vytisknout velikost písma Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

V otázke používania systému pre udržiavanie rýchlosti, tzv. tempomatu, a jeho prínosu pre bezpečnosť nepanuje v redakcii tak úplne zhoda. SUV Honda CR-V dostane ako prvý model značky predvídajúci adaptívny tempomat, ktorý rozpozná, že sa vám niekto chystá hodiť myšku priamo pred auto. Systém má zvýšiť bezpečnosť a tiež pohodlie cestujúcich, lebo má aplikovať brzdy citlivejšie a plynulejšie než konvenčné adaptívny tempomat.

Novinku nájdete v príplatkovej výbave Hondy CR-V modelového roku 2015 pod skratkou I-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control). K svojej funkcii využíva informácie z radaru a kamery, ktorými sleduje ostatné autá na ceste. V princípe ide o to, že systém vedľa svojho pruhu sleduje aj dva okolité pruhy.

Honda tvrdí, že systém vyvíjala dlhšiu dobu na európskych cestách starostlivým sledovaním jazdného štýlu európskych vodičov. Inteligentný adaptívny tempomat vraj dokáže predpovedať nebezpečný manéver s odstupom až piatich sekúnd pred tým, než k nemu dôjde.

Adaptívny tempomat tak jemne aplikuje brzdy a informuje na displeji vodiča, prečo tak urobil, potom začne brzdiť intenzívnejšie, pokiaľ je to potrebné. Sú to presne tie situácie, keď idete v ľavom pruhu okolo 130 km/h a pred vami ide niekto za kamiónom osemdesiat a vy si hovoríte: "Hej, ako mi to tam pošle..." A ako sa nazdáte, máte dotyčné auto pred nárazníkom .

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY