vytisknout velikost písma Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda. Dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km.
Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Po Toyote Mirai prichádza aj konkurenčná Honda s vlastným plne vodíkovým autom. Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda, ktorý jazdí na palivové články. Predošlé vozidlá, napríklad FCX Clarity, boli len experimentálne.

honda (1).jpghonda (2).jpgViac fotografií zatiaľ nemáme. Vodíková Honda FCV má mať dojazd vyše 700 km a ponúkne rôzne režimy nastavenia výkonu. Dovoz do Európy je ešte v nedohľadne

Honda zatiaľ nezverejnila podrobné technické detaily, ale dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km. Technicky sa opäť jedná o elektromobil, ale na rozdiel od klasického akumulátorového elektromobilu sa ten vodíkový "nabíja" len asi päť minút pri stojane ako obyčajné benzínové auto.

Výbava vodíkovej Hondy FCV je pomerne luxusná. Hoci zatiaľ nepoznáme presné čísla výkonu, vodič má dostať na výber niekoľko jazdných režimov, z ktorých jeden bude športovejší s ostrejšou reakciou na pedál akcelerátora (používať teraz termín "pedál plynu" už nie je moc presné).

Predaj Hondy FCV začne na začiatku roku 2016 najprv na domácom trhu. Až potom zamieri vodíková Honda do Kalifornie a snáď niekedy aj do Európy. Honda chce spolupracovať s inými automobilkami na budovanie univerzálny infraštruktúry pre tankovanie vodíka.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY