vytisknout velikost písma Honda predáva cestnú verziu závodnej motorky z MotoGP, stojí 188 tisíc eur

Honda predáva cestnú verziu závodnej motorky z MotoGP, stojí 188 tisíc eur

Honda RC213V-S je cestná verzia závodného špeciálu RC213V, s ktorým značka preteká v MotoGP - kráľovskej disciplíne jednostopového pretekania. Líši sa najmä pridaním prvkov potrebných na schválenie do prevádzky alebo zvyšujúcich komfort obsluhy na úroveň bežnú u iných moderných motoriek.

1.jpg2.jpgRC213V-S sa od závodného prevedenia líši len v detailoch, navyše dostala najmä prvky potrebné k prevádzke na verejných komunikáciách

Oproti svojej závodné sestre tak má RC213V-S napríklad osvetlenie, rýchlomer, zrkadlá, katalyzátor alebo štartér. Ventily nie sú ovládané chúlostivým a komplikovaným pneumatickým systémom, ale normálne mechanicky.

Výrobcom odporúčaná cena pre nemecký trh činí 188 000 eur. Zákazník však nemôže čakať, že za svoje peniaze dostane spolu s mimoriadnou technikou tiež mimoriadne výkony. Zatiaľ čo závodná verzia dosahuje výkon "cez 175 kW" (238 k), emisnými normami skrotený model ponúka "len" 117 kW v 11 000 ot./min. To dnes vie každý superbike za menej ako desatinu ceny.

Za príplatok bude v ponuke športový kit, ktorý posunie maximum výkonu na oveľa zaujímavejších 158 kW v 13 000 ot./min. Sada však nie je schválená pre cestnú prevádzku.

Honda RC213V-S: Technické údaje
Názov modelu RC213V RC213V-S RC213V-S (s šport. sadou)
Celková dĺžka (mm) 2 052 2 100 2100
Celková šírka (mm) 645 790 770
Celková výška (mm) 1 110 1 120 1120
Rázvor kolies (mm) 1 435 1 465 1465
Minimálna svetlá výška (mm) 115 120 120
Výška sedla (mm) - 830 830
Hmotnosť motocyklu (kg)  viac než 158 (po závode) 170 (suchá hm.) 160 (suchá hm.)
Maximálny počet jazdcov  1 osoba 1 osoba 1 osoba
Minimálny polomer otáčania - 3,7 6,4
Typ motoru Kvapalinou chladený, 4taktný, 4ventilový, rozvod DOHC, 4valec Kvapalinou chladený, 4taktný, 4ventilový, rozvod DOHC, 4valec Kvapalinou chladený, 4taktný, 4ventilový, rozvod DOHC, 4valec
Zdvihový objem (cm3) 999 999 999
Vrtanie × zdvih (mm) - 81,0 × 48,5 81,0 × 48,5
Kompresný pomer - 13 13
Maximálny výkon (kW[PS]/ot.)  přes 175 kW 117[159]/11000 cez 158[215]/13000
Max. krútiaci moment (N・m[kgf・m]/ot.) - 102[10,4]/10500 cez 118[12,1]/10500
Palivový systém - programované vstrekovanie paliva (PGM-FI) programované vstrekovanie paliva (PGM-FI)
Štartér - elektrický elektrický
Zapaľovanie - celotranzistorové batériové zapaľovanie celotranzistorové batériové zapaľovanie
Objem palivovej nádrže (l) 20 16,3 16,3
Spojka - suchá lamelová s vinutými pružinami suchá lamelová s vinutými pružinami
Prevodovka - šesťstupňová so stálym záberom šesťstupňová so stálym záberom
Prevodový pomer 1. - 2,125 2,125
2. - 1,647 1,647
3. - 1,368 1,368
4. - 1,217 1,217
5. - 1,1 1,1
6. - 1,032 1,032
Redukčný pomer  - 1,933/2,471 1,933/2,353~2,933
(primárny/sekundárny)
Uhol záklonu (v stupňoch) - 24,6 24,6
Závlek (mm) - 105 105
Pneumatiky Predné 16,5 120/70ZR17M/C 120/70ZR17M/C
Zadné 16,5 190/55ZR17M/C 190/55ZR17M/C
Brzdy Predné Hydraulické s dvomi kotúčmi Hydraulické s dvomi kotúčmi Hydraulické s dvomi kotúčmi
Zadné Hydraulická kotúčová Hydraulická kotúčová Hydraulická kotúčová
Zavesenie kolies Predné - Teleskopická vidlica Teleskopická vidlica
Zadné - Pro-Link Pro-Link
Rám kosoštvorcový kosoštvorcový kosoštvorcový

 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY