vytisknout velikost písma Honda Odyssey: nová generácia veľkého MPV predstavená (+ 48 x foto)

Značka Honda predstavuje novú generáciu svojho MPV s tradičným označením Odyssey v špecifikácii pre domáci, japonský trh.
Honda Odyssey: nová generácia veľkého MPV predstavená (+ 48 x foto)
Zoznam kapitol
  1. Honda Odyssey
  2. Fotogaléria

Pár informácií na začiatok. Honda Odyssey sa u nás oficiálne v súčasnosti nepredáva. Existuje v podobe dvoch úplne odlišných modelov, jeden pre USA a druhý pre Japonsko, Austráliu a ďalšie svetové trhy. Na fotkách a v nasledujúcich riadkoch vám teraz ponúkame podrobnosti k novej, v poradí piatej generácii Hondy Odyssey, ktorej predaje teraz štartujú v Japonsku a nasledovať budú aj na ďalších tradičných odbytiskách. U nás nie...

Honda Odyssey 2014 (13).jpgHonda Odyssey 2014 (12).jpgHonda Odyssey 2014 (20).jpg
Honda Odyssey modelového roku 2014

Nová Honda Odyssey bude vybavená výhradne novým, atmosféricky plneným zážihovým štvorvalcom 2,4 DOHC i-VTEC doplneným výhradne (takisto novou) bezstupňovou prevodovkou CVT s možnosťou priplatiť si za sedem pevne prednastavených polôh variátora a radenia páčkami pod volantom. Teraz už asi tušíte, že takémuto autu by sa v Európe nedarilo. K dispozícii sú verzie s pohonom predných a všetkých kolies, v prvom prípade motor dáva 175 koní (129 kW), v tom druhom potom 185 koní (136 kW).

Honda Odyssey 2014 (45).jpgHonda Odyssey 2014 (47).jpgHonda Odyssey 2014 (39).jpg
Jedinou možnosťou je bezstupňová prevodovka CVT

Podvozok bol pre novú generáciu významným spôsobom prepracovaný s ohľadom na zvýšenie úrovne komfortu a zlepšenie jazdných vlastností. Tiež zvonku novinka pôsobí moderným, hoci trocha ťažkopádnym dojmom. Nová Honda Odyssey má dostatočne priestranný interiér k tomu, aby na svojej palube mohla hostiť sedem až osem cestujúcich v obvyklej trojradové konfigurácii.

Honda Odyssey 2014 (14).jpgHonda Odyssey 2014 (15).jpgHonda Odyssey 2014 (16).jpg
Interiér Hondy Odyssey je mimoriadne variabilný

K zadným radom sedadiel je prístup rozmernými posuvnými dverami, oproti predchádzajúcej generácii je v stredovej časti podlaha nižšia a strop naopak vyššie, čo má ďalej uľahčovať nastupovanie. Ako je vidieť z priložených obrázkov, zadná časť interiéru je veľmi variabilná a ponúka celý rad verzií sedenia, navyše aj za tretí rad sedadiel ešte nejakú batožinu uložíte. Japonskí zákazníci sa môžu u nového modelu Honda Odyssey tešiť na celý rad moderných elektronických prvkov vrátane samočinného parkovacieho asistenta.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY