vytisknout velikost písma Honda konečne odhalila kompletné technické detaily nového NSX

Honda konečne odhalila kompletné technické detaily nového NSX

Novú generáciu Hondy NSX sme si mohli pozrieť niekoľkokrát ako koncept a niekoľkokrát sa už tiež vozidlo stihol predstaviť vo svojej sériovej podobe, o presných technických údajoch sa ale doteraz len špekulovalo. Avšak tomu je koniec, pretože Honda dnes odhalila všetko podstatné.

Ako bolo povedané predtým, pohonné ústrojenstvo je pomerne zložité, pretože dáva dokopy hneď štyri motory. Základom je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý z objemu 3,5 litra dáva 373 kW (507 koní pri 6500-7500 ot./min) a 550 Nm (2000-6000 ot./Min). Ten poháňa zadnú nápravu, pričom mu v tom pomáha prvý elektromotor, ktorý disponuje parametrami 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Vzadu je ešte deväťstupňový dvojspojkový automat a samosvorný diferenciál.

Lenže to je ešte len polovica celého ústrojenstva. Vpredu sú ešte ďalšie dva elektromotory, kedy sa každý stará o jedno kolo a každý má 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Jedná sa o takzvanú Twin Motor Unit (TMU), ktorá pomáha s brzdením a samozrejme tiež s akceleráciou. Pri akcelerácii jej pomoc končí na rýchlosti 200 km/h. Predné elektromotory suplujú aj aktívny diferenciál, takže pomáhajú so zatáčaním. Túto svoju funkciu vykonávajú pri všetkých rýchlostiach. Celkový výkon celého systému je 427 kW (581 koní).

acura_24.jpgacura_38.jpgacura_40.jpg

Hoci ako základ vozidla slúžia hliníkové zliatiny a karoséria obsahuje karbónové panely, výsledná hmotnosť automobilu dosahuje na 1725 kilogramov (rozloženie je 42/58%). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má byť otázkou približne tri sekundy a maximálna rýchlosť činí 307 km/h.

Treba podotknúť, že sa nové NSX zatiaľ predstavilo pod značkou Acura, teda vo verzii určenej pre Ameriku. Uvidíme, či sa európska varianta nakoniec nebude ešte výkonovo líšiť. Celkovo japonský superšport meria na dĺžku 4470 mm, široký je 2217 mm a na výšku meria 1214 mm.

acura_41.jpgacura_01.jpgacura_02.jpgacura_03.jpgacura_04.jpgacura_05.jpgacura_06.jpgacura_07.jpgacura_08.jpgacura_09.jpgacura_10.jpgacura_11.jpgacura_12.jpgacura_13.jpgacura_14.jpgacura_15.jpgacura_16.jpgacura_17.jpgacura_18.jpgacura_19.jpgacura_20.jpgacura_21.jpgacura_22.jpgacura_23.jpgacura_25.jpgacura_26.jpgacura_27.jpgacura_28.jpgacura_29.jpgacura_30.jpgacura_39.jpgacura_31.jpgacura_32.jpgacura_33.jpgacura_34.jpgacura_35.jpgacura_36.jpgacura_37.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY