vytisknout velikost písma Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnejšie zadné krídlo v brandži

Japonská automobilka sa prišla do Ženevy pochváliť novou generáciou svojho ostrého hatchbacku, zatiaľ vo forme konceptu.
Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnejšie zadné krídlo v brandži
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogaléria

Ževraj koncept. Honda vie, že by bola sama proti sebe, keby sériový Civic Type-R vyzeral inak ako auto, ktoré práve vystavuje na autosalóne v Ženeve. Ale prečo nie. Predstavovanie konceptov, ktoré sa od budúcej produkčnej verzie líši nanajvýš v drobných detailoch, sa v posledných rokoch stalo zaužívanou praxou.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Aero paket by mal pomôcť k rekordnému času na Nürburgringu; zadné svetlá sú čiastočne integrované do monštruózneho zadného krídla

Radikálny vzhľad s výrazne závodnou estetikou ukrýva techniku​​, ktorá sa v jednom zásadnom ohľade líši od všetkých doterajších Type-R. Namiesto vysokootáčkového atmosféricky plneného motora dostala nová ostrá Honda turbo.

Parametre dvojlitrového štvorvalca neboli doteraz finalizované. Automobilka sľubuje "cez 280 koní", krútiaci moment snáď presiahne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pre efektívny prenos takej sily nutnosťou.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku zníženom o 30 mm a má agresívne vyzerajúci aerodynamický paket, ktorý podľa Hondy nie je len na ozdobu.

Predný spojler a veľké zadné krídlo by mali účinne redukovať vztlak vo vysokých rýchlostiach, zatiaľ čo hladné otvory v nárazníku slúžia na chladenie motora a bŕzd. Bočné nástavce prahov sú zase tvarované tak, aby okrem iného privádzali vzduch k zadným brzdám.

Hoci zadný difúzor vyzerá veľmi závodne, k odvodu vzduchu v skutočnosti slúžia vertikálne prieduchy na odtrhovej hrane zadných blatníkov. V nich sa schovávajú kolesá s priemerom 20 palcov. Pekným detailom sú zadné svetlá integrované do bočníc zadného krídla s dvoma funkčnými plochami.

_DSC0295.JPG_DSC0296.JPG_DSC0297.JPG
Spolu s Type-R Honda vystavuje aj závodný Civic pre majstrovstvá sveta cestovných vozidiel

Honda sa už predtým nechala počuť, že chce, aby nový Civic Type-R bol najrýchlejšou predokolku na Nürburgringu. To ale bude mať čo robiť. Začiatkom týždňa totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prelomil osemminútovú hranicu. Tento súboj na diaľku bude ešte napínavý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY