vytisknout velikost písma Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Honda NSX sa začne predávať o rok. Videli sme Jazz aj HR-V

Stánok Hondy nie je iba o Civicu Type R, hoci toto auto púta zrejme najviac pozornosti. K videniu sú tu aj ďalšie zaujímavé novinky na čele s modelom NSX, ktorý sa v Ženeve prvýkrát ukazuje s logom Honda na kapote (svetová premiéra prebehla pod značkou Acura). Nechýba ale ani nový Jazz, Honda HR-V alebo koncept FCV.

Koncept NSX sme si mohli po prvýkrát pozrieť už v roku 2013. Dlhé čakanie na sériovú verziu si údajne vyžiadalo náročný vývoj. Konečné prevedenie je nakoniec o 79 mm dlhšie a o 25 ​​širšie, než tomu bolo pri štúdii.

Základom hybridného pohonu je dvakrát preplňovaný šesťvalec kombinovaný s deväťstupňovou prevodovkou. Ten roztáča kolesá zadnej nápravy a to za pomoci jedného elektromotora. Ďalšie dva sa starajú o prednú nápravu. Presné čísla týkajúce sa dynamiky a výkonu sa ale v tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, nedočítate. Dôležitá informácia sa však týka vstupu na trh. Nové NSX dorazí do showroomov začiatkom budúceho roka.

honda_20.jpghonda_21.jpghonda_22.jpg
NSX sa v Ženeve predstavuje pod značkou Honda. Zhruba o rok by už mal byť voz v predaji. 

O novej Honde Jazz aj HR-V sme už písali, takže len v stručnosti zopakujeme, že obidve autá používajú rovnakú platformu. Jazz dostane pod kapotu motor 1.3 i-VTEC, pri HR-V bude na výber medzi naftovou tisícšesťstovkou a benzínovou tisícpäťstovkou.

Koncept FCV je automobil, ktorý využíva pre svoj pohon vodík. Nadväzuje na FCX a FCX Clarity, pričom svetovú premiéru si odbil na autosalóne v Tokiu minulý rok v novembri. Kto považuje podobný voz za sci-fi, ten sa pletie. Zhruba na polovicu budúceho roka plánuje Honda začiatok predaja na japonskom trhu.

honda_01.jpghonda_02.jpghonda_03.jpghonda_23.jpghonda_24.jpghonda_04.jpghonda_05.jpghonda_06.jpghonda_07.jpghonda_08.jpghonda_09.jpghonda_10.jpghonda_11.jpghonda_12.jpghonda_13.jpghonda_14.jpghonda_15.jpghonda_16.jpghonda_17.jpghonda_18.jpghonda_19.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY