vytisknout velikost písma Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svojich pohonných jednotiek o novú generáciu preplňovaných zážihových motorov.
Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Automobilka Honda predstavila v predvečer otvorenia autosalónu v Tokiu rad svojich nových projektov, z ktorých najvýznamnejšie sú trojice nových zážihových motorov a kompaktná osemstupňová automatická prevodovka. Všetky tieto motory majú spoločné priame vstrekovanie paliva, preplňovanie a premenné časovanie ventilov VTEC. Principiálne nič vyslovene nové nečakajte, skôr to vyzerá tak, že Honda v daných objemových kategóriách doťahuje svoju konkurenciu v downsizingu...

Honda motory 2014 1.jpgHonda motory 2014 2.jpgHonda motory 2014 3.jpg
Nové benzínové turbomotory Honda, zľava trojvalec 1,0 l a štvorvalce 1,5 a 2,0 l

Základom sa stanú litrový trojvalec a štvorvalec s objemom 1,5 l, ktoré majú postupne nahradiť väčšinu atmosféricky plnených motorov dodávaných v automobiloch Honda. Oproti existujúcim agregátom majú byť predovšetkým ľahšie a hospodárnejšie. Najsilnejším prvkom tejto novej rady bude jednotka 2,0 l, ktorú u Hondy budú ladiť až na 280 koní (206 kW) a objaví sa aj v pripravovanom modeli Honda Civic Type R.

Dvojspojková prevodovka s kvapalinovým meničom…

Civic Type R bude predstavená v priebehu budúceho roka a Honda by s ním chcela dosiahnuť najlepšieho času na Nürburgringu, ktorý v súčasnosti medzi sériovými hatchbackmi s pohonom predných kolies drží Renault Mégane RS. Po technickej stránke zrejme najzaujímavejšou novinkou z celej tejto sady bude osemstupňová samočinná prevodovka určená výhradne pre zástavbu k priečne uloženým motorom.

Ide o bežnú dvojspojkovú skriňu, ktorá je ale prekvapivo doplnená konvenčným kvapalinovým meničom momentu. A ide skutočne o doplnok, hlavnú prácu odvádza pár spojok v obvyklej konfigurácii. Menič pracuje prakticky len pri rozjazdoch a podraďovaní v nízkych rýchlostiach a má trochu zmäkčovať a obmedzovať preklzom spojok. Ide vlastne o "žehličku" nepríjemných rázov, ktorými dvojspojkové prevodovky zvyčajne trpia, ktorá má správanie prevodovky priblížiť dojmu klasickej automatickej prevodovky s meničom.

Netreba snáď zdôrazňovať, že sa z týchto dôvodov táto nová prevodovka uplatňuje predovšetkým v amerických vozoch Honda/Acura...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY