vytisknout velikost písma Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Stánok Hondy nie je iba o Civicu Type R, hoci toto auto púta zrejme najviac pozornosti. K videniu sú tu aj ďalšie zaujímavé novinky na čele s modelom NSX, ktorý sa v Ženeve prvýkrát ukazuje s logom Honda na kapote (svetová premiéra prebehla pod značkou Acura). Nechýba ale ani nový Jazz, Honda HR-V alebo koncept FCV.

Koncept NSX sme si mohli po prvýkrát pozrieť už v roku 2013. Dlhé čakanie na sériovú verziu si údajne vyžiadalo náročný vývoj. Konečné prevedenie je nakoniec o 79 mm dlhšie a o 25 ​​širšie, než tomu bolo pri štúdii.

Základom hybridného pohonu je dvakrát preplňovaný šesťvalec kombinovaný s deväťstupňovou prevodovkou. Ten roztáča kolesá zadnej nápravy a to za pomoci jedného elektromotora. Ďalšie dva sa starajú o prednú nápravu. Presné čísla týkajúce sa dynamiky a výkonu sa ale v tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, nedočítate. Dôležitá informácia sa však týka vstupu na trh. Nové NSX dorazí do showroomov začiatkom budúceho roka.

honda_20.jpghonda_21.jpghonda_22.jpg
NSX sa v Ženeve predstavuje pod značkou Honda. Zhruba o rok by už mal byť voz v predaji. 

O novej Honde Jazz aj HR-V sme už písali, takže len v stručnosti zopakujeme, že obidve autá používajú rovnakú platformu. Jazz dostane pod kapotu motor 1.3 i-VTEC, pri HR-V bude na výber medzi naftovou tisícšesťstovkou a benzínovou tisícpäťstovkou.

Koncept FCV je automobil, ktorý využíva pre svoj pohon vodík. Nadväzuje na FCX a FCX Clarity, pričom svetovú premiéru si odbil na autosalóne v Tokiu minulý rok v novembri. Kto považuje podobný voz za sci-fi, ten sa pletie. Zhruba na polovicu budúceho roka plánuje Honda začiatok predaja na japonskom trhu.

honda_01.jpghonda_02.jpghonda_03.jpghonda_23.jpghonda_24.jpghonda_04.jpghonda_05.jpghonda_06.jpghonda_07.jpghonda_08.jpghonda_09.jpghonda_10.jpghonda_11.jpghonda_12.jpghonda_13.jpghonda_14.jpghonda_15.jpghonda_16.jpghonda_17.jpghonda_18.jpghonda_19.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY