vytisknout velikost písma Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Autosalón v Detroite je aj miestom sľubov a niekoľko ich dala aj automobilka Honda. Jedným je napríklad predstavenie nových preplňovaných štvorvalcových benzínových motorov VTEC Turbo. Prvý sa objaví pod kapotou ostrého modelu Honda Civic Type-R, ale nasledovať budú aj menšie a slabšie jednotky. Vyrábať sa budú v USA už tento rok a postupne sa majú rozšíriť naprieč modelovou ponukou.

honda (1).jpghonda (2).jpghonda (3).jpg
Koncept FCV ukazuje možnosti vodíkového pohonu. Ale to je ešte hudba vzdialenej budúcnosti. Omnoho súčasnejšia je rada preplňovaných motorov VTEC Turbo

Nie že by bolo na klasických atmosferických motoroch niečo zlé, ale Honda pomaly stráca krok s konkurenciou predovšetkým na európskom trhu, ktorá vsádza na downsizované jednotky s preplňovaním a nízkymi emisiami CO2. Posledným bojovníkom za atmosférické motory tak zrejme zostane Mazda.

Honda sľubuje tiež plug-in hybridy, elektromobily a ďalší vývoj vodíkového pohonu. V Detroite ukázala koncept FCV. Má o tretinu menší palivový článok a pohonný systém než starší experimentálny model FCX Clarity, pritom poskytuje väčší výkon a dojazd skoro 500 km.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY