vytisknout velikost písma Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda. Dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km.
Honda predstavuje svoje sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Po Toyote Mirai prichádza aj konkurenčná Honda s vlastným plne vodíkovým autom. Novinka sa volá celkom jednoducho Honda FCV a je to prvý sériový automobil značky Honda, ktorý jazdí na palivové články. Predošlé vozidlá, napríklad FCX Clarity, boli len experimentálne.

honda (1).jpghonda (2).jpgViac fotografií zatiaľ nemáme. Vodíková Honda FCV má mať dojazd vyše 700 km a ponúkne rôzne režimy nastavenia výkonu. Dovoz do Európy je ešte v nedohľadne

Honda zatiaľ nezverejnila podrobné technické detaily, ale dojazd vozidla s plnými nádržami vodíka prekročí 700 km. Technicky sa opäť jedná o elektromobil, ale na rozdiel od klasického akumulátorového elektromobilu sa ten vodíkový "nabíja" len asi päť minút pri stojane ako obyčajné benzínové auto.

Výbava vodíkovej Hondy FCV je pomerne luxusná. Hoci zatiaľ nepoznáme presné čísla výkonu, vodič má dostať na výber niekoľko jazdných režimov, z ktorých jeden bude športovejší s ostrejšou reakciou na pedál akcelerátora (používať teraz termín "pedál plynu" už nie je moc presné).

Predaj Hondy FCV začne na začiatku roku 2016 najprv na domácom trhu. Až potom zamieri vodíková Honda do Kalifornie a snáď niekedy aj do Európy. Honda chce spolupracovať s inými automobilkami na budovanie univerzálny infraštruktúry pre tankovanie vodíka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY