vytisknout velikost písma Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Stánok Hondy nie je iba o Civicu Type R, hoci toto auto púta zrejme najviac pozornosti. K videniu sú tu aj ďalšie zaujímavé novinky na čele s modelom NSX, ktorý sa v Ženeve prvýkrát ukazuje s logom Honda na kapote (svetová premiéra prebehla pod značkou Acura). Nechýba ale ani nový Jazz, Honda HR-V alebo koncept FCV.

Koncept NSX sme si mohli po prvýkrát pozrieť už v roku 2013. Dlhé čakanie na sériovú verziu si údajne vyžiadalo náročný vývoj. Konečné prevedenie je nakoniec o 79 mm dlhšie a o 25 ​​širšie, než tomu bolo pri štúdii.

Základom hybridného pohonu je dvakrát preplňovaný šesťvalec kombinovaný s deväťstupňovou prevodovkou. Ten roztáča kolesá zadnej nápravy a to za pomoci jedného elektromotora. Ďalšie dva sa starajú o prednú nápravu. Presné čísla týkajúce sa dynamiky a výkonu sa ale v tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, nedočítate. Dôležitá informácia sa však týka vstupu na trh. Nové NSX dorazí do showroomov začiatkom budúceho roka.

honda_20.jpghonda_21.jpghonda_22.jpg
NSX sa v Ženeve predstavuje pod značkou Honda. Zhruba o rok by už mal byť voz v predaji. 

O novej Honde Jazz aj HR-V sme už písali, takže len v stručnosti zopakujeme, že obidve autá používajú rovnakú platformu. Jazz dostane pod kapotu motor 1.3 i-VTEC, pri HR-V bude na výber medzi naftovou tisícšesťstovkou a benzínovou tisícpäťstovkou.

Koncept FCV je automobil, ktorý využíva pre svoj pohon vodík. Nadväzuje na FCX a FCX Clarity, pričom svetovú premiéru si odbil na autosalóne v Tokiu minulý rok v novembri. Kto považuje podobný voz za sci-fi, ten sa pletie. Zhruba na polovicu budúceho roka plánuje Honda začiatok predaja na japonskom trhu.

honda_01.jpghonda_02.jpghonda_03.jpghonda_23.jpghonda_24.jpghonda_04.jpghonda_05.jpghonda_06.jpghonda_07.jpghonda_08.jpghonda_09.jpghonda_10.jpghonda_11.jpghonda_12.jpghonda_13.jpghonda_14.jpghonda_15.jpghonda_16.jpghonda_17.jpghonda_18.jpghonda_19.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY