vytisknout velikost písma Honda konečne odhalila kompletné technické detaily nového NSX

Honda konečne odhalila kompletné technické detaily nového NSX

Novú generáciu Hondy NSX sme si mohli pozrieť niekoľkokrát ako koncept a niekoľkokrát sa už tiež vozidlo stihol predstaviť vo svojej sériovej podobe, o presných technických údajoch sa ale doteraz len špekulovalo. Avšak tomu je koniec, pretože Honda dnes odhalila všetko podstatné.

Ako bolo povedané predtým, pohonné ústrojenstvo je pomerne zložité, pretože dáva dokopy hneď štyri motory. Základom je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý z objemu 3,5 litra dáva 373 kW (507 koní pri 6500-7500 ot./min) a 550 Nm (2000-6000 ot./Min). Ten poháňa zadnú nápravu, pričom mu v tom pomáha prvý elektromotor, ktorý disponuje parametrami 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Vzadu je ešte deväťstupňový dvojspojkový automat a samosvorný diferenciál.

Lenže to je ešte len polovica celého ústrojenstva. Vpredu sú ešte ďalšie dva elektromotory, kedy sa každý stará o jedno kolo a každý má 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Jedná sa o takzvanú Twin Motor Unit (TMU), ktorá pomáha s brzdením a samozrejme tiež s akceleráciou. Pri akcelerácii jej pomoc končí na rýchlosti 200 km/h. Predné elektromotory suplujú aj aktívny diferenciál, takže pomáhajú so zatáčaním. Túto svoju funkciu vykonávajú pri všetkých rýchlostiach. Celkový výkon celého systému je 427 kW (581 koní).

acura_24.jpgacura_38.jpgacura_40.jpg

Hoci ako základ vozidla slúžia hliníkové zliatiny a karoséria obsahuje karbónové panely, výsledná hmotnosť automobilu dosahuje na 1725 kilogramov (rozloženie je 42/58%). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má byť otázkou približne tri sekundy a maximálna rýchlosť činí 307 km/h.

Treba podotknúť, že sa nové NSX zatiaľ predstavilo pod značkou Acura, teda vo verzii určenej pre Ameriku. Uvidíme, či sa európska varianta nakoniec nebude ešte výkonovo líšiť. Celkovo japonský superšport meria na dĺžku 4470 mm, široký je 2217 mm a na výšku meria 1214 mm.

acura_41.jpgacura_01.jpgacura_02.jpgacura_03.jpgacura_04.jpgacura_05.jpgacura_06.jpgacura_07.jpgacura_08.jpgacura_09.jpgacura_10.jpgacura_11.jpgacura_12.jpgacura_13.jpgacura_14.jpgacura_15.jpgacura_16.jpgacura_17.jpgacura_18.jpgacura_19.jpgacura_20.jpgacura_21.jpgacura_22.jpgacura_23.jpgacura_25.jpgacura_26.jpgacura_27.jpgacura_28.jpgacura_29.jpgacura_30.jpgacura_39.jpgacura_31.jpgacura_32.jpgacura_33.jpgacura_34.jpgacura_35.jpgacura_36.jpgacura_37.jpg

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY