vytisknout velikost písma Honda predstavuje novú Africa Twin v interaktívnom videu a na 100 fotkách

Terénna orientácia je zjavná už zo stavby stroja. V kolískovom ráme z ocele je usadený radový dvojvalec 998 cm3 s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 98 Nm.
Honda predstavuje novú Africa Twin v interaktívnom videu a na 100 fotkách
Zoznam kapitol
  1. Honda CRF1000L Africa Twin: Video a technické údaje
  2. Honda CRF1000L Africa Twin: Fotogaléria (100 foto)

Honda CRF1000L Africa Twin je nové cestovné enduro, ktoré nadväzuje na odkaz rovnomenného predchodcu z 80. rokov. Osloviť chce hlavne tých cestovateľov, ktorí sa na svojich potulkách a expedíciách radi vydajú aj do náročnejšieho terénu, ako sú šotolinové cesty.

62816_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg62817_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg62818_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg
Nová Africa Twin chce byť cestovným endurom, pre ktoré je terén prinajmenšom rovnako prirodzeným prostredím ako cesta

Terénna orientácia je zjavná už zo stavby stroje s vysoko posadenými širokými riadidlami a tenkým predným kolesom s priemerom 21 palcov. Predná vidlica Showa so zdvihom 230 mm aj zadná jednotka so zdvihom 220 mm majú nastaviteľné predpätie a útlm.

V kolískovom ráme z ocele je usadený radový dvojvalec 998 cm3 s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 98 Nm. To je menej, než je dnes zvykom pri veľkých cestovných endurách, ale nižšia je aj hmotnosť. Honda uvádza priaznivých 208 kg bez náplní, respektíve 212 kg vo verzii s ABS a 222 kg s dvojspojkovou prevodovkou DCT. Áno, nová Africa Twin rozšíri rad motocyklov Honda, pri ktorých možno radenie prenechať automatike.

Novú "Afriku" si môžete pozrieť v interaktívnom videu. Prekvapivé dejové zvraty nečakajte, ale môžete sa tešiť na viac ako štvrť hodiny inšpiratívnych záberov jazdy po štrkových cestách aj vo voľnom teréne. 

62811_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg
Vo fotogalérii v nasledujúcej kapitole nájdete aj takéto efektné panoramatické snímky

Honda CRF1000L Africa Twin: Technické údaje

MOTOR  

Typ

Kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, 4 ventily na valec, presadenie ojnicových čapov 270°

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtanie x zdvih

92,0 x 75,1 mm

Max. výkon

70 kW/7500 ot./min. (95/1/EC)

Krútiaci moment

98 Nm/6000 ot./min. (95/1/EC)

PALIVO

 

Objem nádrže

18,8 l  

Spotreba paliva (cyklus WMTC)

MT: 21,7 km/l (WMTC)
DCT: 21,8 km/l (WMTC)

POHON

 

Prevodovka

Šesťstupňová priamo radená / Šesťstupňová DCT

Sekundárny prevod

reťazom s O-krúžkami

Kontrola trakcie

Honda Selectable Torque Control System (HSTC)* 3 úrovne +  možnosť deaktivácie (*len pre verzie ABS & DCT)

PODVOZOK

 

Rám

Oceľový kolískový s oceľovým zadným podsedlovým rámom

Rozmery

2335 x 875 x 1475 mm (STD), 2335 x 930 x 1475 mm (ABS/DCT)

Rázvor náprav

1575 mm

Výška sedla 

870/850 mm

Světlá výška

250 mm

Suchá hmotnosť

208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)

Pohotovostná hmotnosť

228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)

Polomer otáčania

2,6 m

Kolesá vpredu

Vypletená s hliníkovým ráfikom, 21 x 2,15

Kolesá vzadu

Vypletená s hliníkovým ráfikom, 18 x 4,00

Pneu vpredu

90/90-21

Pneu vzadu

150/70-18

ABS

Dvojkanálový systém ABS* s možnosťou deaktivácie vzadu (*len pre verzie ABS & DCT)

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY