vytisknout velikost písma Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnejšie zadné krídlo v brandži

Japonská automobilka sa prišla do Ženevy pochváliť novou generáciou svojho ostrého hatchbacku, zatiaľ vo forme konceptu.
Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnejšie zadné krídlo v brandži
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogaléria

Ževraj koncept. Honda vie, že by bola sama proti sebe, keby sériový Civic Type-R vyzeral inak ako auto, ktoré práve vystavuje na autosalóne v Ženeve. Ale prečo nie. Predstavovanie konceptov, ktoré sa od budúcej produkčnej verzie líši nanajvýš v drobných detailoch, sa v posledných rokoch stalo zaužívanou praxou.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Aero paket by mal pomôcť k rekordnému času na Nürburgringu; zadné svetlá sú čiastočne integrované do monštruózneho zadného krídla

Radikálny vzhľad s výrazne závodnou estetikou ukrýva techniku​​, ktorá sa v jednom zásadnom ohľade líši od všetkých doterajších Type-R. Namiesto vysokootáčkového atmosféricky plneného motora dostala nová ostrá Honda turbo.

Parametre dvojlitrového štvorvalca neboli doteraz finalizované. Automobilka sľubuje "cez 280 koní", krútiaci moment snáď presiahne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pre efektívny prenos takej sily nutnosťou.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku zníženom o 30 mm a má agresívne vyzerajúci aerodynamický paket, ktorý podľa Hondy nie je len na ozdobu.

Predný spojler a veľké zadné krídlo by mali účinne redukovať vztlak vo vysokých rýchlostiach, zatiaľ čo hladné otvory v nárazníku slúžia na chladenie motora a bŕzd. Bočné nástavce prahov sú zase tvarované tak, aby okrem iného privádzali vzduch k zadným brzdám.

Hoci zadný difúzor vyzerá veľmi závodne, k odvodu vzduchu v skutočnosti slúžia vertikálne prieduchy na odtrhovej hrane zadných blatníkov. V nich sa schovávajú kolesá s priemerom 20 palcov. Pekným detailom sú zadné svetlá integrované do bočníc zadného krídla s dvoma funkčnými plochami.

_DSC0295.JPG_DSC0296.JPG_DSC0297.JPG
Spolu s Type-R Honda vystavuje aj závodný Civic pre majstrovstvá sveta cestovných vozidiel

Honda sa už predtým nechala počuť, že chce, aby nový Civic Type-R bol najrýchlejšou predokolku na Nürburgringu. To ale bude mať čo robiť. Začiatkom týždňa totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prelomil osemminútovú hranicu. Tento súboj na diaľku bude ešte napínavý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY