vytisknout velikost písma Honda NSX Ayrtona Sennu ma najazdených 50 820 km a je na predaj

Aukčná sieň Silverstone Auctions ponúkne pri svojej februárovej dražbe automobil, ktorý krátko používal legendárny pilot Formuly 1, Ayrton Senna.
Honda NSX Ayrtona Sennu ma najazdených 50 820 km a je na predaj

Spoločnosť Silverstone Auctions bude na svojom Race Retro & Classic Car Sale, ktorý je naplánovaný na 22. a 23. februára, dražiť aj skutočný unikát, ktorý sa určite stane predmetom záujmu viacerých zberateľov. Reč je o čiernom kupé Honda NSX, ktoré používal Ayrton Senna, jedna z najvýznamnejších postáv dejín Formule 1. Pripomeňme, že Senna zahynul pri nehode na talianskom okruhu Imola prvý májový deň roku 1994, teda skoro presne pred dvadsiatimi rokmi.

Honda NSX Senna 1.jpgHonda NSX Senna 2.jpgHonda NSX Senna 3.jpgHonda NSX Senna 4.jpgHonda NSX Senna 5.jpgHonda NSX Senna 6.jpgHonda NSX Senna 7.jpgHonda NSX Senna 8.jpgHonda NSX Senna 9.jpg
Honda NSX Ayrtona Senny sa zrejme už za mesiac dočká svojho nového majiteľa

Ako dokladá priložená dokumentácia, Hondu na snímkach kúpil ako novú osobné Ayrtonov priateľ Antonio Carlos de Almeida Braga, aby mal Senna čím jazdiť pri pobytoch vo svojej rezidencii v portugalskom Algarve (okrem nej Senna vlastnil celý rad ďalších nehnuteľností vo svojej domovskej Brazílii, ale aj v Monaku). Po Sennovej tragickej smrti stál automobil v Braga garáži v Sintre až do roku 1996, až potom zmenil svojho majiteľa. V súčasnosti má Sennova Honda NSX v prevedení s manuálne radenou prevodovkou a čiernym koženým interiérom najazdených len 50 820 km a nachádza sa v bezchybnej kondícii.

Ayrton Senna mal ďalšiu Hondu NSX v rovnakej špecifikácii, avšak v červenom lakovaní. Málo sa vie, že sa Senna osobne podieľal na vývoji a ladení modelu Honda NSX, lebo jeho monoposty McLaren vtedy jazdili práve s motormi Honda. Priaznivci značky túžobne očakávajú návrat legendárneho modelu Honda NSX, ktorý sa nezadržateľne blíži...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY