vytisknout velikost písma Honda predstavuje zvuk svojej jedna-šestky pre F1

Honda predstavuje zvuk svojej jedna-šestky pre F1

Návrat automobilky Honda do seriálu F1 je hotová vec, o ktorej sme vás v minulosti už informovali. Japonská značka sa zapojí ako dodávateľ motorov a podľa toho, čo hovorila tlačová správa vydaná pred autosalónom vo Frankfurte, bude jej partnerom stajňa McLaren tak, ako tomu bolo v minulosti.

Nový motor je pripravovaný pre sezónu 2015, takže už pôjde o preplňovanú jedna - šestku, na ktorú automobilky prejdú už budúci rok. Nedávno Honda v Japonsku vyvíjanú jednotku prvýkrát naštartovala a z prvých testov zaobstarala zvukový záznam, takže si môžeme vypočuť, čo nás onedlho čaká na pretekárskych tratiach.

Rovnako ako Honda, zvuk svojho nového motora predstavil pred časom tiež Mercedes. Zvuk to je vyšší a možno trochu horší, obzvlášť keď ho porovnáme s tým, čo predvádzali monoposty z deväťdesiatych rokov. Ale nezúfajte, situácia môže byť ešte horšia. Stačí si vypočuť elektrickú formulu, ktorá sa už tiež pomaly ale isto chystá do prvých pretekov.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY