vytisknout velikost písma Honda Civic už desiatykrát a s downsizingom aj pre USA

V USA bude Honda vyrábať sedan, vo Veľkej Británii potom hatchback určený pre európske trhy. Honda sľubuje posun v kultivovanosti a radikálne zníženie hluku a vibrácií.
Honda Civic už desiatykrát a s downsizingom aj pre USA

Honda odhalila už desiatou generáciu úspešného modelu Civic. Zatiaľ ukázala americký model, ale tentoraz by sa malo jednať o globálnu verziu, ktorá dorazí aj k nám len s drobnými zmenami v oblasti osvetlenia a výbavy.

honda civic (3).jpghonda civic (5).jpghonda civic (2).jpg
V USA sa bude vyrábať sedan, v Európe potom hatchback. Jedná sa o globálny model, zmeny na jednotlivých trhoch budú len kozmetické s ohľadom na legislatívu

V USA bude Honda vyrábať sedan, vo Veľkej Británii potom hatchback určený pre európske trhy. Práve predstavený sedan je teda prvý, neskôr príde ešte kupé a samostatný model Type-R. Na ten si ale musíme počkať ešte niekoľko rokov, veď ten aktuálny sa ešte ani poriadne nezačal predávať. Honda stále zvažuje výrobu kombi.

Američania dostanú na výber z dvoch motorov. Klasický atmosférický dvojliter s výkonom 118 kW (160 k) bude cieliť na konzervatívnych zákazníkov a na tých, ktorí chcú manuál. Novinkou je preplňovaná tisícpäťstovka, ktorá sa dostane aj do európskeho modelu. Tá ponúkne 129 kW (175 k) a v USA bude k dispozícii len s modernizovaným automatom CVT.

honda civic (1).jpghonda civic (4).jpghonda civic (6).jpg
Interiér sa značne modernizoval, zmizol neprehľadný a mnohokrát dosť rušivý „Star Trek“. Honda sľubuje posun v kultivovanosti a radikálne zníženie hluku a vibrácii

Oba motory sa podľa americkej normy dostanú so spotrebou pod šesť litrov na 100 km mimo mesta. Honda uvádza, že nový Civic medzigeneračne schudol 30 kg aj cez to, že je väčší a priestrannejší. Na európsky model si ale ešte musíme počkať, zrejme až na jarný autosalón v Ženeve. Pre Európu samozrejme príde aj turbodiesel 1,6 l.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY