vytisknout velikost písma Honda konečne začala predávať kompresor pre CR-Z

Honda konečne začala predávať kompresor pre CR-Z

Automobilka Honda začala na americkom trhu oficiálne ponúkať ako originálne príslušenstvo kit na montáž kompresora do hybridného kupé Honda CR-Z. Prečo tak neskoro? Ako už asi viete, tento model sa veľmi zle predával a na našom trhu (aj v celej Európe) už definitívne skončil.

Možno práve absencia výkonu stála za neúspechom inak zaujímavého nápadu. Hybridný tisícpäťstovka o celkovom výkone 97 kW (132 k) je jednoducho na športové kupé s pohonom predných kolies málo. To teraz ale môže vyriešiť oficiálny kit od Honda Performance Development.

Za v prepočte asi 4 000 eur dostanú zákazníci popri mechanickom kompresore aj vstrekovače s vyšším prietokom, intercooler, filter sania s vyššou priepustnosťou a upravenú riadiacu jednotku. Celý kit má zdvihnúť výkon na oveľa zaujímavejších 147 kW, teda pekne okrúhlych 200 koní.

Honda k tomu ešte ponúka poctivý samosvorný diferenciál a zosilnenú spojku. Ak teda máte CR-Z s manuálnou prevodovkou (pre automat CVT kit nedá objednať), príde vám pomalé a chcete sa ho zbaviť, nie je nič jednoduchšie ako si jednoducho kúpiť tento originálny kompresor. Razom máte úplne nové auto.

1793522364707347754.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY