vytisknout velikost písma Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnejšie zadné krídlo v brandži

Japonská automobilka sa prišla do Ženevy pochváliť novou generáciou svojho ostrého hatchbacku, zatiaľ vo forme konceptu.
Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnejšie zadné krídlo v brandži
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogaléria

Ževraj koncept. Honda vie, že by bola sama proti sebe, keby sériový Civic Type-R vyzeral inak ako auto, ktoré práve vystavuje na autosalóne v Ženeve. Ale prečo nie. Predstavovanie konceptov, ktoré sa od budúcej produkčnej verzie líši nanajvýš v drobných detailoch, sa v posledných rokoch stalo zaužívanou praxou.

_DSC0287.JPG_DSC0293.JPG_DSC0289.JPG
Aero paket by mal pomôcť k rekordnému času na Nürburgringu; zadné svetlá sú čiastočne integrované do monštruózneho zadného krídla

Radikálny vzhľad s výrazne závodnou estetikou ukrýva techniku​​, ktorá sa v jednom zásadnom ohľade líši od všetkých doterajších Type-R. Namiesto vysokootáčkového atmosféricky plneného motora dostala nová ostrá Honda turbo.

Parametre dvojlitrového štvorvalca neboli doteraz finalizované. Automobilka sľubuje "cez 280 koní", krútiaci moment snáď presiahne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pre efektívny prenos takej sily nutnosťou.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku zníženom o 30 mm a má agresívne vyzerajúci aerodynamický paket, ktorý podľa Hondy nie je len na ozdobu.

Predný spojler a veľké zadné krídlo by mali účinne redukovať vztlak vo vysokých rýchlostiach, zatiaľ čo hladné otvory v nárazníku slúžia na chladenie motora a bŕzd. Bočné nástavce prahov sú zase tvarované tak, aby okrem iného privádzali vzduch k zadným brzdám.

Hoci zadný difúzor vyzerá veľmi závodne, k odvodu vzduchu v skutočnosti slúžia vertikálne prieduchy na odtrhovej hrane zadných blatníkov. V nich sa schovávajú kolesá s priemerom 20 palcov. Pekným detailom sú zadné svetlá integrované do bočníc zadného krídla s dvoma funkčnými plochami.

_DSC0295.JPG_DSC0296.JPG_DSC0297.JPG
Spolu s Type-R Honda vystavuje aj závodný Civic pre majstrovstvá sveta cestovných vozidiel

Honda sa už predtým nechala počuť, že chce, aby nový Civic Type-R bol najrýchlejšou predokolku na Nürburgringu. To ale bude mať čo robiť. Začiatkom týždňa totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prelomil osemminútovú hranicu. Tento súboj na diaľku bude ešte napínavý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY