vytisknout velikost písma Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svojich pohonných jednotiek o novú generáciu preplňovaných zážihových motorov.
Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Automobilka Honda predstavila v predvečer otvorenia autosalónu v Tokiu rad svojich nových projektov, z ktorých najvýznamnejšie sú trojice nových zážihových motorov a kompaktná osemstupňová automatická prevodovka. Všetky tieto motory majú spoločné priame vstrekovanie paliva, preplňovanie a premenné časovanie ventilov VTEC. Principiálne nič vyslovene nové nečakajte, skôr to vyzerá tak, že Honda v daných objemových kategóriách doťahuje svoju konkurenciu v downsizingu...

Honda motory 2014 1.jpgHonda motory 2014 2.jpgHonda motory 2014 3.jpg
Nové benzínové turbomotory Honda, zľava trojvalec 1,0 l a štvorvalce 1,5 a 2,0 l

Základom sa stanú litrový trojvalec a štvorvalec s objemom 1,5 l, ktoré majú postupne nahradiť väčšinu atmosféricky plnených motorov dodávaných v automobiloch Honda. Oproti existujúcim agregátom majú byť predovšetkým ľahšie a hospodárnejšie. Najsilnejším prvkom tejto novej rady bude jednotka 2,0 l, ktorú u Hondy budú ladiť až na 280 koní (206 kW) a objaví sa aj v pripravovanom modeli Honda Civic Type R.

Dvojspojková prevodovka s kvapalinovým meničom…

Civic Type R bude predstavená v priebehu budúceho roka a Honda by s ním chcela dosiahnuť najlepšieho času na Nürburgringu, ktorý v súčasnosti medzi sériovými hatchbackmi s pohonom predných kolies drží Renault Mégane RS. Po technickej stránke zrejme najzaujímavejšou novinkou z celej tejto sady bude osemstupňová samočinná prevodovka určená výhradne pre zástavbu k priečne uloženým motorom.

Ide o bežnú dvojspojkovú skriňu, ktorá je ale prekvapivo doplnená konvenčným kvapalinovým meničom momentu. A ide skutočne o doplnok, hlavnú prácu odvádza pár spojok v obvyklej konfigurácii. Menič pracuje prakticky len pri rozjazdoch a podraďovaní v nízkych rýchlostiach a má trochu zmäkčovať a obmedzovať preklzom spojok. Ide vlastne o "žehličku" nepríjemných rázov, ktorými dvojspojkové prevodovky zvyčajne trpia, ktorá má správanie prevodovky priblížiť dojmu klasickej automatickej prevodovky s meničom.

Netreba snáď zdôrazňovať, že sa z týchto dôvodov táto nová prevodovka uplatňuje predovšetkým v amerických vozoch Honda/Acura...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY