vytisknout velikost písma Honda konečne odhalila kompletné technické detaily nového NSX

Honda konečne odhalila kompletné technické detaily nového NSX

Novú generáciu Hondy NSX sme si mohli pozrieť niekoľkokrát ako koncept a niekoľkokrát sa už tiež vozidlo stihol predstaviť vo svojej sériovej podobe, o presných technických údajoch sa ale doteraz len špekulovalo. Avšak tomu je koniec, pretože Honda dnes odhalila všetko podstatné.

Ako bolo povedané predtým, pohonné ústrojenstvo je pomerne zložité, pretože dáva dokopy hneď štyri motory. Základom je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý z objemu 3,5 litra dáva 373 kW (507 koní pri 6500-7500 ot./min) a 550 Nm (2000-6000 ot./Min). Ten poháňa zadnú nápravu, pričom mu v tom pomáha prvý elektromotor, ktorý disponuje parametrami 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Vzadu je ešte deväťstupňový dvojspojkový automat a samosvorný diferenciál.

Lenže to je ešte len polovica celého ústrojenstva. Vpredu sú ešte ďalšie dva elektromotory, kedy sa každý stará o jedno kolo a každý má 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Jedná sa o takzvanú Twin Motor Unit (TMU), ktorá pomáha s brzdením a samozrejme tiež s akceleráciou. Pri akcelerácii jej pomoc končí na rýchlosti 200 km/h. Predné elektromotory suplujú aj aktívny diferenciál, takže pomáhajú so zatáčaním. Túto svoju funkciu vykonávajú pri všetkých rýchlostiach. Celkový výkon celého systému je 427 kW (581 koní).

acura_24.jpgacura_38.jpgacura_40.jpg

Hoci ako základ vozidla slúžia hliníkové zliatiny a karoséria obsahuje karbónové panely, výsledná hmotnosť automobilu dosahuje na 1725 kilogramov (rozloženie je 42/58%). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má byť otázkou približne tri sekundy a maximálna rýchlosť činí 307 km/h.

Treba podotknúť, že sa nové NSX zatiaľ predstavilo pod značkou Acura, teda vo verzii určenej pre Ameriku. Uvidíme, či sa európska varianta nakoniec nebude ešte výkonovo líšiť. Celkovo japonský superšport meria na dĺžku 4470 mm, široký je 2217 mm a na výšku meria 1214 mm.

acura_41.jpgacura_01.jpgacura_02.jpgacura_03.jpgacura_04.jpgacura_05.jpgacura_06.jpgacura_07.jpgacura_08.jpgacura_09.jpgacura_10.jpgacura_11.jpgacura_12.jpgacura_13.jpgacura_14.jpgacura_15.jpgacura_16.jpgacura_17.jpgacura_18.jpgacura_19.jpgacura_20.jpgacura_21.jpgacura_22.jpgacura_23.jpgacura_25.jpgacura_26.jpgacura_27.jpgacura_28.jpgacura_29.jpgacura_30.jpgacura_39.jpgacura_31.jpgacura_32.jpgacura_33.jpgacura_34.jpgacura_35.jpgacura_36.jpgacura_37.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY