vytisknout velikost písma Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svojich pohonných jednotiek o novú generáciu preplňovaných zážihových motorov.
Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Automobilka Honda predstavila v predvečer otvorenia autosalónu v Tokiu rad svojich nových projektov, z ktorých najvýznamnejšie sú trojice nových zážihových motorov a kompaktná osemstupňová automatická prevodovka. Všetky tieto motory majú spoločné priame vstrekovanie paliva, preplňovanie a premenné časovanie ventilov VTEC. Principiálne nič vyslovene nové nečakajte, skôr to vyzerá tak, že Honda v daných objemových kategóriách doťahuje svoju konkurenciu v downsizingu...

Honda motory 2014 1.jpgHonda motory 2014 2.jpgHonda motory 2014 3.jpg
Nové benzínové turbomotory Honda, zľava trojvalec 1,0 l a štvorvalce 1,5 a 2,0 l

Základom sa stanú litrový trojvalec a štvorvalec s objemom 1,5 l, ktoré majú postupne nahradiť väčšinu atmosféricky plnených motorov dodávaných v automobiloch Honda. Oproti existujúcim agregátom majú byť predovšetkým ľahšie a hospodárnejšie. Najsilnejším prvkom tejto novej rady bude jednotka 2,0 l, ktorú u Hondy budú ladiť až na 280 koní (206 kW) a objaví sa aj v pripravovanom modeli Honda Civic Type R.

Dvojspojková prevodovka s kvapalinovým meničom…

Civic Type R bude predstavená v priebehu budúceho roka a Honda by s ním chcela dosiahnuť najlepšieho času na Nürburgringu, ktorý v súčasnosti medzi sériovými hatchbackmi s pohonom predných kolies drží Renault Mégane RS. Po technickej stránke zrejme najzaujímavejšou novinkou z celej tejto sady bude osemstupňová samočinná prevodovka určená výhradne pre zástavbu k priečne uloženým motorom.

Ide o bežnú dvojspojkovú skriňu, ktorá je ale prekvapivo doplnená konvenčným kvapalinovým meničom momentu. A ide skutočne o doplnok, hlavnú prácu odvádza pár spojok v obvyklej konfigurácii. Menič pracuje prakticky len pri rozjazdoch a podraďovaní v nízkych rýchlostiach a má trochu zmäkčovať a obmedzovať preklzom spojok. Ide vlastne o "žehličku" nepríjemných rázov, ktorými dvojspojkové prevodovky zvyčajne trpia, ktorá má správanie prevodovky priblížiť dojmu klasickej automatickej prevodovky s meničom.

Netreba snáď zdôrazňovať, že sa z týchto dôvodov táto nová prevodovka uplatňuje predovšetkým v amerických vozoch Honda/Acura...

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY