vytisknout velikost písma Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Stánok Hondy nie je iba o Civicu Type R, hoci toto auto púta zrejme najviac pozornosti. K videniu sú tu aj ďalšie zaujímavé novinky na čele s modelom NSX, ktorý sa v Ženeve prvýkrát ukazuje s logom Honda na kapote (svetová premiéra prebehla pod značkou Acura). Nechýba ale ani nový Jazz, Honda HR-V alebo koncept FCV.

Koncept NSX sme si mohli po prvýkrát pozrieť už v roku 2013. Dlhé čakanie na sériovú verziu si údajne vyžiadalo náročný vývoj. Konečné prevedenie je nakoniec o 79 mm dlhšie a o 25 ​​širšie, než tomu bolo pri štúdii.

Základom hybridného pohonu je dvakrát preplňovaný šesťvalec kombinovaný s deväťstupňovou prevodovkou. Ten roztáča kolesá zadnej nápravy a to za pomoci jedného elektromotora. Ďalšie dva sa starajú o prednú nápravu. Presné čísla týkajúce sa dynamiky a výkonu sa ale v tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, nedočítate. Dôležitá informácia sa však týka vstupu na trh. Nové NSX dorazí do showroomov začiatkom budúceho roka.

honda_20.jpghonda_21.jpghonda_22.jpg
NSX sa v Ženeve predstavuje pod značkou Honda. Zhruba o rok by už mal byť voz v predaji. 

O novej Honde Jazz aj HR-V sme už písali, takže len v stručnosti zopakujeme, že obidve autá používajú rovnakú platformu. Jazz dostane pod kapotu motor 1.3 i-VTEC, pri HR-V bude na výber medzi naftovou tisícšesťstovkou a benzínovou tisícpäťstovkou.

Koncept FCV je automobil, ktorý využíva pre svoj pohon vodík. Nadväzuje na FCX a FCX Clarity, pričom svetovú premiéru si odbil na autosalóne v Tokiu minulý rok v novembri. Kto považuje podobný voz za sci-fi, ten sa pletie. Zhruba na polovicu budúceho roka plánuje Honda začiatok predaja na japonskom trhu.

honda_01.jpghonda_02.jpghonda_03.jpghonda_23.jpghonda_24.jpghonda_04.jpghonda_05.jpghonda_06.jpghonda_07.jpghonda_08.jpghonda_09.jpghonda_10.jpghonda_11.jpghonda_12.jpghonda_13.jpghonda_14.jpghonda_15.jpghonda_16.jpghonda_17.jpghonda_18.jpghonda_19.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY