vytisknout velikost písma Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

V otázke používania systému pre udržiavanie rýchlosti, tzv. tempomatu, a jeho prínosu pre bezpečnosť nepanuje v redakcii tak úplne zhoda. SUV Honda CR-V dostane ako prvý model značky predvídajúci adaptívny tempomat, ktorý rozpozná, že sa vám niekto chystá hodiť myšku priamo pred auto. Systém má zvýšiť bezpečnosť a tiež pohodlie cestujúcich, lebo má aplikovať brzdy citlivejšie a plynulejšie než konvenčné adaptívny tempomat.

Novinku nájdete v príplatkovej výbave Hondy CR-V modelového roku 2015 pod skratkou I-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control). K svojej funkcii využíva informácie z radaru a kamery, ktorými sleduje ostatné autá na ceste. V princípe ide o to, že systém vedľa svojho pruhu sleduje aj dva okolité pruhy.

Honda tvrdí, že systém vyvíjala dlhšiu dobu na európskych cestách starostlivým sledovaním jazdného štýlu európskych vodičov. Inteligentný adaptívny tempomat vraj dokáže predpovedať nebezpečný manéver s odstupom až piatich sekúnd pred tým, než k nemu dôjde.

Adaptívny tempomat tak jemne aplikuje brzdy a informuje na displeji vodiča, prečo tak urobil, potom začne brzdiť intenzívnejšie, pokiaľ je to potrebné. Sú to presne tie situácie, keď idete v ľavom pruhu okolo 130 km/h a pred vami ide niekto za kamiónom osemdesiat a vy si hovoríte: "Hej, ako mi to tam pošle..." A ako sa nazdáte, máte dotyčné auto pred nárazníkom .

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY