vytisknout velikost písma Honda predstavuje novú Africa Twin v interaktívnom videu a na 100 fotkách

Terénna orientácia je zjavná už zo stavby stroja. V kolískovom ráme z ocele je usadený radový dvojvalec 998 cm3 s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 98 Nm.
Honda predstavuje novú Africa Twin v interaktívnom videu a na 100 fotkách
Zoznam kapitol
  1. Honda CRF1000L Africa Twin: Video a technické údaje
  2. Honda CRF1000L Africa Twin: Fotogaléria (100 foto)

Honda CRF1000L Africa Twin je nové cestovné enduro, ktoré nadväzuje na odkaz rovnomenného predchodcu z 80. rokov. Osloviť chce hlavne tých cestovateľov, ktorí sa na svojich potulkách a expedíciách radi vydajú aj do náročnejšieho terénu, ako sú šotolinové cesty.

62816_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg62817_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg62818_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg
Nová Africa Twin chce byť cestovným endurom, pre ktoré je terén prinajmenšom rovnako prirodzeným prostredím ako cesta

Terénna orientácia je zjavná už zo stavby stroje s vysoko posadenými širokými riadidlami a tenkým predným kolesom s priemerom 21 palcov. Predná vidlica Showa so zdvihom 230 mm aj zadná jednotka so zdvihom 220 mm majú nastaviteľné predpätie a útlm.

V kolískovom ráme z ocele je usadený radový dvojvalec 998 cm3 s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 98 Nm. To je menej, než je dnes zvykom pri veľkých cestovných endurách, ale nižšia je aj hmotnosť. Honda uvádza priaznivých 208 kg bez náplní, respektíve 212 kg vo verzii s ABS a 222 kg s dvojspojkovou prevodovkou DCT. Áno, nová Africa Twin rozšíri rad motocyklov Honda, pri ktorých možno radenie prenechať automatike.

Novú "Afriku" si môžete pozrieť v interaktívnom videu. Prekvapivé dejové zvraty nečakajte, ale môžete sa tešiť na viac ako štvrť hodiny inšpiratívnych záberov jazdy po štrkových cestách aj vo voľnom teréne. 

62811_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg
Vo fotogalérii v nasledujúcej kapitole nájdete aj takéto efektné panoramatické snímky

Honda CRF1000L Africa Twin: Technické údaje

MOTOR  

Typ

Kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, 4 ventily na valec, presadenie ojnicových čapov 270°

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtanie x zdvih

92,0 x 75,1 mm

Max. výkon

70 kW/7500 ot./min. (95/1/EC)

Krútiaci moment

98 Nm/6000 ot./min. (95/1/EC)

PALIVO

 

Objem nádrže

18,8 l  

Spotreba paliva (cyklus WMTC)

MT: 21,7 km/l (WMTC)
DCT: 21,8 km/l (WMTC)

POHON

 

Prevodovka

Šesťstupňová priamo radená / Šesťstupňová DCT

Sekundárny prevod

reťazom s O-krúžkami

Kontrola trakcie

Honda Selectable Torque Control System (HSTC)* 3 úrovne +  možnosť deaktivácie (*len pre verzie ABS & DCT)

PODVOZOK

 

Rám

Oceľový kolískový s oceľovým zadným podsedlovým rámom

Rozmery

2335 x 875 x 1475 mm (STD), 2335 x 930 x 1475 mm (ABS/DCT)

Rázvor náprav

1575 mm

Výška sedla 

870/850 mm

Světlá výška

250 mm

Suchá hmotnosť

208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)

Pohotovostná hmotnosť

228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)

Polomer otáčania

2,6 m

Kolesá vpredu

Vypletená s hliníkovým ráfikom, 21 x 2,15

Kolesá vzadu

Vypletená s hliníkovým ráfikom, 18 x 4,00

Pneu vpredu

90/90-21

Pneu vzadu

150/70-18

ABS

Dvojkanálový systém ABS* s možnosťou deaktivácie vzadu (*len pre verzie ABS & DCT)

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY