vytisknout velikost písma Honda Odyssey: nová generácia veľkého MPV predstavená (+ 48 x foto)

Značka Honda predstavuje novú generáciu svojho MPV s tradičným označením Odyssey v špecifikácii pre domáci, japonský trh.
Honda Odyssey: nová generácia veľkého MPV predstavená (+ 48 x foto)
Zoznam kapitol
  1. Honda Odyssey
  2. Fotogaléria

Pár informácií na začiatok. Honda Odyssey sa u nás oficiálne v súčasnosti nepredáva. Existuje v podobe dvoch úplne odlišných modelov, jeden pre USA a druhý pre Japonsko, Austráliu a ďalšie svetové trhy. Na fotkách a v nasledujúcich riadkoch vám teraz ponúkame podrobnosti k novej, v poradí piatej generácii Hondy Odyssey, ktorej predaje teraz štartujú v Japonsku a nasledovať budú aj na ďalších tradičných odbytiskách. U nás nie...

Honda Odyssey 2014 (13).jpgHonda Odyssey 2014 (12).jpgHonda Odyssey 2014 (20).jpg
Honda Odyssey modelového roku 2014

Nová Honda Odyssey bude vybavená výhradne novým, atmosféricky plneným zážihovým štvorvalcom 2,4 DOHC i-VTEC doplneným výhradne (takisto novou) bezstupňovou prevodovkou CVT s možnosťou priplatiť si za sedem pevne prednastavených polôh variátora a radenia páčkami pod volantom. Teraz už asi tušíte, že takémuto autu by sa v Európe nedarilo. K dispozícii sú verzie s pohonom predných a všetkých kolies, v prvom prípade motor dáva 175 koní (129 kW), v tom druhom potom 185 koní (136 kW).

Honda Odyssey 2014 (45).jpgHonda Odyssey 2014 (47).jpgHonda Odyssey 2014 (39).jpg
Jedinou možnosťou je bezstupňová prevodovka CVT

Podvozok bol pre novú generáciu významným spôsobom prepracovaný s ohľadom na zvýšenie úrovne komfortu a zlepšenie jazdných vlastností. Tiež zvonku novinka pôsobí moderným, hoci trocha ťažkopádnym dojmom. Nová Honda Odyssey má dostatočne priestranný interiér k tomu, aby na svojej palube mohla hostiť sedem až osem cestujúcich v obvyklej trojradové konfigurácii.

Honda Odyssey 2014 (14).jpgHonda Odyssey 2014 (15).jpgHonda Odyssey 2014 (16).jpg
Interiér Hondy Odyssey je mimoriadne variabilný

K zadným radom sedadiel je prístup rozmernými posuvnými dverami, oproti predchádzajúcej generácii je v stredovej časti podlaha nižšia a strop naopak vyššie, čo má ďalej uľahčovať nastupovanie. Ako je vidieť z priložených obrázkov, zadná časť interiéru je veľmi variabilná a ponúka celý rad verzií sedenia, navyše aj za tretí rad sedadiel ešte nejakú batožinu uložíte. Japonskí zákazníci sa môžu u nového modelu Honda Odyssey tešiť na celý rad moderných elektronických prvkov vrátane samočinného parkovacieho asistenta.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY