vytisknout velikost písma Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Autosalón v Detroite je aj miestom sľubov a niekoľko ich dala aj automobilka Honda. Jedným je napríklad predstavenie nových preplňovaných štvorvalcových benzínových motorov VTEC Turbo. Prvý sa objaví pod kapotou ostrého modelu Honda Civic Type-R, ale nasledovať budú aj menšie a slabšie jednotky. Vyrábať sa budú v USA už tento rok a postupne sa majú rozšíriť naprieč modelovou ponukou.

honda (1).jpghonda (2).jpghonda (3).jpg
Koncept FCV ukazuje možnosti vodíkového pohonu. Ale to je ešte hudba vzdialenej budúcnosti. Omnoho súčasnejšia je rada preplňovaných motorov VTEC Turbo

Nie že by bolo na klasických atmosferických motoroch niečo zlé, ale Honda pomaly stráca krok s konkurenciou predovšetkým na európskom trhu, ktorá vsádza na downsizované jednotky s preplňovaním a nízkymi emisiami CO2. Posledným bojovníkom za atmosférické motory tak zrejme zostane Mazda.

Honda sľubuje tiež plug-in hybridy, elektromobily a ďalší vývoj vodíkového pohonu. V Detroite ukázala koncept FCV. Má o tretinu menší palivový článok a pohonný systém než starší experimentálny model FCX Clarity, pritom poskytuje väčší výkon a dojazd skoro 500 km.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY