vytisknout velikost písma Honda NSX Ayrtona Sennu ma najazdených 50 820 km a je na predaj

Aukčná sieň Silverstone Auctions ponúkne pri svojej februárovej dražbe automobil, ktorý krátko používal legendárny pilot Formuly 1, Ayrton Senna.
Honda NSX Ayrtona Sennu ma najazdených 50 820 km a je na predaj

Spoločnosť Silverstone Auctions bude na svojom Race Retro & Classic Car Sale, ktorý je naplánovaný na 22. a 23. februára, dražiť aj skutočný unikát, ktorý sa určite stane predmetom záujmu viacerých zberateľov. Reč je o čiernom kupé Honda NSX, ktoré používal Ayrton Senna, jedna z najvýznamnejších postáv dejín Formule 1. Pripomeňme, že Senna zahynul pri nehode na talianskom okruhu Imola prvý májový deň roku 1994, teda skoro presne pred dvadsiatimi rokmi.

Honda NSX Senna 1.jpgHonda NSX Senna 2.jpgHonda NSX Senna 3.jpgHonda NSX Senna 4.jpgHonda NSX Senna 5.jpgHonda NSX Senna 6.jpgHonda NSX Senna 7.jpgHonda NSX Senna 8.jpgHonda NSX Senna 9.jpg
Honda NSX Ayrtona Senny sa zrejme už za mesiac dočká svojho nového majiteľa

Ako dokladá priložená dokumentácia, Hondu na snímkach kúpil ako novú osobné Ayrtonov priateľ Antonio Carlos de Almeida Braga, aby mal Senna čím jazdiť pri pobytoch vo svojej rezidencii v portugalskom Algarve (okrem nej Senna vlastnil celý rad ďalších nehnuteľností vo svojej domovskej Brazílii, ale aj v Monaku). Po Sennovej tragickej smrti stál automobil v Braga garáži v Sintre až do roku 1996, až potom zmenil svojho majiteľa. V súčasnosti má Sennova Honda NSX v prevedení s manuálne radenou prevodovkou a čiernym koženým interiérom najazdených len 50 820 km a nachádza sa v bezchybnej kondícii.

Ayrton Senna mal ďalšiu Hondu NSX v rovnakej špecifikácii, avšak v červenom lakovaní. Málo sa vie, že sa Senna osobne podieľal na vývoji a ladení modelu Honda NSX, lebo jeho monoposty McLaren vtedy jazdili práve s motormi Honda. Priaznivci značky túžobne očakávajú návrat legendárneho modelu Honda NSX, ktorý sa nezadržateľne blíži...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY