vytisknout velikost písma Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Honda tiež predstavuje svoje vodíkové auto, ale zatiaľ len koncept

Možno si hovoríte, prečo Honda proste nepokračuje vo výrobe modelu FCX Clarity, čo bolo tiež novátorské vodíkové auto. Lenže podľa automobilky je potrebné sa naďalej vyvíjať a nový koncept FCV posúva technológiu využitia vodíka zase o kúsok ďalej. S palivom jednoducho nakladá ešte efektívnejšie.

FCV_Concept(7).jpgFCV_Concept(4).jpgHonda_Power_Exporter_Concept(1).jpgHonda FCV môže slúžiť aj ako ekologická domáca elektráreň. Budete len potrebovať kompatibilné externé napájacie zariadenie

Kým konkurenčná Toyota už predstavila vlastnú produkčnú sériovú verziu svojho vodíkového auta, Honda zatiaľ prezentuje FCV ako koncept. Uvedenie na trh ale ohlásila už na marec 2016, kedy by sa auto malo dostať do predaja v domácom Japonsku. Nasledovať bude aj USA a Európa.

Zaujímavosťou je, že Honda spolu s konceptom auta predstavuje aj prototyp externého napájacieho zariadenia. Áno, to je tá čudná krabica so zásuvkami vo fotogalérii. Toto zariadenie totiž vie využiť palivový článok v aute na výrobu elektriny treba pre domácnosť, dielňu alebo čokoľvek iné. Jeho výkon až 9 kW bude bohato stačiť pre celý dom.

Koncept Honda FCV využíva novo vyvinutý zväzok palivových článkov, ktorý je o tretinu menší ako vo FCX Clarity, pritom má ale o asi 60% väčší výkon. Celkový výkon vozidla presahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Viac detailných informácií o aute FCV a plánoch Hondy sa dočítate v priloženej tlačovej správe.

FCV_Concept(1).jpgFCV_Concept(2).jpgFCV_Concept(3).jpgFCV_Concept(5).jpgFCV_Concept.jpgFCV_Concept(6).jpgHonda_Power_Exporter_Concept.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY