vytisknout velikost písma Honda Odyssey: nová generácia veľkého MPV predstavená (+ 48 x foto)

Značka Honda predstavuje novú generáciu svojho MPV s tradičným označením Odyssey v špecifikácii pre domáci, japonský trh.
Honda Odyssey: nová generácia veľkého MPV predstavená (+ 48 x foto)
Zoznam kapitol
  1. Honda Odyssey
  2. Fotogaléria

Pár informácií na začiatok. Honda Odyssey sa u nás oficiálne v súčasnosti nepredáva. Existuje v podobe dvoch úplne odlišných modelov, jeden pre USA a druhý pre Japonsko, Austráliu a ďalšie svetové trhy. Na fotkách a v nasledujúcich riadkoch vám teraz ponúkame podrobnosti k novej, v poradí piatej generácii Hondy Odyssey, ktorej predaje teraz štartujú v Japonsku a nasledovať budú aj na ďalších tradičných odbytiskách. U nás nie...

Honda Odyssey 2014 (13).jpgHonda Odyssey 2014 (12).jpgHonda Odyssey 2014 (20).jpg
Honda Odyssey modelového roku 2014

Nová Honda Odyssey bude vybavená výhradne novým, atmosféricky plneným zážihovým štvorvalcom 2,4 DOHC i-VTEC doplneným výhradne (takisto novou) bezstupňovou prevodovkou CVT s možnosťou priplatiť si za sedem pevne prednastavených polôh variátora a radenia páčkami pod volantom. Teraz už asi tušíte, že takémuto autu by sa v Európe nedarilo. K dispozícii sú verzie s pohonom predných a všetkých kolies, v prvom prípade motor dáva 175 koní (129 kW), v tom druhom potom 185 koní (136 kW).

Honda Odyssey 2014 (45).jpgHonda Odyssey 2014 (47).jpgHonda Odyssey 2014 (39).jpg
Jedinou možnosťou je bezstupňová prevodovka CVT

Podvozok bol pre novú generáciu významným spôsobom prepracovaný s ohľadom na zvýšenie úrovne komfortu a zlepšenie jazdných vlastností. Tiež zvonku novinka pôsobí moderným, hoci trocha ťažkopádnym dojmom. Nová Honda Odyssey má dostatočne priestranný interiér k tomu, aby na svojej palube mohla hostiť sedem až osem cestujúcich v obvyklej trojradové konfigurácii.

Honda Odyssey 2014 (14).jpgHonda Odyssey 2014 (15).jpgHonda Odyssey 2014 (16).jpg
Interiér Hondy Odyssey je mimoriadne variabilný

K zadným radom sedadiel je prístup rozmernými posuvnými dverami, oproti predchádzajúcej generácii je v stredovej časti podlaha nižšia a strop naopak vyššie, čo má ďalej uľahčovať nastupovanie. Ako je vidieť z priložených obrázkov, zadná časť interiéru je veľmi variabilná a ponúka celý rad verzií sedenia, navyše aj za tretí rad sedadiel ešte nejakú batožinu uložíte. Japonskí zákazníci sa môžu u nového modelu Honda Odyssey tešiť na celý rad moderných elektronických prvkov vrátane samočinného parkovacieho asistenta.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY