vytisknout velikost písma Honda HR-V u nás dostane tisícpäťstovku a malý diesel

Honda HR-V u nás dostane tisícpäťstovku a malý diesel

Nový malý crossover Honda HR-V zamieri v lete k predajcom. Na čo sa môžu záujemcovia tešiť? Predovšetkým budú mať na výber z dvoch motorov. Európska verzia dostane buď benzínovú tisícpäťstovka, alebo turbodiesel 1,6 l. V Európe bude len verzia s pohonom predných kolies, automat bude za príplatok.

00001_HondaHR-V.jpg00003_HondaHR-V.jpg00005_HondaHR-V.jpgDo terénu sa radšej nepúšťajte, Honda HR-V bude len predokolka. Ale spomaľovacie prahy pred nákupným centrom auto určite zvládne.

Benzínový motor má výkon 96 kW (130 k), čo je na atmosférickú tisícpäťstovku i-VTEC slušné. V základe je jednotka spojená s šesťstupňovým manuálom, ale ak sa vám nechce radiť, tak vám Honda predá aj Variátorový automat CVT.

Obľúbený bude skôr diesel 1.6 i-DTEC, ktorý pošle na predné kolesá cez šesťstupňový manuál výkon 88 kW (120 k). K nemu automat ale nedostanete, bohužiaľ ani pohon všetkých kolies.

V tlačovej správe Hondy sa dočítame, že "model HR-V bol zámerne navrhnutý tak, aby navodzoval jazdný zážitok limuzíny, k čomu prispieva jeho nízke ťažisko a ľahká a veľmi pevná karoséria." Zvlášť na ten zážitok z limuzíny si radi počkáme, Mercedes triedy S totiž posadil latku veľmi vysoko.

Samozrejmosťou budú aj možnosti konektivity so smartfónmi a bezpečnostné asistenti. Myslelo sa aj na praktickosť. Zadné sedadlá sú variabilné a základný objem kufra 453 litrov, ktorý je možné zväčšiť až na 1026 litrov, nie je zlý.

00004_HondaHR-V.jpg00006_HondaHR-V.jpg00002_HondaHR-V.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY