vytisknout velikost písma Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Ostrý model novej Hondy NSX bude musieť schudnúť. A tak príde o zložitý hybridný systém.
Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Japonský hybridný superšport Honda NSX sa predsa len možno dočká ostrejšej varianty. Civilnému hybridnému modelu sa totiž zatiaľ nedostalo príliš vrelého prijatia a novinári, ktorí mali možnosť novú NSX testovať, o nej hovoria predovšetkým ako o ťažkom (nová NSX váži 1725 kg) a príliš komplikovanom aute.

Honda ale zvažuje dve ďalšie varianty modelu NSX. Mohol by prísť roadster a predovšetkým ostrejšia verzia NSX Type-R. Najmä ostrá verzia Type-R nebola vedením zamietnutá a zostáva na programe dňa, ako potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoja automobilky Honda.

Honda už má dokonca plán, ako bude ostrý model Type-R vyzerať po technickej stránke. Predovšetkým sa zbaví komplikovaného hybridného ústrojenstva a zostane mu vlastne len elektromotor umiestnený vzadu medzi prevodovkou a spaľovacím motorom 3.5 V6 BiTurbo.

Odstránenie dvoch elektromotorov vpredu a prebytočných akumulátorov by mohlo pomôcť odľahčiť NSX minimálne o 150 kg. Ďalšie možnosti znižovania hmotnosti sú v konštrukcii jednotlivých panelov karosérie, v interiéri a podobne. Celková úspora ostrého modelu by sa mohla pohybovať až okolo 250 kg.

Honda má tiež rozpracovaný projekt aktívnej aerodynamiky, ktorý sa mal pôvodne na NSX objaviť, ale nakoniec ho sériové auto nedostalo. Proti štandardnej NSX by mal model Type-R dostať aj iné riadenie, lebo v sériovom modeli pracuje riadenie s vektorovaním krútiaceho momentu pomocou elektromotorov vpredu.

Kým o modeli Type-R sa hovorí v Honde len v súvislosti s prípadnou limitovanou edíciou, projekt roadstera je prakticky "hotová" vec. Vysoká torzná tuhosť konštrukcie sériovej NSX umožňuje pomerne bezproblémovú stavbu otvoreného modelu bez potreby dodatočných výstuh. A trh nielen v USA také auto určite prijme.

Bonus: Pozrite sa na pôvodnú Hondu NSX-R, ako zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minút (na vtedajšiu dobu to bol výborný čas).

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY