vytisknout velikost písma Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Autosalón v Detroite je aj miestom sľubov a niekoľko ich dala aj automobilka Honda. Jedným je napríklad predstavenie nových preplňovaných štvorvalcových benzínových motorov VTEC Turbo. Prvý sa objaví pod kapotou ostrého modelu Honda Civic Type-R, ale nasledovať budú aj menšie a slabšie jednotky. Vyrábať sa budú v USA už tento rok a postupne sa majú rozšíriť naprieč modelovou ponukou.

honda (1).jpghonda (2).jpghonda (3).jpg
Koncept FCV ukazuje možnosti vodíkového pohonu. Ale to je ešte hudba vzdialenej budúcnosti. Omnoho súčasnejšia je rada preplňovaných motorov VTEC Turbo

Nie že by bolo na klasických atmosferických motoroch niečo zlé, ale Honda pomaly stráca krok s konkurenciou predovšetkým na európskom trhu, ktorá vsádza na downsizované jednotky s preplňovaním a nízkymi emisiami CO2. Posledným bojovníkom za atmosférické motory tak zrejme zostane Mazda.

Honda sľubuje tiež plug-in hybridy, elektromobily a ďalší vývoj vodíkového pohonu. V Detroite ukázala koncept FCV. Má o tretinu menší palivový článok a pohonný systém než starší experimentálny model FCX Clarity, pritom poskytuje väčší výkon a dojazd skoro 500 km.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY