vytisknout velikost písma Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda. Dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km.
Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Po Toyote Mirai prichádza aj konkurenčná Honda s vlastným plne vodíkovým autom. Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda, ktorý jazdí na palivové články. Predošlé vozidlá, napríklad FCX Clarity, boli len experimentálne.

honda (1).jpghonda (2).jpgViac fotografií zatiaľ nemáme. Vodíková Honda FCV má mať dojazd vyše 700 km a ponúkne rôzne režimy nastavenia výkonu. Dovoz do Európy je ešte v nedohľadne

Honda zatiaľ nezverejnila podrobné technické detaily, ale dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km. Technicky sa opäť jedná o elektromobil, ale na rozdiel od klasického akumulátorového elektromobilu sa ten vodíkový "nabíja" len asi päť minút pri stojane ako obyčajné benzínové auto.

Výbava vodíkovej Hondy FCV je pomerne luxusná. Hoci zatiaľ nepoznáme presné čísla výkonu, vodič má dostať na výber niekoľko jazdných režimov, z ktorých jeden bude športovejší s ostrejšou reakciou na pedál akcelerátora (používať teraz termín "pedál plynu" už nie je moc presné).

Predaj Hondy FCV začne na začiatku roku 2016 najprv na domácom trhu. Až potom zamieri vodíková Honda do Kalifornie a snáď niekedy aj do Európy. Honda chce spolupracovať s inými automobilkami na budovanie univerzálny infraštruktúry pre tankovanie vodíka.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY