vytisknout velikost písma Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Autosalón v Detroite je aj miestom sľubov a niekoľko ich dala aj automobilka Honda. Jedným je napríklad predstavenie nových preplňovaných štvorvalcových benzínových motorov VTEC Turbo. Prvý sa objaví pod kapotou ostrého modelu Honda Civic Type-R, ale nasledovať budú aj menšie a slabšie jednotky. Vyrábať sa budú v USA už tento rok a postupne sa majú rozšíriť naprieč modelovou ponukou.

honda (1).jpghonda (2).jpghonda (3).jpg
Koncept FCV ukazuje možnosti vodíkového pohonu. Ale to je ešte hudba vzdialenej budúcnosti. Omnoho súčasnejšia je rada preplňovaných motorov VTEC Turbo

Nie že by bolo na klasických atmosferických motoroch niečo zlé, ale Honda pomaly stráca krok s konkurenciou predovšetkým na európskom trhu, ktorá vsádza na downsizované jednotky s preplňovaním a nízkymi emisiami CO2. Posledným bojovníkom za atmosférické motory tak zrejme zostane Mazda.

Honda sľubuje tiež plug-in hybridy, elektromobily a ďalší vývoj vodíkového pohonu. V Detroite ukázala koncept FCV. Má o tretinu menší palivový článok a pohonný systém než starší experimentálny model FCX Clarity, pritom poskytuje väčší výkon a dojazd skoro 500 km.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY