vytisknout velikost písma Honda HR-V u nás dostane tisícpäťstovku a malý diesel

Honda HR-V u nás dostane tisícpäťstovku a malý diesel

Nový malý crossover Honda HR-V zamieri v lete k predajcom. Na čo sa môžu záujemcovia tešiť? Predovšetkým budú mať na výber z dvoch motorov. Európska verzia dostane buď benzínovú tisícpäťstovka, alebo turbodiesel 1,6 l. V Európe bude len verzia s pohonom predných kolies, automat bude za príplatok.

00001_HondaHR-V.jpg00003_HondaHR-V.jpg00005_HondaHR-V.jpgDo terénu sa radšej nepúšťajte, Honda HR-V bude len predokolka. Ale spomaľovacie prahy pred nákupným centrom auto určite zvládne.

Benzínový motor má výkon 96 kW (130 k), čo je na atmosférickú tisícpäťstovku i-VTEC slušné. V základe je jednotka spojená s šesťstupňovým manuálom, ale ak sa vám nechce radiť, tak vám Honda predá aj Variátorový automat CVT.

Obľúbený bude skôr diesel 1.6 i-DTEC, ktorý pošle na predné kolesá cez šesťstupňový manuál výkon 88 kW (120 k). K nemu automat ale nedostanete, bohužiaľ ani pohon všetkých kolies.

V tlačovej správe Hondy sa dočítame, že "model HR-V bol zámerne navrhnutý tak, aby navodzoval jazdný zážitok limuzíny, k čomu prispieva jeho nízke ťažisko a ľahká a veľmi pevná karoséria." Zvlášť na ten zážitok z limuzíny si radi počkáme, Mercedes triedy S totiž posadil latku veľmi vysoko.

Samozrejmosťou budú aj možnosti konektivity so smartfónmi a bezpečnostné asistenti. Myslelo sa aj na praktickosť. Zadné sedadlá sú variabilné a základný objem kufra 453 litrov, ktorý je možné zväčšiť až na 1026 litrov, nie je zlý.

00004_HondaHR-V.jpg00006_HondaHR-V.jpg00002_HondaHR-V.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY