vytisknout velikost písma Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Ostrý model novej Hondy NSX bude musieť schudnúť. A tak príde o zložitý hybridný systém.
Honda NSX Type-R má šancu na výrobu, ale bez elektromotorov

Japonský hybridný superšport Honda NSX sa predsa len možno dočká ostrejšej varianty. Civilnému hybridnému modelu sa totiž zatiaľ nedostalo príliš vrelého prijatia a novinári, ktorí mali možnosť novú NSX testovať, o nej hovoria predovšetkým ako o ťažkom (nová NSX váži 1725 kg) a príliš komplikovanom aute.

Honda ale zvažuje dve ďalšie varianty modelu NSX. Mohol by prísť roadster a predovšetkým ostrejšia verzia NSX Type-R. Najmä ostrá verzia Type-R nebola vedením zamietnutá a zostáva na programe dňa, ako potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoja automobilky Honda.

Honda už má dokonca plán, ako bude ostrý model Type-R vyzerať po technickej stránke. Predovšetkým sa zbaví komplikovaného hybridného ústrojenstva a zostane mu vlastne len elektromotor umiestnený vzadu medzi prevodovkou a spaľovacím motorom 3.5 V6 BiTurbo.

Odstránenie dvoch elektromotorov vpredu a prebytočných akumulátorov by mohlo pomôcť odľahčiť NSX minimálne o 150 kg. Ďalšie možnosti znižovania hmotnosti sú v konštrukcii jednotlivých panelov karosérie, v interiéri a podobne. Celková úspora ostrého modelu by sa mohla pohybovať až okolo 250 kg.

Honda má tiež rozpracovaný projekt aktívnej aerodynamiky, ktorý sa mal pôvodne na NSX objaviť, ale nakoniec ho sériové auto nedostalo. Proti štandardnej NSX by mal model Type-R dostať aj iné riadenie, lebo v sériovom modeli pracuje riadenie s vektorovaním krútiaceho momentu pomocou elektromotorov vpredu.

Kým o modeli Type-R sa hovorí v Honde len v súvislosti s prípadnou limitovanou edíciou, projekt roadstera je prakticky "hotová" vec. Vysoká torzná tuhosť konštrukcie sériovej NSX umožňuje pomerne bezproblémovú stavbu otvoreného modelu bez potreby dodatočných výstuh. A trh nielen v USA také auto určite prijme.

Bonus: Pozrite sa na pôvodnú Hondu NSX-R, ako zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minút (na vtedajšiu dobu to bol výborný čas).

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY