vytisknout velikost písma Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Honda konečne príde s preplňovanými motormi VTEC

Autosalón v Detroite je aj miestom sľubov a niekoľko ich dala aj automobilka Honda. Jedným je napríklad predstavenie nových preplňovaných štvorvalcových benzínových motorov VTEC Turbo. Prvý sa objaví pod kapotou ostrého modelu Honda Civic Type-R, ale nasledovať budú aj menšie a slabšie jednotky. Vyrábať sa budú v USA už tento rok a postupne sa majú rozšíriť naprieč modelovou ponukou.

honda (1).jpghonda (2).jpghonda (3).jpg
Koncept FCV ukazuje možnosti vodíkového pohonu. Ale to je ešte hudba vzdialenej budúcnosti. Omnoho súčasnejšia je rada preplňovaných motorov VTEC Turbo

Nie že by bolo na klasických atmosferických motoroch niečo zlé, ale Honda pomaly stráca krok s konkurenciou predovšetkým na európskom trhu, ktorá vsádza na downsizované jednotky s preplňovaním a nízkymi emisiami CO2. Posledným bojovníkom za atmosférické motory tak zrejme zostane Mazda.

Honda sľubuje tiež plug-in hybridy, elektromobily a ďalší vývoj vodíkového pohonu. V Detroite ukázala koncept FCV. Má o tretinu menší palivový článok a pohonný systém než starší experimentálny model FCX Clarity, pritom poskytuje väčší výkon a dojazd skoro 500 km.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY