vytisknout velikost písma Honda HR-V u nás dostane tisícpäťstovku a malý diesel

Honda HR-V u nás dostane tisícpäťstovku a malý diesel

Nový malý crossover Honda HR-V zamieri v lete k predajcom. Na čo sa môžu záujemcovia tešiť? Predovšetkým budú mať na výber z dvoch motorov. Európska verzia dostane buď benzínovú tisícpäťstovka, alebo turbodiesel 1,6 l. V Európe bude len verzia s pohonom predných kolies, automat bude za príplatok.

00001_HondaHR-V.jpg00003_HondaHR-V.jpg00005_HondaHR-V.jpgDo terénu sa radšej nepúšťajte, Honda HR-V bude len predokolka. Ale spomaľovacie prahy pred nákupným centrom auto určite zvládne.

Benzínový motor má výkon 96 kW (130 k), čo je na atmosférickú tisícpäťstovku i-VTEC slušné. V základe je jednotka spojená s šesťstupňovým manuálom, ale ak sa vám nechce radiť, tak vám Honda predá aj Variátorový automat CVT.

Obľúbený bude skôr diesel 1.6 i-DTEC, ktorý pošle na predné kolesá cez šesťstupňový manuál výkon 88 kW (120 k). K nemu automat ale nedostanete, bohužiaľ ani pohon všetkých kolies.

V tlačovej správe Hondy sa dočítame, že "model HR-V bol zámerne navrhnutý tak, aby navodzoval jazdný zážitok limuzíny, k čomu prispieva jeho nízke ťažisko a ľahká a veľmi pevná karoséria." Zvlášť na ten zážitok z limuzíny si radi počkáme, Mercedes triedy S totiž posadil latku veľmi vysoko.

Samozrejmosťou budú aj možnosti konektivity so smartfónmi a bezpečnostné asistenti. Myslelo sa aj na praktickosť. Zadné sedadlá sú variabilné a základný objem kufra 453 litrov, ktorý je možné zväčšiť až na 1026 litrov, nie je zlý.

00004_HondaHR-V.jpg00006_HondaHR-V.jpg00002_HondaHR-V.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY