vytisknout velikost písma Honda privezie do Ženevy nový Civic v prevedení hatchback

Honda Civic v karosérii hatchback sa ukáže v Ženeve. Do predaja ale dorazí až o rok.
Honda privezie do Ženevy nový Civic v prevedení hatchback

Novú, desiatu generáciu obľúbeného modelu Honda Civic sme už videli. Najprv sa totiž predstavil sedan, ktorý sa bude vyrábať v USA predovšetkým pre miestny trh. Na hatchback sa ešte len čaká, ale v Ženeve už uvidíme predprodukčnú vzorku. Výroba bude prebiehať opäť vo Veľkej Británii a cieľovou destináciou je práve Európa.

71160_Civic_Hatchback_Prototype.jpg44044_New_Honda_NSX.jpg61772_Global_debut_of_Honda_s_all_new_FCV_vehicle.jpg
V Ženeve prvýkrát uvidíme novú generáciu Civicu s karosériou hatchback. Honda privezie ale aj superšport NSX (začne sa predávať tento rok) a rovnako aj sériové FCX na vodík

Hatchback ale zamieri do predaja až na začiatku roka 2017, takže si na neho ešte zhruba rok počkáme. Viac toho Honda zatiaľ neprezradila, ale ohľadom techniky sa môžeme tešiť na nový preplňovaný štvorvalec 1.5 VTEC Turbo.
Tisícpäťstovka s turbom má na americkom trhu v sedane výkon 175 koní a krútiaci moment 219 Nm. Európska verzia na tom asi bude trochu inak (aj kvôli rôznym požiadavkám na emisie), očakávame dve rôzne naladenia. Dorazí aj litrový trojvalec s turbom, litrové prototypy majú výkon až 130 koní a krútiaci moment až 200 Nm.

Samozrejme sa počíta aj s turbodieselom 1,6 litra, bez neho by to na európskom trhu nešlo. Bohužiaľ ale nebude výhradne americké a japonské kupé a počkať si musíme aj na kombi. Pokiaľ ide o ďalšie novinky Hondy, automobilka v Ženeve ukáže aj vodíkový sedan FCX, superšport NSX a aj novinky medzi motocyklami, napríklad legendárne enduro Africa Twin.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY