vytisknout velikost písma Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Na novú Hondu NSX čaká rad fanúšikov ako na zmilovanie. Sériová verzia má svetovú premiéru už za sebou, ale to neznamená, že vieme o tomto aute úplne všetko. Napríklad sa stále nevedia presné parametre o výkone hybridného ústrojenstva a dynamických vlastnostiach. Dnes sa Honda pripomenula ďalšou tlačovou správou, v ktorej ďalej približuje techniku ​​vozidla. Nie, neradujte sa, výkon stále nepoznáme.

Honda sľubuje extrémne tuhú karosériu, a to vďaka tomu, že základ kombinuje hneď niekoľko materiálov. Je totiž zostavený z hliníkových zliatin, vysokopevnostnej ocele a celok uzatvára karbónová podlaha. Navyše automobilka pripravila špeciálnu technológiu odlievania, takže výsledné diely sú ešte pevnejšie.

Honda NSX dostala prepracovanú aerodynamiku, ktorá je najlepšia v danej triede, ale ktorá sa zaobišla bez aktívnych prvkov. Testovalo sa napríklad vo veternom tuneli v Ohiu na modeli zmenšenom na štyridsať percent veľkosti reálneho auta, avšak tento model mal všetky detaily vrátane dielov pod kapotou.

Japonská automobilka opäť potvrdila prítomnosť benzínového preplňovaného šesťvalca s objemom 3,5 litra. Ten bude používať priamy aj nepriamy vstrek a priamo na jeho kľukovú hriadeľ bude napojený zadný elektromotor a následne potom deväťstupňová automatická prevodovka. Ďalšie dva motory nájdeme na prednej náprave.

Schladiť celý tento "cirkus" dá zjavne pomerne dosť práce. Na novom NSX teda napočítate dokopy desať chladičov. Hneď tri sa viažu na motor, ďalšie dva potrebuje prevodovka, chladiť sa musia tiež predné elektromotory aj ten zadný. A aby toho nebolo málo, sú tu ešte dva medzichladiče stlačeného vzduchu.

Dúfajme, že až bude Honda vydávať ďalšiu tlačovú správu na tému techniky nového NSX, dočkáme sa tiež niekoľkých základných čísel.

nsx_3.jpgnsx_1.jpgnsx_2.jpgnsx_4.jpgnsx_5.jpgnsx_6.jpgnsx_7.jpgnsx_8.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY