vytisknout velikost písma Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

V otázke používania systému pre udržiavanie rýchlosti, tzv. tempomatu, a jeho prínosu pre bezpečnosť nepanuje v redakcii tak úplne zhoda. SUV Honda CR-V dostane ako prvý model značky predvídajúci adaptívny tempomat, ktorý rozpozná, že sa vám niekto chystá hodiť myšku priamo pred auto. Systém má zvýšiť bezpečnosť a tiež pohodlie cestujúcich, lebo má aplikovať brzdy citlivejšie a plynulejšie než konvenčné adaptívny tempomat.

Novinku nájdete v príplatkovej výbave Hondy CR-V modelového roku 2015 pod skratkou I-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control). K svojej funkcii využíva informácie z radaru a kamery, ktorými sleduje ostatné autá na ceste. V princípe ide o to, že systém vedľa svojho pruhu sleduje aj dva okolité pruhy.

Honda tvrdí, že systém vyvíjala dlhšiu dobu na európskych cestách starostlivým sledovaním jazdného štýlu európskych vodičov. Inteligentný adaptívny tempomat vraj dokáže predpovedať nebezpečný manéver s odstupom až piatich sekúnd pred tým, než k nemu dôjde.

Adaptívny tempomat tak jemne aplikuje brzdy a informuje na displeji vodiča, prečo tak urobil, potom začne brzdiť intenzívnejšie, pokiaľ je to potrebné. Sú to presne tie situácie, keď idete v ľavom pruhu okolo 130 km/h a pred vami ide niekto za kamiónom osemdesiat a vy si hovoríte: "Hej, ako mi to tam pošle..." A ako sa nazdáte, máte dotyčné auto pred nárazníkom .

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY