vytisknout velikost písma Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svojich pohonných jednotiek o novú generáciu preplňovaných zážihových motorov.
Honda predstavuje nové zážihové turbomotory vo verziách 1,0, 1,5 a 2,0 l

Automobilka Honda predstavila v predvečer otvorenia autosalónu v Tokiu rad svojich nových projektov, z ktorých najvýznamnejšie sú trojice nových zážihových motorov a kompaktná osemstupňová automatická prevodovka. Všetky tieto motory majú spoločné priame vstrekovanie paliva, preplňovanie a premenné časovanie ventilov VTEC. Principiálne nič vyslovene nové nečakajte, skôr to vyzerá tak, že Honda v daných objemových kategóriách doťahuje svoju konkurenciu v downsizingu...

Honda motory 2014 1.jpgHonda motory 2014 2.jpgHonda motory 2014 3.jpg
Nové benzínové turbomotory Honda, zľava trojvalec 1,0 l a štvorvalce 1,5 a 2,0 l

Základom sa stanú litrový trojvalec a štvorvalec s objemom 1,5 l, ktoré majú postupne nahradiť väčšinu atmosféricky plnených motorov dodávaných v automobiloch Honda. Oproti existujúcim agregátom majú byť predovšetkým ľahšie a hospodárnejšie. Najsilnejším prvkom tejto novej rady bude jednotka 2,0 l, ktorú u Hondy budú ladiť až na 280 koní (206 kW) a objaví sa aj v pripravovanom modeli Honda Civic Type R.

Dvojspojková prevodovka s kvapalinovým meničom…

Civic Type R bude predstavená v priebehu budúceho roka a Honda by s ním chcela dosiahnuť najlepšieho času na Nürburgringu, ktorý v súčasnosti medzi sériovými hatchbackmi s pohonom predných kolies drží Renault Mégane RS. Po technickej stránke zrejme najzaujímavejšou novinkou z celej tejto sady bude osemstupňová samočinná prevodovka určená výhradne pre zástavbu k priečne uloženým motorom.

Ide o bežnú dvojspojkovú skriňu, ktorá je ale prekvapivo doplnená konvenčným kvapalinovým meničom momentu. A ide skutočne o doplnok, hlavnú prácu odvádza pár spojok v obvyklej konfigurácii. Menič pracuje prakticky len pri rozjazdoch a podraďovaní v nízkych rýchlostiach a má trochu zmäkčovať a obmedzovať preklzom spojok. Ide vlastne o "žehličku" nepríjemných rázov, ktorými dvojspojkové prevodovky zvyčajne trpia, ktorá má správanie prevodovky priblížiť dojmu klasickej automatickej prevodovky s meničom.

Netreba snáď zdôrazňovať, že sa z týchto dôvodov táto nová prevodovka uplatňuje predovšetkým v amerických vozoch Honda/Acura...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY