vytisknout velikost písma Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

Honda CR-V spozná, keď sa vám niekto chystá urobiť "myšku"

V otázke používania systému pre udržiavanie rýchlosti, tzv. tempomatu, a jeho prínosu pre bezpečnosť nepanuje v redakcii tak úplne zhoda. SUV Honda CR-V dostane ako prvý model značky predvídajúci adaptívny tempomat, ktorý rozpozná, že sa vám niekto chystá hodiť myšku priamo pred auto. Systém má zvýšiť bezpečnosť a tiež pohodlie cestujúcich, lebo má aplikovať brzdy citlivejšie a plynulejšie než konvenčné adaptívny tempomat.

Novinku nájdete v príplatkovej výbave Hondy CR-V modelového roku 2015 pod skratkou I-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control). K svojej funkcii využíva informácie z radaru a kamery, ktorými sleduje ostatné autá na ceste. V princípe ide o to, že systém vedľa svojho pruhu sleduje aj dva okolité pruhy.

Honda tvrdí, že systém vyvíjala dlhšiu dobu na európskych cestách starostlivým sledovaním jazdného štýlu európskych vodičov. Inteligentný adaptívny tempomat vraj dokáže predpovedať nebezpečný manéver s odstupom až piatich sekúnd pred tým, než k nemu dôjde.

Adaptívny tempomat tak jemne aplikuje brzdy a informuje na displeji vodiča, prečo tak urobil, potom začne brzdiť intenzívnejšie, pokiaľ je to potrebné. Sú to presne tie situácie, keď idete v ľavom pruhu okolo 130 km/h a pred vami ide niekto za kamiónom osemdesiat a vy si hovoríte: "Hej, ako mi to tam pošle..." A ako sa nazdáte, máte dotyčné auto pred nárazníkom .

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY