vytisknout velikost písma Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda. Dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km.
Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Po Toyote Mirai prichádza aj konkurenčná Honda s vlastným plne vodíkovým autom. Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda, ktorý jazdí na palivové články. Predošlé vozidlá, napríklad FCX Clarity, boli len experimentálne.

honda (1).jpghonda (2).jpgViac fotografií zatiaľ nemáme. Vodíková Honda FCV má mať dojazd vyše 700 km a ponúkne rôzne režimy nastavenia výkonu. Dovoz do Európy je ešte v nedohľadne

Honda zatiaľ nezverejnila podrobné technické detaily, ale dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km. Technicky sa opäť jedná o elektromobil, ale na rozdiel od klasického akumulátorového elektromobilu sa ten vodíkový "nabíja" len asi päť minút pri stojane ako obyčajné benzínové auto.

Výbava vodíkovej Hondy FCV je pomerne luxusná. Hoci zatiaľ nepoznáme presné čísla výkonu, vodič má dostať na výber niekoľko jazdných režimov, z ktorých jeden bude športovejší s ostrejšou reakciou na pedál akcelerátora (používať teraz termín "pedál plynu" už nie je moc presné).

Predaj Hondy FCV začne na začiatku roku 2016 najprv na domácom trhu. Až potom zamieri vodíková Honda do Kalifornie a snáď niekedy aj do Európy. Honda chce spolupracovať s inými automobilkami na budovanie univerzálny infraštruktúry pre tankovanie vodíka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY