vytisknout velikost písma Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Na novú Hondu NSX čaká rad fanúšikov ako na zmilovanie. Sériová verzia má svetovú premiéru už za sebou, ale to neznamená, že vieme o tomto aute úplne všetko. Napríklad sa stále nevedia presné parametre o výkone hybridného ústrojenstva a dynamických vlastnostiach. Dnes sa Honda pripomenula ďalšou tlačovou správou, v ktorej ďalej približuje techniku ​​vozidla. Nie, neradujte sa, výkon stále nepoznáme.

Honda sľubuje extrémne tuhú karosériu, a to vďaka tomu, že základ kombinuje hneď niekoľko materiálov. Je totiž zostavený z hliníkových zliatin, vysokopevnostnej ocele a celok uzatvára karbónová podlaha. Navyše automobilka pripravila špeciálnu technológiu odlievania, takže výsledné diely sú ešte pevnejšie.

Honda NSX dostala prepracovanú aerodynamiku, ktorá je najlepšia v danej triede, ale ktorá sa zaobišla bez aktívnych prvkov. Testovalo sa napríklad vo veternom tuneli v Ohiu na modeli zmenšenom na štyridsať percent veľkosti reálneho auta, avšak tento model mal všetky detaily vrátane dielov pod kapotou.

Japonská automobilka opäť potvrdila prítomnosť benzínového preplňovaného šesťvalca s objemom 3,5 litra. Ten bude používať priamy aj nepriamy vstrek a priamo na jeho kľukovú hriadeľ bude napojený zadný elektromotor a následne potom deväťstupňová automatická prevodovka. Ďalšie dva motory nájdeme na prednej náprave.

Schladiť celý tento "cirkus" dá zjavne pomerne dosť práce. Na novom NSX teda napočítate dokopy desať chladičov. Hneď tri sa viažu na motor, ďalšie dva potrebuje prevodovka, chladiť sa musia tiež predné elektromotory aj ten zadný. A aby toho nebolo málo, sú tu ešte dva medzichladiče stlačeného vzduchu.

Dúfajme, že až bude Honda vydávať ďalšiu tlačovú správu na tému techniky nového NSX, dočkáme sa tiež niekoľkých základných čísel.

nsx_3.jpgnsx_1.jpgnsx_2.jpgnsx_4.jpgnsx_5.jpgnsx_6.jpgnsx_7.jpgnsx_8.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY