vytisknout velikost písma Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Ostrý model novej Hondy NSX bude musieť schudnúť. A tak príde o zložitý hybridný systém.
Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Japonský hybridný superšport Honda NSX sa predsa len možno dočká ostrejšej varianty. Civilnému hybridnému modelu sa totiž zatiaľ nedostalo príliš vrelého prijatia a novinári, ktorí mali možnosť novú NSX testovať, o nej hovoria predovšetkým ako o ťažkom (nová NSX váži 1725 kg) a príliš komplikovanom aute.

Honda ale zvažuje dve ďalšie varianty modelu NSX. Mohol by prísť roadster a predovšetkým ostrejšia verzia NSX Type-R. Najmä ostrá verzia Type-R nebola vedením zamietnutá a zostáva na programe dňa, ako potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoja automobilky Honda.

Honda už má dokonca plán, ako bude ostrý model Type-R vyzerať po technickej stránke. Predovšetkým sa zbaví komplikovaného hybridného ústrojenstva a zostane mu vlastne len elektromotor umiestnený vzadu medzi prevodovkou a spaľovacím motorom 3.5 V6 BiTurbo.

Odstránenie dvoch elektromotorov vpredu a prebytočných akumulátorov by mohlo pomôcť odľahčiť NSX minimálne o 150 kg. Ďalšie možnosti znižovania hmotnosti sú v konštrukcii jednotlivých panelov karosérie, v interiéri a podobne. Celková úspora ostrého modelu by sa mohla pohybovať až okolo 250 kg.

Honda má tiež rozpracovaný projekt aktívnej aerodynamiky, ktorý sa mal pôvodne na NSX objaviť, ale nakoniec ho sériové auto nedostalo. Proti štandardnej NSX by mal model Type-R dostať aj iné riadenie, lebo v sériovom modeli pracuje riadenie s vektorovaním krútiaceho momentu pomocou elektromotorov vpredu.

Kým o modeli Type-R sa hovorí v Honde len v súvislosti s prípadnou limitovanou edíciou, projekt roadstera je prakticky "hotová" vec. Vysoká torzná tuhosť konštrukcie sériovej NSX umožňuje pomerne bezproblémovú stavbu otvoreného modelu bez potreby dodatočných výstuh. A trh nielen v USA také auto určite prijme.

Bonus: Pozrite sa na pôvodnú Hondu NSX-R, ako zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minút (na vtedajšiu dobu to bol výborný čas).

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY