vytisknout velikost písma Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Na novú Hondu NSX čaká rad fanúšikov ako na zmilovanie. Sériová verzia má svetovú premiéru už za sebou, ale to neznamená, že vieme o tomto aute úplne všetko. Napríklad sa stále nevedia presné parametre o výkone hybridného ústrojenstva a dynamických vlastnostiach. Dnes sa Honda pripomenula ďalšou tlačovou správou, v ktorej ďalej približuje techniku ​​vozidla. Nie, neradujte sa, výkon stále nepoznáme.

Honda sľubuje extrémne tuhú karosériu, a to vďaka tomu, že základ kombinuje hneď niekoľko materiálov. Je totiž zostavený z hliníkových zliatin, vysokopevnostnej ocele a celok uzatvára karbónová podlaha. Navyše automobilka pripravila špeciálnu technológiu odlievania, takže výsledné diely sú ešte pevnejšie.

Honda NSX dostala prepracovanú aerodynamiku, ktorá je najlepšia v danej triede, ale ktorá sa zaobišla bez aktívnych prvkov. Testovalo sa napríklad vo veternom tuneli v Ohiu na modeli zmenšenom na štyridsať percent veľkosti reálneho auta, avšak tento model mal všetky detaily vrátane dielov pod kapotou.

Japonská automobilka opäť potvrdila prítomnosť benzínového preplňovaného šesťvalca s objemom 3,5 litra. Ten bude používať priamy aj nepriamy vstrek a priamo na jeho kľukovú hriadeľ bude napojený zadný elektromotor a následne potom deväťstupňová automatická prevodovka. Ďalšie dva motory nájdeme na prednej náprave.

Schladiť celý tento "cirkus" dá zjavne pomerne dosť práce. Na novom NSX teda napočítate dokopy desať chladičov. Hneď tri sa viažu na motor, ďalšie dva potrebuje prevodovka, chladiť sa musia tiež predné elektromotory aj ten zadný. A aby toho nebolo málo, sú tu ešte dva medzichladiče stlačeného vzduchu.

Dúfajme, že až bude Honda vydávať ďalšiu tlačovú správu na tému techniky nového NSX, dočkáme sa tiež niekoľkých základných čísel.

nsx_3.jpgnsx_1.jpgnsx_2.jpgnsx_4.jpgnsx_5.jpgnsx_6.jpgnsx_7.jpgnsx_8.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY