vytisknout velikost písma Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Honda NSX dostala 10 chladičov. Motor potrebuje tri, prevodovka dva

Na novú Hondu NSX čaká rad fanúšikov ako na zmilovanie. Sériová verzia má svetovú premiéru už za sebou, ale to neznamená, že vieme o tomto aute úplne všetko. Napríklad sa stále nevedia presné parametre o výkone hybridného ústrojenstva a dynamických vlastnostiach. Dnes sa Honda pripomenula ďalšou tlačovou správou, v ktorej ďalej približuje techniku ​​vozidla. Nie, neradujte sa, výkon stále nepoznáme.

Honda sľubuje extrémne tuhú karosériu, a to vďaka tomu, že základ kombinuje hneď niekoľko materiálov. Je totiž zostavený z hliníkových zliatin, vysokopevnostnej ocele a celok uzatvára karbónová podlaha. Navyše automobilka pripravila špeciálnu technológiu odlievania, takže výsledné diely sú ešte pevnejšie.

Honda NSX dostala prepracovanú aerodynamiku, ktorá je najlepšia v danej triede, ale ktorá sa zaobišla bez aktívnych prvkov. Testovalo sa napríklad vo veternom tuneli v Ohiu na modeli zmenšenom na štyridsať percent veľkosti reálneho auta, avšak tento model mal všetky detaily vrátane dielov pod kapotou.

Japonská automobilka opäť potvrdila prítomnosť benzínového preplňovaného šesťvalca s objemom 3,5 litra. Ten bude používať priamy aj nepriamy vstrek a priamo na jeho kľukovú hriadeľ bude napojený zadný elektromotor a následne potom deväťstupňová automatická prevodovka. Ďalšie dva motory nájdeme na prednej náprave.

Schladiť celý tento "cirkus" dá zjavne pomerne dosť práce. Na novom NSX teda napočítate dokopy desať chladičov. Hneď tri sa viažu na motor, ďalšie dva potrebuje prevodovka, chladiť sa musia tiež predné elektromotory aj ten zadný. A aby toho nebolo málo, sú tu ešte dva medzichladiče stlačeného vzduchu.

Dúfajme, že až bude Honda vydávať ďalšiu tlačovú správu na tému techniky nového NSX, dočkáme sa tiež niekoľkých základných čísel.

nsx_3.jpgnsx_1.jpgnsx_2.jpgnsx_4.jpgnsx_5.jpgnsx_6.jpgnsx_7.jpgnsx_8.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY