vytisknout velikost písma Honda Civic Type R sa predstavuje na nových fotkách

Honda Civic Type R sa predstavuje na nových fotkách

V septembri dorazí na slovenský trh nová generácia Hondy Civic Type R. Napísané o tomto aute už bolo mnoho, no automobilka aktuálne vypustila do éteru ďalšiu sériu fotografií prezentujúcich nový ostrý hatchback v reálnej prevádzke. A bola by škoda sa o tieto fotky nepodeliť.

Techniku ​​ako takú už poznáme. O pohon sa stará benzínový dvojliter VTEC Turbo s objemom 1996 cm3 naladený na 228 kW (310 k) dostupných pri 6500 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. Vodič má k dispozícii vrchol krútiaceho momentu v rozmedzí od 2500 do 4500 ot./min. Stovku zvládne tento model za 5,7 s a maximálne sa rozbehne na 270 km/h.

Čo sa spotreby týka, očakávajte hodnoty 9,4 l/100 km, 6,1 l/100 km a 7,3 l/100 km (mesto, mimo mesto, kombinácia). Nádrž má objem 50 litrov. A keď sme pri tých objemov, môžeme spomenúť aj praktickú stránku veci. Základný objem batožinového priestoru činí 498 litrov, po sklopení sedadiel máte k dispozícii 1214 litrov.

Nový Civic Type R bude stáť na slovenskom trhu 31 tisíc eur v základnom prevedení. Za príplatok 2 500 eur sa potom bude dodávať paket GT, ktorý pridá červené doplnky na karosérii, parkovacie senzory, navigáciu alebo dvojzónovú automatickú klimatizáciu.

ty_15.jpgty_06.jpgty_07.jpgty_08.jpgty_09.jpgty_01.jpgty_02.jpgty_10.jpgty_11.jpgty_12.jpgty_13.jpgty_14.jpgty_16.jpgty_17.jpgty_18.jpgty_19.jpgty_20.jpgty_05.jpgty_03.jpgty_04.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY