vytisknout velikost písma Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Ostrý model novej Hondy NSX bude musieť schudnúť. A tak príde o zložitý hybridný systém.
Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Japonský hybridný superšport Honda NSX sa predsa len možno dočká ostrejšej varianty. Civilnému hybridnému modelu sa totiž zatiaľ nedostalo príliš vrelého prijatia a novinári, ktorí mali možnosť novú NSX testovať, o nej hovoria predovšetkým ako o ťažkom (nová NSX váži 1725 kg) a príliš komplikovanom aute.

Honda ale zvažuje dve ďalšie varianty modelu NSX. Mohol by prísť roadster a predovšetkým ostrejšia verzia NSX Type-R. Najmä ostrá verzia Type-R nebola vedením zamietnutá a zostáva na programe dňa, ako potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoja automobilky Honda.

Honda už má dokonca plán, ako bude ostrý model Type-R vyzerať po technickej stránke. Predovšetkým sa zbaví komplikovaného hybridného ústrojenstva a zostane mu vlastne len elektromotor umiestnený vzadu medzi prevodovkou a spaľovacím motorom 3.5 V6 BiTurbo.

Odstránenie dvoch elektromotorov vpredu a prebytočných akumulátorov by mohlo pomôcť odľahčiť NSX minimálne o 150 kg. Ďalšie možnosti znižovania hmotnosti sú v konštrukcii jednotlivých panelov karosérie, v interiéri a podobne. Celková úspora ostrého modelu by sa mohla pohybovať až okolo 250 kg.

Honda má tiež rozpracovaný projekt aktívnej aerodynamiky, ktorý sa mal pôvodne na NSX objaviť, ale nakoniec ho sériové auto nedostalo. Proti štandardnej NSX by mal model Type-R dostať aj iné riadenie, lebo v sériovom modeli pracuje riadenie s vektorovaním krútiaceho momentu pomocou elektromotorov vpredu.

Kým o modeli Type-R sa hovorí v Honde len v súvislosti s prípadnou limitovanou edíciou, projekt roadstera je prakticky "hotová" vec. Vysoká torzná tuhosť konštrukcie sériovej NSX umožňuje pomerne bezproblémovú stavbu otvoreného modelu bez potreby dodatočných výstuh. A trh nielen v USA také auto určite prijme.

Bonus: Pozrite sa na pôvodnú Hondu NSX-R, ako zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minút (na vtedajšiu dobu to bol výborný čas).

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY