovú verziu svojho vodíkového auta, Honda zatiaľ prezentuje FCV ako koncept. Uvedenie na trh ale ohlásila už na marec 2016, kedy by sa auto malo dostať do predaja v domácom Japonsku. Nasledovať bude aj USA a Európa.

Zaujímavosťou je, že Honda spolu s konceptom auta predstavuje aj prototyp externého napájacieho zariadenia. Áno, to je tá čudná krabica so zásuvkami vo fotogalérii. Toto zariadenie totiž vie využiť palivový článok v aute na výrobu elektriny treba pre domácnosť, dielňu alebo čokoľvek iné. Jeho výkon až 9 kW bude bohato stačiť pre celý dom.

Koncept Honda FCV využíva novo vyvinutý zväzok palivových článkov, ktorý je o tretinu menší ako vo FCX Clarity, pritom má ale o asi 60% väčší výkon. Celkový výkon vozidla presahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Viac detailných informácií o aute FCV a plánoch Hondy sa dočítate v priloženej tlačovej správe.

FCV_Concept(1).jpgFCV_Concept(2).jpgFCV_Concept(3).jpgFCV_Concept(5).jpgFCV_Concept.jpgFCV_Concept(6).jpgHonda_Power_Exporter_Concept.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY