vytisknout velikost písma Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Ostrý model novej Hondy NSX bude musieť schudnúť. A tak príde o zložitý hybridný systém.
Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Japonský hybridný superšport Honda NSX sa predsa len možno dočká ostrejšej varianty. Civilnému hybridnému modelu sa totiž zatiaľ nedostalo príliš vrelého prijatia a novinári, ktorí mali možnosť novú NSX testovať, o nej hovoria predovšetkým ako o ťažkom (nová NSX váži 1725 kg) a príliš komplikovanom aute.

Honda ale zvažuje dve ďalšie varianty modelu NSX. Mohol by prísť roadster a predovšetkým ostrejšia verzia NSX Type-R. Najmä ostrá verzia Type-R nebola vedením zamietnutá a zostáva na programe dňa, ako potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoja automobilky Honda.

Honda už má dokonca plán, ako bude ostrý model Type-R vyzerať po technickej stránke. Predovšetkým sa zbaví komplikovaného hybridného ústrojenstva a zostane mu vlastne len elektromotor umiestnený vzadu medzi prevodovkou a spaľovacím motorom 3.5 V6 BiTurbo.

Odstránenie dvoch elektromotorov vpredu a prebytočných akumulátorov by mohlo pomôcť odľahčiť NSX minimálne o 150 kg. Ďalšie možnosti znižovania hmotnosti sú v konštrukcii jednotlivých panelov karosérie, v interiéri a podobne. Celková úspora ostrého modelu by sa mohla pohybovať až okolo 250 kg.

Honda má tiež rozpracovaný projekt aktívnej aerodynamiky, ktorý sa mal pôvodne na NSX objaviť, ale nakoniec ho sériové auto nedostalo. Proti štandardnej NSX by mal model Type-R dostať aj iné riadenie, lebo v sériovom modeli pracuje riadenie s vektorovaním krútiaceho momentu pomocou elektromotorov vpredu.

Kým o modeli Type-R sa hovorí v Honde len v súvislosti s prípadnou limitovanou edíciou, projekt roadstera je prakticky "hotová" vec. Vysoká torzná tuhosť konštrukcie sériovej NSX umožňuje pomerne bezproblémovú stavbu otvoreného modelu bez potreby dodatočných výstuh. A trh nielen v USA také auto určite prijme.

Bonus: Pozrite sa na pôvodnú Hondu NSX-R, ako zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minút (na vtedajšiu dobu to bol výborný čas).

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY