vytisknout velikost písma Honda Civic už desiatykrát a s downsizingom aj pre USA

V USA bude Honda vyrábať sedan, vo Veľkej Británii potom hatchback určený pre európske trhy. Honda sľubuje posun v kultivovanosti a radikálne zníženie hluku a vibrácií.
Honda Civic už desiatykrát a s downsizingom aj pre USA

Honda odhalila už desiatou generáciu úspešného modelu Civic. Zatiaľ ukázala americký model, ale tentoraz by sa malo jednať o globálnu verziu, ktorá dorazí aj k nám len s drobnými zmenami v oblasti osvetlenia a výbavy.

honda civic (3).jpghonda civic (5).jpghonda civic (2).jpg
V USA sa bude vyrábať sedan, v Európe potom hatchback. Jedná sa o globálny model, zmeny na jednotlivých trhoch budú len kozmetické s ohľadom na legislatívu

V USA bude Honda vyrábať sedan, vo Veľkej Británii potom hatchback určený pre európske trhy. Práve predstavený sedan je teda prvý, neskôr príde ešte kupé a samostatný model Type-R. Na ten si ale musíme počkať ešte niekoľko rokov, veď ten aktuálny sa ešte ani poriadne nezačal predávať. Honda stále zvažuje výrobu kombi.

Američania dostanú na výber z dvoch motorov. Klasický atmosférický dvojliter s výkonom 118 kW (160 k) bude cieliť na konzervatívnych zákazníkov a na tých, ktorí chcú manuál. Novinkou je preplňovaná tisícpäťstovka, ktorá sa dostane aj do európskeho modelu. Tá ponúkne 129 kW (175 k) a v USA bude k dispozícii len s modernizovaným automatom CVT.

honda civic (1).jpghonda civic (4).jpghonda civic (6).jpg
Interiér sa značne modernizoval, zmizol neprehľadný a mnohokrát dosť rušivý „Star Trek“. Honda sľubuje posun v kultivovanosti a radikálne zníženie hluku a vibrácii

Oba motory sa podľa americkej normy dostanú so spotrebou pod šesť litrov na 100 km mimo mesta. Honda uvádza, že nový Civic medzigeneračne schudol 30 kg aj cez to, že je väčší a priestrannejší. Na európsky model si ale ešte musíme počkať, zrejme až na jarný autosalón v Ženeve. Pre Európu samozrejme príde aj turbodiesel 1,6 l.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY