vytisknout velikost písma Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Na novú Hondu NSX čaká rad fanúšikov ako na zmilovanie. Sériová verzia má svetovú premiéru už za sebou, ale to neznamená, že vieme o tomto aute úplne všetko. Napríklad sa stále nevedia presné parametre o výkone hybridného ústrojenstva a dynamických vlastnostiach. Dnes sa Honda pripomenula ďalšou tlačovou správou, v ktorej ďalej približuje techniku ​​vozidla. Nie, neradujte sa, výkon stále nepoznáme.

Honda sľubuje extrémne tuhú karosériu, a to vďaka tomu, že základ kombinuje hneď niekoľko materiálov. Je totiž zostavený z hliníkových zliatin, vysokopevnostnej ocele a celok uzatvára karbónová podlaha. Navyše automobilka pripravila špeciálnu technológiu odlievania, takže výsledné diely sú ešte pevnejšie.

Honda NSX dostala prepracovanú aerodynamiku, ktorá je najlepšia v danej triede, ale ktorá sa zaobišla bez aktívnych prvkov. Testovalo sa napríklad vo veternom tuneli v Ohiu na modeli zmenšenom na štyridsať percent veľkosti reálneho auta, avšak tento model mal všetky detaily vrátane dielov pod kapotou.

Japonská automobilka opäť potvrdila prítomnosť benzínového preplňovaného šesťvalca s objemom 3,5 litra. Ten bude používať priamy aj nepriamy vstrek a priamo na jeho kľukovú hriadeľ bude napojený zadný elektromotor a následne potom deväťstupňová automatická prevodovka. Ďalšie dva motory nájdeme na prednej náprave.

Schladiť celý tento "cirkus" dá zjavne pomerne dosť práce. Na novom NSX teda napočítate dokopy desať chladičov. Hneď tri sa viažu na motor, ďalšie dva potrebuje prevodovka, chladiť sa musia tiež predné elektromotory aj ten zadný. A aby toho nebolo málo, sú tu ešte dva medzichladiče stlačeného vzduchu.

Dúfajme, že až bude Honda vydávať ďalšiu tlačovú správu na tému techniky nového NSX, dočkáme sa tiež niekoľkých základných čísel.

nsx_3.jpgnsx_1.jpgnsx_2.jpgnsx_4.jpgnsx_5.jpgnsx_6.jpgnsx_7.jpgnsx_8.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY